Εβδομάδες και Τρίμηνα. Η 1η (πρώτη) εβδομάδα της εγκυμοσύνης σας

Καλώς ήρθατε στην αρχή του ταξιδιού της εγκυμοσύνης σας. Ο γιατρός σας υπολογίζει την ημερομηνία του τοκετού σας από την πρώτη ημέρα της τελευταίας εμμήνου ρύσεως.

Έτσι, η αντίστροφη μέτρηση των 40 εβδομάδων της εγκυμοσύνης σας αρχίζει στην πραγματικότητα τώρα, περίπου δύο εβδομάδες πριν συλλάβετε το παιδί σας.1

Στην 1η εβδομάδα, δεν είστε τεχνικά έγκυος ακόμα, αλλά είναι μια σημαντική περίοδος προετοιμασίας.

Καθώς το σώμα σας ξεκινά έναν νέο κύκλο για την επίτευξη της εγκυμοσύνης, εσείς και ο σύντροφός σας μπορείτε να προετοιμαστείτε μιλώντας ανοιχτά για τα συναισθήματα και τις προσδοκίες σας, κάνοντας υγιεινές επιλογές στον τρόπο ζωής σας και επιλέγοντας έναν γιατρό, αν δεν έχετε ήδη.

Εάν έχετε ήδη κάνει τεστ εγκυμοσύνης και έχετε εντοπίσει τις αποκαλυπτικές ροζ γραμμές, πιθανότατα είστε πιο προχωρημένη απ’ ό,τι νομίζετε.

Τα περισσότερα τεστ εγκυμοσύνης στο σπίτι ανιχνεύουν την εγκυμοσύνη περίπου δύο εβδομάδες μετά τη σύλληψη, οπότε ίσως να θέλετε να μεταβείτε στην 4η εβδομάδα.

Η ανάπτυξη του μωρού σας την 1η εβδομάδα

Παρόλο που δεν αναπτύσσεται ακόμη ένα μωρό, το σώμα σας ετοιμάζεται για την εγκυμοσύνη. Κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, η επένδυση της μήτρας αποβάλλεται μαζί με το μη γονιμοποιημένο ωάριο από τον προηγούμενο κύκλο.

Μετά από 3 έως 7 ημέρες εμμήνου ρύσεως, οι ωοθήκες σας αρχίζουν να προετοιμάζουν το ωάριο που θα απελευθερωθεί κατά την ωορρηξία και η επένδυση της μήτρας σας αρχίζει να παχαίνει για να δεχτεί αυτό το ωάριο μόλις αυτό γονιμοποιηθεί. Αν όλα πάνε καλά, θα συλλάβετε γύρω στην 3η εβδομάδα.

Τα συνηθισμένα συμπτώματά σας αυτή την εβδομάδα

Δεν μπορείτε ακόμα να αποδώσετε οποιοδήποτε σύμπτωμα αισθάνεστε κατά την 1η εβδομάδα στην εγκυμοσύνη. Τα ενοχλήματα αυτής της εβδομάδας σας τα προκαλεί η έμμηνος ρύση.

Ως εκ τούτου, μπορεί να αισθάνεστε όπως αισθάνεστε συνήθως κατά τη διάρκεια της περιόδου σας.

Κάποιες γυναίκες δεν έχουν καθόλου συμπτώματα εμμήνου ρύσεως, αλλά για άλλες, οι διακυμάνσεις των ορμονών μπορεί να οδηγήσουν σε χαρακτηριστικά προβλήματα όπως:

  • Φούσκωμα
  • Κράμπες
  • Κόπωση
  • Ευαισθησία στο στήθος
  • Πονοκέφαλο
  • Επιθυμία για φαγητό
  • Κακή διάθεση

Συμβουλές για την φροντίδα του εαυτού σας

Τώρα είναι η ώρα να δημιουργήσετε το πιο φιλόξενο και υγιεινό περιβάλλον για το μελλοντικό σας μωρό. Αν ήδη τρώτε καλά και ακολουθείτε έναν δραστήριο τρόπο ζωής, αυτό είναι θαυμάσιο.

Αν ο τρόπος ζωής σας θα χρειαζόταν μια μικρή ώθηση στον τομέα της υγείας, ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε.

Μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά στη συνολική σας υγεία και στην καλή πορεία της μελλοντικής σας εγκυμοσύνης.

  • Αξιολογήστε τη διατροφή σας

Μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή γεμάτη θρεπτικές τροφές παρέχει στο σώμα σας τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε όσο είστε έγκυος.

Η καλή διατροφή σας δίνει ενέργεια και σας βοηθά να κρατήσετε μακριά μερικές από τις συνήθεις ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης.

Μια θρεπτική διατροφή βελτιώνει επίσης την καλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης σας και επηρεάζει τη μακροπρόθεσμη υγεία του μελλοντικού σας παιδιού.

  • Πάρτε φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9)

Το φυλλικό οξύ είναι η φυσική μορφή της βιταμίνης Β9 που βρίσκεται στα τρόφιμα. Είναι απαραίτητο για την υγεία σας και την υγεία και την ανάπτυξη του μωρού που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Όμως, δεν είναι πάντα εύκολο να λαμβάνετε όλο το φυλλικό οξύ που χρειάζεστε καθημερινά μέσω των τροφών που καταναλώνετε.

Το φολικό οξύ είναι η συνθετική συμπληρωματική μορφή του φυλλικού οξέος που βρίσκεται σε πολλά προϊόντα προγεννητικών βιταμινών, αλλά μπορείτε επίσης να βρείτε συμπληρώματα με ενεργές μορφές φολικού οξέος (που συχνά επισημαίνονται ως L-μεθυλοφολικό ή 5-MTHF).

Οργανισμοί υγείας όπως το CDC, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων και άλλοι συνιστούν στα άτομα σε αναπαραγωγική ηλικία που δεν έχουν υψηλό κίνδυνο να αποκτήσουν παιδί με ανωμαλία του νευρικού σωλήνα (NTD) να λαμβάνουν 400 μικρογραμμάρια (mcg) φυλλικού οξέος κάθε μέρα.

Η λήψη συμπληρώματος φυλλικού οξέος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη συγγενών ανωμαλιών, συμπεριλαμβανομένης της σχιστίας του χείλους και της υπερώας, και ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα, όπως η δισχιδής ράχη.

Μπορείτε να πάρετε συμπλήρωμα φυλλικού οξέος μόνο του, ως μέρος μιας πολυβιταμίνης που λαμβάνετε καθημερινά ή μέσα σε μια προγεννητική βιταμίνη.

  • Κάντε υγιεινές επιλογές στον τρόπο ζωής σας

Δεν έχει σημασία μόνο τι προσθέτετε στη ρουτίνα σας, αλλά και τι αφαιρείτε. Όταν προσπαθείτε να συλλάβετε, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αποφεύγετε το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και τα προϊόντα καπνού, μεταξύ των οποίων και τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.

Αυτές οι συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν ένα μωρό και να οδηγήσουν σε γενετικές διαταραχές, αναπνευστικά προβλήματα, χαμηλό βάρος γέννησης, εμβρυϊκό αλκοολικό σύνδρομο και άλλα προβλήματα υγείας.

  • Προετοιμαστείτε ψυχικά

Η προετοιμασία για να κυοφορήσετε ένα παιδί περιλαμβάνει τόσο την προετοιμασία του σώματός σας όσο και του πνεύματός σας.

Οι ορμονικές αλλαγές, το στρες και το άγχος μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική σας υγεία και να επηρεάσουν την εγκυμοσύνη. Ωστόσο, το να αναλογιστείτε τις ανάγκες σας και να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία πριν συλλάβετε μπορεί να σας βοηθήσει τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και μετά τον τοκετό.

Βεβαιωθείτε ότι ξεκουράζεστε αρκετά, εντοπίστε το κοινωνικό σας σύστημα υποστήριξης, διαχειριστείτε το άγχος και το στρες και μιλήστε με έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας αν έχετε άλλες ανησυχίες για την ψυχική σας υγεία.

Στο ιατρείο του γιατρού σας

Εάν δεν έχετε ακόμη γιατρό, θα πρέπει να το βάλετε στην κορυφή της λίστας με τις προτεραιότητές σας. Και, αν έχετε γιατρό, αλλά δεν έχετε κλείσει ραντεβού πριν από τη σύλληψη, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να κλείσετε ένα τέτοιο ραντεβού.

Αντιμετωπίστε την επίσκεψη πριν από τη σύλληψη ως μια ευκαιρία για εσάς και τον γιατρό σας να ελέγξετε τα πράγματα που μπορείτε να ελέγξετε σε μια εγκυμοσύνη.

Αυτή η επίσκεψη μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να αποκτήσετε ένα υγιές μωρό.

Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης πριν από την εγκυμοσύνη, ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει μια προγεννητική βιταμίνη, να επανεξετάσει το ιατρικό και εμβολιαστικό ιστορικό σας, να σας εξετάσει για σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και να πραγματοποιήσει μια φυσική εξέταση.

Είναι επίσης μια ευκαιρία να εντοπίσετε τις συνήθειες του τρόπου ζωής, της διατροφής, της άσκησης και άλλες προσωπικές συνήθειες που μπορεί να επηρεάσουν την εγκυμοσύνη σας.

Αν έχετε κάποια πάθηση, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση ή διαβήτη, φροντίστε να μιλήσετε με τον γιατρό σας και να κάνετε ό,τι μπορείτε για να την διατηρήσετε υπό έλεγχο.

Θα πρέπει επίσης να ρωτήσετε το γιατρό σας σχετικά με την ασφάλεια οποιωνδήποτε φαρμάκων, μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων ή φυτικών συμπληρωμάτων που παίρνετε.

Ακολουθώντας τις συστάσεις του γιατρού σας, θα ξέρετε ότι κάνετε ό,τι μπορείτε για να έχετε την κατά το δυνατόν πιο υγιή εγκυμοσύνη.

Επικείμενη επίσκεψη στον γιατρό

Είναι πιθανό να επισκεφθείτε το γιατρό σας αμέσως μετά το θετικό αποτέλεσμα του τεστ εγκυμοσύνης στο σπίτι, επειδή ορισμένοι γιατροί ζητούν εξέταση αίματος για την επιβεβαίωση της εγκυμοσύνης.

Όμως, είναι πιο πιθανό να δείτε το γιατρό για την πρώτη προγεννητική σας επίσκεψη γύρω στην 8η εβδομάδα.

Share to...