Φροντίδα Νυχιών

Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας

Ιατρική Ομάδα Medbox
Από Ιατρική Ομάδα Medbox
9 Λεπτά

Τα δυνατά, υγιή νύχια μπορεί να αποτελούν έναν δείκτη της καλής υγείας, αλλά μερικές φορές τα νύχια μας δεν είναι τόσο δυνατά όσο θα θέλαμε να είναι.

Το ευχάριστο είναι ότι μπορούμε πάντα να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και στις συνήθειές μας για να βοηθήσουμε στην ενίσχυση των νυχιών μας και να τα φέρουμε εκεί που θα θέλαμε.

Ακολουθούν 12 συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βοηθήσετε στην ενδυνάμωση των νυχιών σας σε χρόνο μηδέν.

Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας
Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας

1. Πάρτε ένα συμπλήρωμα βιοτίνης

Η βιοτίνη, που είναι επίσης γνωστή ως βιταμίνη Η και βιταμίνη Β7, είναι μία από τις βιταμίνες Β. Λόγω του ότι είναι υδατοδιαλυτή, δεν αποθηκεύεται από τον οργανισμό, οπότε πρέπει να διασφαλίσετε ότι την καταναλώνετε σε καθημερινή βάση.

Η βιοτίνη μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των μαλλιών και των νυχιών. Βοηθά επίσης στη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος του οργανισμού.

Η βιοτίνη μπορεί να βρεθεί σε τρόφιμα όπως οι σαρδέλες, τα μαγειρεμένα αυγά και τα όσπρια ή μπορείτε απλώς να πάρετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης Β.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν πάρετε συμπλήρωμα βιοτίνης για να βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλές για εσάς.

2. Περιορίστε στο ελάχιστο την έκθεση των νυχιών σας στο νερό.

Η υπερβολική έκθεσή τους στο νερό μπορεί να προκαλέσει την αδυναμία και την ευθραυστότητα των νυχιών σας. Φορέστε γάντια όταν πλένετε τα πιάτα και προσπαθήστε να κρατάτε τα χέρια σας μακριά από το νερό όταν κάνετε μπάνιο.

Η συχνή βύθιση των χεριών σε ζεστό σαπουνόνερο για το πλύσιμο των πιάτων μπορεί να αποδυναμώσει ακόμη και τα πιο γερά νύχια, κυρίως επειδή αυτή η διαδικασία τα ξηραίνει μαζί με το υπόλοιπο δέρμα των χεριών σας.

Η προστατευτική φροντίδα των νυχιών απαιτεί να φοράτε γάντια για να προστατεύετε τα χέρια σας ενώ πλένετε τα πιάτα.

Φυσικά, είναι αδύνατο να αποφεύγετε πάντα να βυθίζετε τα χέρια σας στο νερό, αλλά αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσέχετε.

f2
Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας

3. Παραμείνετε ενυδατωμένοι

Η κατανάλωση αρκετού νερού είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, και η υγεία των νυχιών δεν αποτελεί εξαίρεση.

Χωρίς επαρκή υγρασία, τα νύχια σας μπορεί να γίνουν εύθραυστα και να σπάνε ή να ξεφλουδίζουν εύκολα.

Η κατανάλωση αρκετού νερού τα βοηθά να διατηρούν την υγρασία τους και να παραμείνουν γερά.

4. Δώστε προσοχή στη διατροφή σας

Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε μια πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και πολυποίκιλη διατροφή, καθώς και ότι καταναλώνετε μια πολυβιταμίνη με μέταλλα.

Μια διατροφή που παρουσιάζει έλλειψη σε ζωτικής σημασίας βιταμίνες και μέταλλα μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο το σώμα σας – συμπεριλαμβανομένων των νυχιών σας.

5. Να είστε προσεκτικοί με τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε

  • Βαφή νυχιών και αφαιρετικό νυχιών

Πολλά βερνίκια νυχιών ή θεραπείες περιέχουν δραστικές χημικές ουσίες που μπορούν στην πραγματικότητα να αποδυναμώσουν τα νύχια. Το ασετόν πρέπει να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να βλάψει τα νύχια.

Αναζητήστε μη τοξικά βερνίκια νυχιών και ενυδατικά καθώς και αφαιρετικό βερνικιού χωρίς ακετόνη.

  • Απολυμαντικό χεριών και προϊόντα καθαρισμού

Εάν χρησιμοποιείτε απολυμαντικό χεριών, προσπαθήστε να μην το βάλετε στα νύχια σας και χρησιμοποιήστε το με μέτρο. Το απολυμαντικό με βάση την αλκοόλη ξηραίνει τα νύχια (και τα χέρια), οδηγώντας έτσι σε εύθραυστα νύχια.

Όταν καθαρίζετε μέσα στο σπίτι, να φοράτε λαστιχένια γάντια. Πολλά προϊόντα καθαρισμού ή μαντηλάκια καθαρισμού περιέχουν χημικές ουσίες που μπορούν να αποδυναμώσουν τα νύχια σας.  Τα γάντια σας βοηθούν να αποφύγετε την επαφή με αυτές τις χημικές ουσίες.

f3
Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας
  • Σαμπουάν

Αν χρησιμοποιείτε ένα σαμπουάν που είναι ξηραντικό ή στοχεύει στην απομάκρυνση των ελαίων (δηλαδή προορίζεται για λιπαρά μαλλιά), ενδέχεται αυτό το προϊόν να ξηράνει τα νύχια σας και να τα κάνει αδύναμα ή εύθραυστα.

Δοκιμάστε να αλλάξετε το σαμπουάν σας για μερικές εβδομάδες και δείτε αν θα παρατηρήσετε διαφορά.

6. Αποφύγετε τη χρήση τζελ ή ακρυλικών νυχιών, αν είναι δυνατόν.

Μολονότι τα παραπάνω διαφημίζονται ως μια εύκολη εναλλακτική λύση για όσους έχουν πρόβλημα με την ανάπτυξη των νυχιών τους, η συχνή χρήση τους μπορεί να προκαλέσει απολέπιση των νυχιών σας, γεγονός που τα αποδυναμώνει.

Αλλά αν εξακολουθείτε να θέλετε να τα φοράτε, φροντίστε να αφήνετε τα νύχια σας να κάνουν ένα διάλειμμα μεταξύ των εφαρμογών των εν λόγω προϊόντων.

Η έκθεση στο υπεριώδες (UV) φως που απαιτείται για το βερνίκι τζελ έχει αναγνωριστεί ως παράγοντας κινδύνου για καρκίνο, αν και χρειάζονται περισσότερες έρευνες σχετικά με το θέμα αυτό.

Η έκθεση σε αυτές τις διαδικασίες γερνάει επίσης το δέρμα το οποίο υποστηρίζει ένα υγιές νύχι.

Το Ίδρυμα για τον Καρκίνο του Δέρματος συνιστά την εφαρμογή αντηλιακού στα χέρια σας τουλάχιστον 20 λεπτά πριν τα χέρια σας εκτεθούν στο υπεριώδες φως.

f4
Φροντίδα Νυχιών: Συμβουλές για γερά και υγιή νύχια. Τι λάθη κάνουμε στην καθημερινότητά μας

7. Ξεκουράστε τα νύχια σας από το βερνίκι

Στο ίδιο μήκος κύματος, αν και το βερνίκι νυχιών φαίνεται ωραίο, τα νύχια σας πρέπει να αναπνέουν. Η συνεχής χρήση βερνικιού, ακόμη και μη τοξικού βερνικιού, μπορεί να αποδυναμώσει τα νύχια σας.

Αφού βάλετε βερνίκι νυχιών για μια εβδομάδα περίπου, αφαιρέστε το βερνίκι νυχιών με ένα καθαριστικό βερνικιού χωρίς ακετόνη και, στη συνέχεια, αφήστε τα νύχια σας να μείνουν χωρίς βερνίκι για τουλάχιστον μια εβδομάδα.

8. Κρατήστε τα νύχια σας όσο πιο κοντά γίνεται

Τα μακριά νύχια είναι πιο πιθανό να σπάσουν και να πιαστούν σε πράγματα, ενώ τα πιο κοντά νύχια είναι λιγότερο πιθανό να σπάσουν, να ραγίσουν ή να σχιστούν, γεγονός που συμβάλλει στη διατήρηση της ανθεκτικότητάς τους.

9. Μην χρησιμοποιείτε τα νύχια σας ως εργαλείο

Αντ’ αυτού, χρησιμοποιήστε τα μαξιλαράκια των δαχτύλων σας για να ανοίξετε ένα κουτάκι αναψυκτικού ή χρησιμοποιήστε έναν συνδετήρα για να πιάσετε κάτι σε ένα στενό χώρο.

Η χρήση των νυχιών σας ως εργαλείων μπορεί να οδηγήσει σε σπάσιμο και θρυμματισμό, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να αποδυναμώσει το νύχι.

10. Χρησιμοποιήστε λοσιόν στα νύχια σας

Αφού αφαιρέσετε το βερνίκι ή σε περίπτωση που θεωρείτε ότι δεν έχετε ενυδατωθεί αρκετά, χρησιμοποιήστε κρέμα χεριών στα χέρια σας, φροντίζοντας να ενυδατώσετε και τα νύχια σας.

Αυτό μπορείτε να το κάνετε κάθε φορά που πλένετε τα χέρια σας.

11. Αλλάξτε τον τρόπο με τον οποίο λιμάρετε τα νύχια σας

Το να λιμάρετε τα νύχια σας με μια κίνηση μπρος-πίσω σαν πριόνι μπορεί στην πραγματικότητα να αποδυναμώσει τα νύχια σας. Αντ’ αυτού, λιμάρετέ τα προς μία κατεύθυνση.

Επίσης, φερθείτε με το μαλακό στις πλευρές των νυχιών, καθώς το υπερβολικό λίμάρισμα σε αυτές τις περιοχές μπορεί να αποδυναμώσει το νύχι.

12. Μιλήστε με το γιατρό σας

Εάν έχετε δοκιμάσει πολλά πράγματα για αρκετές εβδομάδες και δεν έχετε παρατηρήσει καμία αλλαγή στα νύχια σας, επισκεφθείτε έναν δερματολόγο ή άλλον επαγγελματία που ασχολείται με τη φροντίδα του δέρματος.

Αυτοί μπορούν να ρίξουν μια ματιά στα νύχια σας και να σας κάνουν ερωτήσεις σχετικά με την καθημερινότητά σας και τη συνολική κατάσταση της υγείας σας.

Εάν χρειαστεί, μπορούν να σας συνταγογραφήσουν μια θεραπεία νυχιών που μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των νυχιών σας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μοιραστείτε το Άρθρο
Κάθε χρόνο, βοηθάμε χιλιάδες ανθρώπους να βρουν απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις για την υγεία τους με τα άρθρα μας που έχουν γραφτεί από ειδικούς, ιατρικά αναθεωρημένα σε εκατοντάδες θέματα υγείας.