Το χαλαρό, κρεμασμένο ή πεσμένο στήθος είναι κάτι το φυσιολογικό – Ιδού τι πρέπει να γνωρίζετε!

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας, το σώμα μας υφίσταται πολλές αλλαγές. Μια αλλαγή συγκεκριμένα, για την οποία μπορεί να έχετε απορίες, είναι η χαλάρωση του στήθους.

Η πτώση του ιστού του στήθους επιστημονικά αποκαλείται ” πτώση του στήθους “. Πολλαπλοί παράγοντες αυξάνουν τον κίνδυνο πτώσης του στήθους. Παρόλα αυτά, η χαλάρωση των μαστών είναι ένα φυσικό φαινόμενο που παρατηρείται με την πάροδο της ηλικίας.

Πεσμένο στήθος
Πεσμένο στήθος

Ωστόσο, μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αμηχανία και ανασφάλεια γύρω από αυτό το ζήτημα, ακόμη και σε μια εποχή ενισχυμένης θετικότητας όσον αφορά την εικόνα του σώματος.

Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για τις αιτίες, τις πιθανές θεραπείες και ορισμένους μύθους που σχετίζονται με τη χαλάρωση των μαστών.

Ποιες είναι οι αιτίες της χαλάρωσης του στήθους;

Συνήθως λόγω ηλικίας, οι σύνδεσμοι στο στήθος (που ονομάζονται σύνδεσμοι του Cooper) τεντώνονται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό οφείλεται συνήθως στη βαρύτητα, αν και μπορεί να υπάρχουν και άλλες αιτίες.

Οι πληροφορίες σχετικά με το τι προκαλεί – ή δεν προκαλεί – το χαλαρό στήθος μπορεί να είναι αντικρουόμενες. Ευτυχώς, τα πραγματικά δεδομένα έχουν με το πέρασμα του χρόνου διαχωριστεί από τις εσφαλμένες αντιλήψεις.

Οι αληθινές αιτίες του κρεμασμένου στήθους είναι οι εξής:

  • Γήρανση
  • Ανεπάρκεια κολλαγόνου
  • Ανεπάρκεια οιστρογόνων
  • Βαρύτητα
  • Υψηλός δείκτης μάζας σώματος
  • Μεγαλύτερο μέγεθος στήθους
  • Εμμηνόπαυση
  • Πολλαπλές εγκυμοσύνες
  • Ταχεία απώλεια βάρους ακολουθούμενη από αύξηση βάρους (ή το αντίστροφο)
  • Κάπνισμα

Διαψευσμένες αιτίες του κρεμασμένου στήθους:

  • Θηλασμός
  • Η μη χρήση σουτιέν
  • Η χρήση ενός ακατάλληλου σουτιέν

Η απώλεια της ελαστικότητας του δέρματος λόγω της γήρανσης είναι η πιο κοινή αιτία των χαλαρών μαστών. Ένας άλλος παράγοντας είναι το κάπνισμα, το οποίο επιταχύνει τη γήρανση και έτσι συμβάλλει στη χαλάρωση του στήθους, μερικές φορές ακόμη και νωρίτερα στη ζωή.

Οι πολλαπλές εγκυμοσύνες είναι μια ακόμη αιτία, αν και ο θηλασμός δεν είναι. Οι ορμονικές αλλαγές συρρικνώνουν και διευρύνουν τους γαλακτοφόρους πόρους με κάθε εγκυμοσύνη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε χαλάρωση των ιστών. Οι ραγδαίες μεταβολές του βάρους πριν και μετά την εγκυμοσύνη ενδέχεται να συμβάλλουν σε αυτό.

Το μεγάλο μέγεθος του στήθους οδηγεί σε μεγαλύτερη πιθανότητα χαλάρωσης, αποκλειστικά και μόνο επειδή η μεγαλύτερη μάζα του στήθους είναι πιο ευάλωτη στη βαρύτητα.

Ωστόσο, η επιλογή να θηλάσει κάποια το παιδί της δεν έχει καμία επίδραση στη σφριγηλότητα του στήθους. Ο θηλασμός θεωρείται συνήθως ότι τεντώνει τους ιστούς του μαστού και οδηγεί σε χαλάρωση. Ωστόσο, οι μελέτες διαπιστώνουν ότι αυτό δεν είναι αληθές.

Πώς μπορείτε να προλάβετε ή να αντιμετωπίσετε το πεσμένο στήθος;

Θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης χαλαρών μαστών ή να βελτιώσετε τη σφριγηλότητα του στήθους σας; Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε.

  • Διατηρήστε το βάρος σας σε υγιή επίπεδα

Δεν χρειάζεται απαραίτητα να χάσετε βάρος, ούτε χρειάζεται να πάρετε βάρος. Αντίθετα, διατηρήστε το βάρος σας σταθερό και σε ένα επίπεδο που είναι κατάλληλο για την υγεία σας. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τη χαλάρωση του στήθους και να κάνει το στήθος πιο σφριγηλό.

  • Βρείτε ένα άνετο σουτιέν με καλή εφαρμογή

Αυτό αφορά ιδιαίτερα τις προπονήσεις, όπως το τζόκινγκ. Ένα αθλητικό σουτιέν με επαρκή στήριξη (φορμαρισμένα κύπελλα) μπορεί να μειώσει την κίνηση του στήθους. Μια μελέτη δείχνει ότι η κίνηση του στήθους από την άσκηση οδηγεί σε τέντωμα και χαλάρωση, αν και χρειάζονται περισσότερες μελέτες επί του συγκεκριμένου ζητήματος.

Όταν δεν γυμνάζεστε, η ίδια μελέτη αναφέρει ότι δεν χρειάζεστε απαραίτητα σουτιέν για να αποτρέψετε τη χαλάρωση του στήθους. Μάλιστα, το να φοράτε το λάθος μέγεθος σουτιέν μπορεί να έχει περισσότερες αρνητικές επιπτώσεις από το να μη φοράτε καθόλου.

  • Μην καπνίζετε ή κόψτε το κάπνισμα

Το κάπνισμα επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης. Η γήρανση προκαλεί απώλεια της σφριγηλότητας των ιστών – συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων του μαστού. Το κάπνισμα επιταχύνει συγκεκριμένα τη γήρανση καταστρέφοντας την ελαστίνη, μια πρωτεΐνη που βοηθά το δέρμα να παραμένει ελαστικό.

  • Κάντε ένα τεστ ορμονών

Η πτώση των οιστρογόνων, η οποία εμφανίζεται φυσιολογικά κατά την εμμηνόπαυση, μπορεί να σχετίζεται με τη μείωση του κολλαγόνου των ιστών. Η εύρεση υγιεινών τρόπων για την αύξηση των επιπέδων οιστρογόνων (όπως με φυτοοιστρογόνα ή συμπληρώματα) μπορεί να βελτιώσει το σχήμα και τη μορφή του μαστού.

Μιλήστε με το γιατρό σας και κάντε μια εξέταση πριν προσπαθήσετε να αυξήσετε τα επίπεδα των οιστρογόνων σας από μόνες σας.

Μια ολόκληρη βιομηχανία εκμεταλλεύεται την ανασφάλεια που νιώθουν οι γυναίκες σχετικά με την εικόνα και την κατάσταση του στήθους τους, πουλώντας λοσιόν, κρέμες και ειδικά σουτιέν που υποτίθεται ότι βοηθούν τις γυναίκες να αποφύγουν τη χαλάρωση.

Ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστες πραγματικά βελτιωτικές επιλογές. Για παράδειγμα, μπορείτε να διορθώσετε τη χαλάρωση με μια ανόρθωση στήθους, μια συνηθισμένη επέμβαση.

Παρόλα αυτά, η χαλάρωση του στήθους δεν συνδέεται με σημαντικά προβλήματα υγείας, οπότε δεν απαιτεί θεραπεία. Ωστόσο, ορισμένες γυναίκες με πεσμένο στήθος μπορεί να αντιμετωπίζουν πόνο που σχετίζεται με το στήθος, συνήθως λόγω του μεγέθους του στήθους τους και όχι λόγω της χαλάρωσης.

Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αποτρέψει τη χαλάρωση του στήθους. Μπορεί όμως κάποια να επιλέξει τη χειρουργική επέμβαση, ειδικά αν έχει εξουθενωτικούς πόνους στην πλάτη και στους ώμους λόγω του μεγαλύτερου στήθους.

Οι γυναίκες μπορούν να επιλέξουν τη χειρουργική επέμβαση μείωσης του στήθους αν επιθυμούν να μειώσουν το μέγεθος του στήθους τους. Εναλλακτικά, η χειρουργική επέμβαση ανόρθωσης του μαστού, γνωστή και ως μαστοπηξία, είναι διαθέσιμη για να αλλάξει το σχήμα του μαστού αλλά όχι τον όγκο.

Ορισμένες γυναίκες λαμβάνουν επίσης εμφυτεύματα στήθους ενώ υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση ανόρθωσης στήθους.

Share to...