ΚΥΗΣΗ - ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

8 αιτίες που προκαλούν αέρια και φούσκωμα στην εγκυμοσύνη και 18 τρόποι για να τα αντιμετωπίσετε

Από

Medbox

Τα αέρια και το φούσκωμα είναι συνηθισμένες ενοχλήσεις κατά την εγκυμοσύνη. Αυτά τα συμπτώματα που σχετίζονται με την πέψη, τα οποία μπορεί να κυμαίνονται από ελαφρώς δυσάρεστα έως πραγματικά επώδυνα, προκαλούνται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των ορμονών και της διατροφής. Η αναζωπύρωση του φουσκώματος και των αερίων μπορεί να έρχεται και να φεύγει, αλλά μπορεί να αποτελεί πρόβλημα καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Τί ακριβώς είναι τα αέρια της εγκυμοσύνης;

Όλοι έχουν αέρια. Το σώμα σας παράγει αέρια καθώς τα φυσικά βακτήρια στο στομάχι και το έντερό σας διασπούν την τροφή που τρώτε κατά τη διάρκεια της πέψης. Επίσης, εισάγετε αέρα στο σώμα σας καταπίνοντας τον όταν τρώτε, πίνετε, γελάτε, αναπνέετε και μιλάτε.

Μερικές φορές τα αέρια μπορεί να οδηγήσουν σε φούσκωμα, το οποίο εμφανίζεται όταν το στομάχι σας πρήζεται και το νιώθετε γεμάτο μετά το φαγητό ή εξαιτίας της συσσώρευσης αερίων. Αυτό το αίσθημα φουσκώματος μπορεί να είναι ήπιο ή αρκετά δυσάρεστο. Μπορεί επίσης να κάνει την κοιλιά σας να μεγαλώσει προσωρινά σε μέγεθος.

Ένα έμβρυο στη μήτρα δεν αισθάνεται τον πόνο ή την πίεση των αερίων που αισθάνεστε εσείς. Το μωράκι σας επιπλέει με ασφάλεια και άνεση μέσα στο προστατευτικό υγρό του αμνιακού σάκου. Η κίνηση και οι ήχοι που κάνουν τα αέρια καθώς κινούνται μέσα στο έντερό σας μπορεί να είναι ακόμη και ευχάριστοι και καταπραϋντικοί για το μωρό σας.

8 αιτίες που προκαλούν αέρια και φούσκωμα στην εγκυμοσύνη και 18 τρόποι για να τα αντιμετωπίσετε
8 αιτίες που προκαλούν αέρια και φούσκωμα στην εγκυμοσύνη και 18 τρόποι για να τα αντιμετωπίσετε

Αιτίες

Όταν είστε έγκυος, μπορεί να παρατηρήσετε ότι έχετε αέρια περισσότερο από το συνηθισμένο και ότι αυτά είναι επώδυνα. Η αύξηση των αερίων και του φουσκώματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκληθεί από ποικίλες αιτίες, συμπεριλαμβανομένων των μεταβαλλόμενων επιπέδων των ορμονών και των τροφών που τρώτε.

  • Προγεστερόνη

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα της ορμόνης προγεστερόνης στο σώμα σας. Η επιπλέον προγεστερόνη είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο μπορεί να εμφανίσετε περισσότερα αέρια και φούσκωμα όταν είστε έγκυος.

Ένα από τα πράγματα που κάνει η προγεστερόνη στο σώμα σας είναι να χαλαρώνει τον λείο μυ του γαστρεντερικού σωλήνα. Όταν αυτοί οι μύες είναι χαλαροί, μπορεί να οδηγήσουν την τροφή να κινείται πιο αργά μέσω του πεπτικού σας συστήματος.

Καθώς η πέψη επιβραδύνεται, συσσωρεύονται περισσότερα αέρια στο έντερό σας. Τα αέρια βοηθούν το σώμα σας να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τροφή που τρώτε, αλλά προκαλούν επίσης περισσότερο ρέψιμο, αέρια και φούσκωμα.

  • Το τι τρώτε

Τα τρόφιμα που τρώτε και τα ποτά που πίνετε επηρεάζουν επίσης την παραγωγή αερίων. Τα τρόφιμα που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τα αέρια είναι τα πικάντικα τρόφιμα, τα τηγανητά τρόφιμα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα λιπαρά τρόφιμα, τα γαλακτοκομικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και πολλά φρούτα και λαχανικά.

Πολλές τροφές που προκαλούν αέρια είναι πολύ υγιεινές, όπως τα φασόλια, το μπρόκολο και τα πίτουρα. Μπορείτε να ξεκινήσετε αποκλείοντας τις λιγότερο θρεπτικές τροφές που προκαλούν αέρια (όπως τα κρεμμυδάκια, τα πατατάκια και τα αναψυκτικά) πριν μειώσετε την πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, γαλακτοκομικών και δημητριακών ολικής άλεσης.

Ωστόσο, να έχετε κατά νου ότι η πολύ γρήγορη αλλαγή της διατροφής σας μπορεί επίσης να προκαλέσει αέρια. Αν θέλετε να κάνετε κάποιες αλλαγές, κινηθείτε αργά. Αν αρχίσετε ξαφνικά να τρώτε μια διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και γεμάτη υγιεινά φρούτα και λαχανικά, το σώμα σας δεν θα έχει χρόνο να προσαρμοστεί. Είναι πιθανό να παράγετε στην πραγματικότητα περισσότερα αέρια για ένα διάστημα.

Η μετάβαση σε μια πιο υγιεινή διατροφή συνιστάται ανεπιφύλακτα σε όλους, αλλά ειδικά αν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος ή είστε έγκυος. Απλά προσπαθήστε να το κάνετε σταδιακά για να αποφύγετε τα συμπτώματα των αερίων που μπορεί να συνοδεύουν τις αλλαγές.

Συνήθη τρόφιμα που προκαλούν αέρια

Εάν τα συμπτώματά σας σας προκαλούν δυσφορία, σκεφτείτε να περιορίσετε αυτά τα τρόφιμα για να μειώσετε το φούσκωμα και τα αέρια:

  • Μήλα
  • Φασόλια
  • Μπρόκολο
  • Λάχανο
  • Κουνουπίδι
  • Τυρί
  • Παγωτό
  • Φακές
  • Κρεμμύδια
  • Δαμάσκηνα
  • Σταφίδες
  • Το πώς τρώτε

Τα αέρια μπορεί επίσης να δημιουργούνται αν τρώτε μεγάλα γεύματα, αν καταναλώνετε πολλές τροφές που προκαλούν αέρια, αν τρώτε πολύ γρήγορα ή αν δεν μασάτε καλά το φαγητό σας. Αν καταπίνετε βιαστικά, αυτό συνήθως σημαίνει ότι καταπίνετε υπερβολικό αέρα καθώς τρώτε, γεγονός που δημιουργεί περισσότερα αέρια στην κοιλιά σας. Το να μιλάτε ενώ μασάτε συμβάλλει επίσης στην αύξηση των αερίων.

  • Η διογκούμενη μεσαία περιοχή της κοιλιάς

Καθώς η μήτρα σας μεγαλώνει, ασκεί πίεση στο έντερό σας. Η συμπίεση του πεπτικού σας συστήματος μπορεί να προκαλέσει επιβράδυνση. Η συμπίεση μπορεί επίσης να κάνει πιο δύσκολο τον έλεγχο της απελευθέρωσης αερίων, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι έχετε αέρια αναπάντεχα ή πιο συχνά.

  • Δυσκοιλιότητα

Το πρόβλημα με την κινητικότητα του εντέρου σας, γνωστό και ως δυσκοιλιότητα, μπορεί επίσης να προκαλέσει φούσκωμα και πόνο. Τα κόπρανα που παραμένουν στο έντερό σας δυσκολεύουν τη διέλευση και την έξοδο των αερίων από το σώμα.

  • Προγεννητικές βιταμίνες

Οι προγεννητικές βιταμίνες βοηθούν να εξασφαλιστεί ότι εσείς και το μωρό σας λαμβάνετε όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που απαιτούνται για μια υγιή εγκυμοσύνη. Ωστόσο, ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα (ιδίως τα συμπληρώματα σιδήρου) συμβάλλουν στη δυσκοιλιότητα, η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει αέρια.

  • Στρες και άγχος

Όταν είστε νευρική, μπορεί να αναπνέετε πιο γρήγορα και να παίρνετε περισσότερο αέρα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αέρια. Το άγχος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή μπορεί επίσης να προκαλέσει γαστρεντερικά συμπτώματα.

  • Δυσανεξία στη λακτόζη

Αν έχετε χρόνια να πιείτε ένα ποτήρι γάλα, αλλά αποφασίσετε να αρχίσετε να πίνετε πολύ γάλα τώρα που είστε έγκυος, μπορεί να διαπιστώσετε ότι δεν το ανέχεστε με τον ίδιο τρόπο που το ανεχόσασταν όταν ήσασταν παιδί. Το ίδιο ισχύει και για το παγωτό και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη ή αλλεργία στο γάλα, τα αέρια, το φούσκωμα, ο πόνος και η διάρροια είναι συνηθισμένα συμπτώματα.

Αντιμετώπιση και πρόληψη

Τα αέρια είναι μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Δεν μπορείτε να το αποτρέψετε εντελώς (ούτε θα έπρεπε). Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε το πρόβλημα και να μειώσετε τη δυσφορία που νιώθετε.

Πιείτε άφθονο νερό. Το νερό και άλλα υγιεινά υγρά διατηρούν το σώμα σας ενυδατωμένο και βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Περιορίστε τα ποτά με ανθρακικό και ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά. Ενώ ενδεχομένως προσφέρουν ενυδάτωση, μπορούν επίσης να αυξήσουν τα αέρια.

Χρησιμοποιήστε ένα φλιτζάνι ή ένα ποτήρι. Όταν πίνετε από μπουκάλι ή από καλαμάκι, καταπίνετε περισσότερο αέρα καθώς πίνετε.

Πίνετε πιο αργά. Προσπαθήστε να μην βιάζεστε και να απολαμβάνετε το ρόφημά σας με πιο αργό ρυθμό. Όταν το καταπίνετε, προσλαμβάνετε επιπλέον αέρα με κάθε γουλιά.

Περιορίστε τις τροφές που παράγουν αέρια. Ορισμένα τρόφιμα τείνουν να δημιουργούν περισσότερα αέρια, όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο και τα φασόλια. Τα ζαχαρούχα, τηγανητά, πικάντικα ή λιπαρά τρόφιμα μπορούν επίσης να προκαλέσουν αέρια. Είναι καλή ιδέα να αποφεύγετε τροφές που προκαλούσαν αέρια στο σώμα σας πριν από την εγκυμοσύνη, καθώς είναι πιθανό να προκαλέσουν ακόμη περισσότερα αέρια και φούσκωμα όσο είστε έγκυος.

Δοκιμάστε τσάι μέντας ή τζίντζερ. Τόσο η μέντα όσο και το τζίντζερ είναι γνωστό ότι βοηθούν στην ανακούφιση των πεπτικών διαταραχών και των στομαχικών ενοχλήσεων.

Τηρήστε μια υγιεινή διατροφή. Πολλές υγιεινές τροφές μπορεί να προκαλέσουν αέρια. Μπορεί να θέλετε να προσπαθήσετε να αποφύγετε κάποιες, αλλά δεν θέλετε να σταματήσετε να συμπεριλαμβάνετε όλες αυτές τις θρεπτικές τροφές στη διατροφή σας. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε τη διατροφή που χρειάζεστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.

Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες. Για να βοηθήσετε τη διαδικασία της πέψης, προσπαθήστε να τρώτε μικρότερα γεύματα πιο συχνά μέσα στην ημέρα αντί για τρία μεγάλα γεύματα. Μην βιάζεστε, τρώτε αργά και ακολουθήστε τη συμβουλή της μητέρας σας: Μην μιλάτε με το στόμα γεμάτο! Φροντίστε επίσης να μασάτε καλά το φαγητό σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρχει λιγότερη ποσότητα για να διασπαστεί μόλις φτάσει στο στομάχι σας.

Ασκηθείτε. Η σωματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι υγιεινή για την πέψη σας και βοηθά το σώμα σας να απελευθερώσει τα αέρια, γεγονός που ανακουφίζει το φούσκωμα. Η άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, να μειώσει το φούσκωμα και να κρατήσει τα αέρια να κινούνται μέσα στο σώμα σας (και έξω). Ένας σύντομος περίπατος ή ελαφρές διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τα αέρια. και πολλές στάσεις γιόγκα είναι επίσης ασφαλείς και αποτελεσματικές.

Προσθέστε αργά τις φυτικές ίνες στη διατροφή σας. Οι φυτικές ίνες έλκουν το νερό στο έντερο, γεγονός που διευκολύνει τη μετακίνηση των κοπράνων. Η τακτική κένωση του εντέρου είναι σημαντική για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, του φουσκώματος, του πόνου και των αερίων. Ωστόσο, πρέπει να προσθέσετε φυτικές ίνες στη διατροφή σας σταδιακά – αν αυξήσετε την πρόσληψή σας πολύ γρήγορα, μπορεί ουσιαστικά να προκαλέσετε περισσότερα αέρια.

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φασόλια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Αν αντιμετωπίζετε δυσκοιλιότητα και δυσκολεύεστε να πάρετε αρκετές φυτικές ίνες στη διατροφή σας, ρωτήστε το γιατρό σας για τη λήψη ενός συμπληρώματος.

Διατηρήστε ένα υγιές βάρος. Προσπαθήστε να παραμείνετε εντός των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την υγιή αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Αν πάρετε περισσότερο βάρος από αυτό που χρειάζεται για την υγεία της εγκυμοσύνης σας, μπορεί να ασκήσετε πίεση στον πεπτικό σας σωλήνα, προκαλώντας τη συσσώρευση αερίων και την παγίδευσή τους.

Ντυθείτε άνετα. Φορέστε άνετα ρούχα που δεν ασκούν πίεση στην κοιλιά σας. Τα στενά παντελόνια ή οι ζώνες γύρω από τη μέση σας μπορεί να πιέσουν το έντερό σας και να αυξήσουν τη δυσφορία σας.

Ξεχάστε τις τσίχλες. Το μάσημα τσίχλας μπορεί να σας προκαλέσει κατάποση αέρα. Επιπλέον, ορισμένα από τα τεχνητά γλυκαντικά που περιέχονται στις τσίχλες μπορούν επίσης να προκαλέσουν αέρια.

Βρείτε υγιείς τρόπους για να αντιμετωπίζετε το άγχος. Το να αισθάνεστε αναστατωμένες ή ανήσυχες μπορεί να προκαλέσει επιβράδυνση της πέψης και δημιουργία αερίων. Οι βαθιές αναπνοές, ο διαλογισμός και άλλες τεχνικές χαλάρωσης μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από το άγχος και το στρες. Εάν δυσκολεύεστε να αντιμετωπίσετε το άγχος ή το στρες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας (ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή) μιλήστε με το γιατρό σας. Εκείνος δύναται να σας παραπέμψει σε έναν θεραπευτή ή σύμβουλο που μπορεί να σας βοηθήσει.

Μην καπνίζετε. Όταν εισπνέετε τον καπνό του τσιγάρου, εισπνέετε και αέρα. Το κάπνισμα όχι μόνο μπορεί να συμβάλει στην εμφάνιση αερίων, αλλά δεν είναι επίσης καλό για την ποιότητα της υγείας της εγκυμοσύνης σας.

by

Medbox

Related Articles

Share via
Copy link