Φροντίδα του δέρματος

9 αποφάσεις για τη φροντίδα του δέρματος που οι δερματολόγοι θέλουν να πάρετε το 2024

Ιατρική Ομάδα Medbox
Από Ιατρική Ομάδα Medbox
9 Λεπτά

1. Να χρησιμοποιείτε αντηλιακό κάθε μέρα, κάθε εποχή

Το αντηλιακό μπορεί να μοιάζει απλό, αλλά είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο φροντίδας του δέρματός σας.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η προσήλωση στην καθημερινή χρήση αντηλιακής προστασίας είναι η σημαντικότερη απόφαση που θέλουν να δουν να παίρνουν οι άνθρωποι.

Η νούμερο 1 αντιγηραντική κρέμα είναι το αντηλιακό.

Έχει αποδειχθεί ότι η συνεπής χρήση αντηλιακού έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πρόληψη της ταχύτερης γήρανσης και των καρκίνων του δέρματος.

Προτείνεται να χρησιμοποιείτε ένα αντηλιακό ευρέος φάσματος με δείκτη προστασίας 30 ή υψηλότερο και να βρείτε μια ενυδατική κρέμα με αντίστοιχο δείκτη προστασίας.

Το ευρύ φάσμα σημαίνει ότι το αντηλιακό προστατεύει από τις βλαβερές επιδράσεις των ακτίνων UVA, οι οποίες συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση του δέρματος, και των ακτίνων UVB, οι οποίες προκαλούν ηλιακά εγκαύματα, σύμφωνα με το Skin Cancer Foundation.

Μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και το μπλε φως που προέρχεται από τους υπολογιστές και τις ηλεκτρονικές συσκευές μας έχει αρνητικό αντίκτυπο στο δέρμα μας.

Για παράδειγμα, μια μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι η έκθεση στο μπλε φως συνδέεται με την παραγωγή ελεύθερων ριζών, οι οποίες σχετίζονται με την πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Για να μην αναφέρουμε ότι, όπως σημειώνει το Ίδρυμα για τον Καρκίνο του Δέρματος, οι ακτίνες UVA μπορούν να βλάψουν το δέρμα σας ακόμη και μέσα από τα παράθυρα, όπως όταν βρίσκεστε σε ένα αυτοκίνητο ή όταν εργάζεστε σε εσωτερικό χώρο με φυσικό φως.

2. Μην κοιμάστε με το μακιγιάζ σας

Ο ύπνος με το makeup μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από δερματικά προβλήματα, από φραγμένους πόρους και σπυράκια μέχρι ακραία ξηρότητα των χειλιών, ενώ κινδυνεύετε να πάθουν σοβαρή ζημιά και τα μάτια σας.

Ευτυχώς, η λύση είναι απλή: Πλύνετε το πρόσωπό σας πριν κοιμηθείτε.

Αν φοράτε concealer με βάση το λάδι, θα χρειαστείτε ένα προϊόν αφαίρεσης μακιγιάζ με βάση έναν διαλύτη.

Φροντίστε ωστόσο να χρησιμοποιείτε ένα απαλό καθαριστικό γύρω από τα μάτια, καθώς είναι πιο ευαίσθητα στα προϊόντα καθαρισμού.

3. Προστατεύστε το δέρμα σας από τον χειμώνα

“Ο χειμώνας είναι ίσως η πιο δύσκολη εποχή για το δέρμα σας”, λέει ο Joshua Zeichner, MD, αναπληρωτής καθηγητής δερματολογίας και διευθυντής αισθητικής και κλινικής έρευνας στη δερματολογία στο νοσοκομείο Mount Sinai της Νέας Υόρκης.

Συνιστά στον κόσμο να αποφασίσει να χρησιμοποιεί επιπλέον προϊόντα περιποίησης του δέρματος το χειμώνα, καθώς ο κρύος καιρός, η χαμηλή υγρασία και ο αέρας επιβαρύνουν το εξωτερικό στρώμα του δέρματος.

Αναζητήστε προϊόντα που περιέχουν ενυδατικούς υγραντικούς παράγοντες, όπως η γλυκερίνη και το γαλακτικό αμμώνιο, επειδή αυτά τα συστατικά μπορούν πραγματικά να προσελκύσουν την υγρασία στο δέρμα σας, λέει ο Burgess.

Μπορείτε επίσης να επιλέξετε μια κρέμα ή μια αλοιφή, προϊόντα τα οποία συνήθως διατίθενται σε σωληνάρια, αντί για λοσιόν, όπως συνιστά η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας (AAD).

4. Μην χρησιμοποιείτε κρεβάτια μαυρίσματος

Παρόλο που οι έρευνες έχουν δείξει ότι το εσωτερικό σολάριουμ αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο μελανώματος, η AAD εκτιμά ότι περίπου 7,8 εκατομμύρια Αμερικανοί ενήλικες εξακολουθούσαν να κάνουν χρήση σολάριουμ.

Οι αριθμοί αυτοί μειώνονται μεν σε σχέση με αυτό που ήταν κάποτε, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν προβεί σε απαγόρευση του σολάριουμ, όπως η Βραζιλία και η Αυστραλία, σημειώνει το Skin Cancer Foundation.

Οι δερματολόγοι ελπίζουν ότι το 2022 τα κρεβάτια μαυρίσματος θα καταστούν παράνομα.

5. Πετάξτε τα ληγμένα ή αχρησιμοποίητα προϊόντα

Δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Ελέγξτε τις ημερομηνίες λήξης σε όλα τα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας σας και δεσμευτείτε να πετάξετε κάθε προϊόν του οποίου η ημερομηνία λήξης έχει παρέλθει.

Επίσης, πετάξτε οτιδήποτε ερεθίζει το δέρμα σας.

Στη συνέχεια, προσπαθήστε να εξορθολογήσετε τα προϊόντα σας περαιτέρω.

Αν έχετε δύο προϊόντα υαλουρονικού οξέος, μάλλον δεν τα χρειάζεστε και τα δύο.

Όσον αφορά την απόφαση για το τι πρέπει να ξεφορτωθείτε, αν έχετε τον ίδιο τύπο προϊόντος, αναζητήστε ένα που μπορεί να περιέχει υψηλότερο ποσοστό του ενεργού συστατικού.

6. Μην πειράζετε το δέρμα σας όταν είστε αγχωμένοι

Το σκάλισμα του δέρματος μπορεί να προκαλέσει μόλυνση και ουλές και είναι μια συνήθεια η οποία κατά τους ειδικούς πρέπει να διακοπεί.

Αν και επισημαίνουν ότι πολλοί άνθρωποι σκαλίζουν το δέρμα τους για ανακούφιση από το άγχος, προτείνεται στους ανθρώπους αυτούς να αποφασίσουν να βρουν άλλες εναλλακτικές λύσεις για την ανακούφιση από το άγχος αντί για το σκάλισμα του δέρματος όπως η αερόβια άσκηση.

Σύμφωνα με το International OCD Foundation, σε ορισμένες περιπτώσεις, το πείραγμα του δέρματος αποτελεί κλινική εκδήλωση της διαταραχής ελέγχου των παρορμήσεων.

Σημειώνουν ότι έως και 1 στους 20 ανθρώπους ζει με αυτή την κατάσταση – και σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2021 από το Journal of the American Academy of Dermatology, το σκάλισμα του δέρματος αυξήθηκε μεταξύ των ατόμων αυτής της ομάδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Εάν αυτό ισχύει και για εσάς, η καθοδήγηση από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας μπορεί να είναι χρήσιμη.

Η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία, η θεραπεία αποδοχής και δέσμευσης και οι εκλεκτικοί αναστολείς πρόσληψης σεροτονίνης (SSRIs) μπορεί να βοηθήσουν στη θεραπεία των διαταραχών του σκαλίσματος του δέρματος, σύμφωνα με το International OCD Foundation.

7. Κρατήστε τη ρουτίνα καθαρισμού και περιποιήσης τους δέρματός σας απλή και συνεπή

Το περισσότερο δεν είναι καλύτερο και μπορεί απλώς να οδηγήσει σε ερεθισμό.

Το υπερβολικό τρίψιμο, η υπερβολική απολέπιση και η υπερβολική εφαρμογή προϊόντων δεν είναι απαραίτητα καλύτερο από το να επιμείνουμε σε μια απλή, αποτελεσματική ρουτίνα περιποίησης του δέρματος.

Ένας καλός κανόνας είναι να επιμείνετε σε τρία απλά προϊόντα που θα κάνουν τη διαφορά: ένα αντηλιακό, ένα καθαριστικό και μια ενυδατική κρέμα.

8. Μην καπνίζετε

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), σχεδόν 40 εκατομμύρια άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι καπνιστές. Επιπλέον, με την άνοδο της ψυχαγωγικής κάνναβης, η κατηγορία “καπνιστές” διευρύνεται:

Σε δημοσκόπηση της Gallup το 2021, το 12% των ενηλίκων δηλώνει ότι καπνίζει σήμερα κάνναβη, ο υψηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Είτε ανάβετε ένα τσιγάρο είτε ένα τσιγαριλίκι κάνναβης, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το κάπνισμα επηρεάζει το δέρμα σας, κάνοντάς το να φαίνεται ξηρό, θαμπό ή κοκκινωπό.

Προτείνουν να αποφεύγετε τον καπνό με όποιον τρόπο μπορείτε, κάτι που για τους χρήστες κάνναβης μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να στραφούν σε προϊόντα διατροφής αντί να εγκαταλείψουν την THC.

9. Ενισχύστε την καθημερινή σας ρουτίνα με ρετινόλη και βιταμίνη C

Αν είστε ευχαριστημένοι με την τρέχουσα ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας σας, μπορείτε πάντα να αποφασίσετε να την ενισχύσετε προσθέτοντας πιο στοχευμένα προϊόντα.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι το δέρμα μπορεί να επωφεληθεί από τον ορό βιταμίνης C και το αντηλιακό το πρωί και τη ρετινόλη το βράδυ.

(Σύμφωνα με το Harvard Health Publishing, η ρετινόλη είναι μια πιο ήπια μορφή τοπικού ρετινοειδούς που προέρχεται από τη βιταμίνη Α. Τα προϊόντα ρετινόλης διατίθενται χωρίς συνταγή, ενώ τα ρετινοειδή συνήθως απαιτούν συνταγή).

Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό επομένως είναι ένα προϊόν που βοηθάει στο περιβαλλοντικό στρες, στη γήρανση και στις οξειδωτικές διεργασίες.

Είναι ωφέλιμο να τη βάζετε κάτω από το αντηλιακό σας, καθώς με τον τρόπο αυτό επιτελεί διπλή δράση, καθώς προστατεύει από τις ακτίνες του ήλιου και μειώνει την εμφάνιση κάποιων από τις ηλιακές κηλίδες ή τις μελάγχρωμες κηλίδες σας.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Κάθε χρόνο, βοηθάμε χιλιάδες ανθρώπους να βρουν απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις για την υγεία τους με τα άρθρα μας που έχουν γραφτεί από ειδικούς, ιατρικά αναθεωρημένα σε εκατοντάδες θέματα υγείας.