ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Κηπουρική για άτομα με αρθρίτιδα. Συμβουλές για τη διαχείριση του πόνου. Τι κερδίζουμε με την κηπουρική;

Από

Medbox

Η κηπουρική είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνετε δραστήριοι, να απασχοληθείτε και, φυσικά αποτελεί αγαπημένο χόμπι για πολλούς!

Αλλά η κηπουρική δεν είναι πάντα εύκολη, ειδικά αν πάσχετε από αρθρίτιδα. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (CDC), περίπου το 23% όλων των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες πάσχουν από αρθρίτιδα.

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάσταση.

Η κηπουρική μπορεί να είναι λίγο δύσκολη όταν ταλαιπωρείστε από αρθρίτιδα, αλλά πρέπει απλώς να προσαρμοστείτε και να μάθετε πώς να διαχειρίζεστε τον πόνο.

Παρακάτω παρατίθενται σημαντικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να προλάβετε τα συμπτώματα της αρθρίτιδας και να διασφαλίσετε ότι θα διασκεδάζετε και θα απολαμβάνετε την κηπουρική.

Ξεκινήστε με προγραμματισμό και ορίστε διαχειρίσιμους στόχους όσον αφορά την αρθρίτιδα.

Η κηπουρική μπορεί να απαιτεί πολλή δουλειά και τα φυτά σας θα χρειάζονται συντήρηση όλο το καλοκαίρι. Πριν ξεκινήσετε, θα ήταν καλύτερο να κάνετε ένα σχέδιο, ώστε να μπορείτε να κατανέμετε τις εργασίες σας κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Αυτό θα σας αποτρέψει από το να υπερφορτώσετε την ημέρα σας και να καταπονήσετε πολύ τις αρθρώσεις σας.

Για αρχή, ξεκινήστε δίνοντας προτεραιότητα στις εργασίες που είναι πιο σημαντικές για εσάς, όπως το ξεχορτάριασμα του μπροστινού σας κήπου ή το μάζεμα των σκουπιδιών.

Καλό θα ήταν επίσης να κάνετε πιο έξυπνο προγραμματισμό, ώστε να μπορείτε να μειώσετε τον φόρτο εργασίας σας αργότερα μέσα στη σεζόν.

Ορισμένες εξαιρετικές ιδέες είναι το να τοποθετήσετε εδαφοκάλυψη στα παρτέρια σας, ώστε να μπορούν να διατηρήσουν καλύτερα την υγρασία ή να χρησιμοποιήσετε ένα τάπητα για τα ζιζάνια, ώστε να αποτρέψετε την εμφάνιση ενοχλητικών ζιζανίων.

Αρθρίτιδα
Αρθρίτιδα

Προθέρμανση

Η κηπουρική είναι μια μορφή άσκησης και θα πρέπει να την αντιμετωπίζετε ως προπόνηση.

Όπως ακριβώς και σε κάθε άλλο είδος προπόνησης, θα πρέπει να ξεκινήσετε με προθέρμανση.

Η προθέρμανση πριν από κάθε προπόνηση ή άσκηση είναι κρίσιμη για την πρόληψη τραυματισμών και την προετοιμασία του σώματός σας.

Η προθέρμανση διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία σας, γεγονός που διασφαλίζει ότι οι μύες σας είναι εφοδιασμένοι με αρκετό οξυγόνο.

Επιπλέον, αυξάνει τη θερμοκρασία των μυών σας, η οποία είναι σημαντική για την ευελιξία τους και την αποτελεσματικότητα τους κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Μπορείτε να κάνετε προθέρμανση πριν από την κηπουρική κάνοντας κάποιες διατάσεις ή περπατώντας για λίγα λεπτά με σχετικά έντονο ρυθμό.

Χρησιμοποιήστε ένα μαξιλάρι για το γονάτισμα

Πολλές εργασίες κηπουρικής απαιτούν να είστε γονατιστοί.

Αυτό μπορεί να είναι άβολο όχι μόνο για τον μέσο άνθρωπο, αλλά και ειδικά για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα.

Όταν πρέπει να εργάζεστε από το έδαφος, φροντίστε να χρησιμοποιείτε ένα καλό μαξιλάρι για τα γόνατα ή ειδικές επιγονατίδες εργασίας.

Θα ήταν επίσης καλή ιδέα να είστε γονατιστοί μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα.

Επιπλέον, όταν γονατίζετε, φροντίστε να στηρίζεστε με το ένα σας χέρι ενώ εργάζεστε.

Αυτό θα βοηθήσει στην κατανομή του βάρους σας και θα μειώσει την καταπόνηση των γονάτων σας.

Εργαστείτε στο επίπεδο της μέσης όταν είναι δυνατόν

Η κηπουρική απαιτεί συχνά πολλά σκύψιμο και λύγισμα.

Προσπαθήστε να εργάζεστε στο επίπεδο της μέσης όταν είναι δυνατόν.

Μπορείτε ακόμη και να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε έναν μικρό πάγκο κήπου αντί να σκύψετε.

Επιπλέον, κάθε φορά που φυτεύετε φυτά σε γλάστρες, ίσως θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να εργάζεστε σε ένα τραπέζι κηπουρικής.

Όλες αυτές οι βέλτιστες πρακτικές θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε την οσφυαλγία και τα πονεμένα γόνατα!

Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα εργαλεία

Γνωρίζατε ότι υπάρχουν εργαλεία ειδικά σχεδιασμένα για άτομα με αρθρίτιδα;

Ελέγξτε αυτά τα προϊόντα κηπουρικής για τα άτομα με αρθρίτιδα που περιλαμβάνουν εξοπλισμό όπως μανσέτες στήριξης των βραχιόνων, εργαλεία με μακρύτερες λαβές, καθώς και εργαλεία με λαβές για εύκολη χρήση.

Ένα καλό σετ εργαλείων κηπουρικής θα κάνει τη διαφορά στο πώς αισθάνεστε μετά την κηπουρική.

Εκτός από ένα καλό σετ εργαλείων, φροντίστε να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να αποφύγετε τις εργασίες με το κεφάλι ψηλά, όπως το να φτάνετε για να κλαδέψετε ή να ψαλιδίσετε θάμνους και δέντρα.

Αντ’ αυτού, χρησιμοποιήστε εργαλεία με μακρύτερη λαβή ή χρησιμοποιήστε μια σκάλα για να φτάσετε σε ψηλότερα σημεία.

Κάντε συχνά διαλείμματα

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας κατά τη διάρκεια της κηπουρικής είναι να κάνετε συχνά διαλείμματα.

Αυτό όχι μόνο βοηθάει στον καταμερισμό του φόρτου εργασίας, αλλά θα προσφέρει στις αρθρώσεις σας και ένα διάλειμμα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το διάλειμμά σας για να σηκώσετε τα πόδια σας και να απολαύσετε ένα σνακ ή να κάνετε μερικές γρήγορες διατάσεις.

Εάν αρχίζετε να αισθάνεστε τον πόνο της αρθρίτιδας, ένας πολύ καλός τρόπος για να απαλύνετε τον πόνο είναι να κάνετε ένα διάλειμμα και να παγώσετε την περιοχή.

Γεμίστε μια σακούλα με πάγο και τυλίξτε την με ένα μαλακό πανί και στη συνέχεια βάλτε πάγο στην πάσχουσα  περιοχή για να μειώσετε τη φλεγμονή και το πρήξιμο.

Αλλάξτε τη ρουτίνα σας

Εκτός από τα συχνά διαλείμματα, είναι επίσης σημαντικό να αλλάζετε τη ρουτίνα σας. Αν απασχολείστε με την ίδια εργασία για ώρες, μπορεί να καταπονήσετε πολύ τις αρθρώσεις σας!

Πρώτον, να γνωρίζετε τα όριά σας. Πρέπει να καθορίσετε πόση ώρα μπορείτε να συνεχίσετε να ασχολείστε με την ίδια εργασία πριν σας προκαλέσει πόνο.

Φροντίστε να αλλάζετε αυτό με το οποίο ασχολείστε κάθε μία ώρα ή λίγες ώρες. Για παράδειγμα, μπορείτε να περάσετε από το ξεχορτάριασμα του παρτεριού σας στο περπάτημα στον κήπο ποτίζοντας τα λουλούδια.

Η αλλαγή της ρουτίνας σας θα σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε για τις αρθρώσεις σας ένα απαραίτητο διάλειμμα.

Αρθρίτιδα
Αρθρίτιδα

Πίνετε πολύ νερό

Η κατανάλωση νερού είναι εξαιρετικά σημαντική, επειδή βοηθά το σώμα σας να λειτουργεί σωστά, από την πέψη και την κυκλοφορία μέχρι τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών και τη διατήρηση της θερμοκρασίας του οργανισμού.

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται επίσης κατά 60 % από νερό, οπότε είναι σημαντικό να αναπληρώνετε τις σωματικές σας ανάγκες για να συνεχίζει να λειτουργεί όπως πρέπει.

Η κηπουρική μπορεί να είναι σωματικά εξαντλητική, όπως και κάθε άλλη προπόνηση, οπότε το να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκειά της και μετά είναι μια καλή ιδέα.

Το νερό θα κρατήσει το σώμα σας ενυδατωμένο και τις αρθρώσεις σας λιπασμένες, παράγοντες που παίζουν ρόλο στην πρόληψη των κρίσεων της ουρικής αρθρίτιδας.

Με βάση όλα αυτά, φροντίστε να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό πριν ξεκινήσετε τις εργασίες σας και κάντε πολλά διαλείμματα για να πίνετε περισσότερο νερό!

Να ακολουθείτε μία στρατηγική σχετικά με τις επιλογές των φυτών σας

Το διασκεδαστικό με την κηπουρική είναι ότι υπάρχουν τόσα πολλά φυτά για να διαλέξετε. Αυτό σημαίνει ότι αν έχετε αρθρίτιδα, ίσως να θέλετε να κάνετε στρατηγικές επιλογές για τα φυτά σας.

Πρώτον, μην επιλέγετε ιδιότροπα ή απαιτητικά φυτά, καθώς αυτό θα σας δυσκολέψει περισσότερο.

Όταν επιλέγετε φυτά, προσπαθήστε να διαλέγετε ποικιλίες που απαιτούν λίγη συντήρηση, καθώς αυτό όχι μόνο θα σας κοστίσει λιγότερη δουλειά, αλλά και θα διασφαλίσει ότι ο κήπος σας θα δείχνει όμορφος όταν πάτε διακοπές ή όταν δεν έχετε διάθεση για κηπουρική.

Ορισμένες εξαιρετικές επιλογές φυτών είναι η λεβάντα, και θάμνοι όπως η escallonia και η barberry αλλά και λουλούδια που δεν απαιτούν πολύ φροντίδα, όπως η μολόχα.

Τα οφέλη της κηπουρικής για την υγεία

  • Πνευματική καλλιέργεια

Μπορεί να καλλιεργείτε “εγκεφαλικές τροφές” όπως το μπρόκολο και το λάχανο στον κήπο σας, αλλά αποδεικνύεται ότι η πραγματική πρακτική εμπειρία της δουλειάς στον κήπο δίνει στον εγκέφαλό σας μια πρόσθετη τόνωση.

Μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα διαπίστωσε ότι οι μαθητές που συμμετείχαν σε σχολικά προγράμματα κηπουρικής πέτυχαν πολύ υψηλότερους βαθμούς στα τυποποιημένα τεστ φυσικών επιστημών.

Η κηπουρική έχει επίσης αναγνωριστεί ως θετική, φυσική θεραπεία για παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ή ΔΕΠΥ).

Αρθρίτιδα
Αρθρίτιδα
  • Ξεριζώστε το άγχος

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, περιγράφει τα πολλά θεραπευτικά οφέλη της κηπουρικής, ιδιαίτερα στον ηλικιωμένο πληθυσμό.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι ακόμη και η θέαση ενός κήπου επιφέρει αρκετά θετικά ψυχολογικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου στρες.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η παραμονή στη φύση και η κηπουρική μείωσαν σημαντικά τα επίπεδα κορτιζόλης, βελτίωσαν τη διάθεση, μείωσαν την ευερεθιστότητα, μείωσαν τους πονοκεφάλους και τον πόνο, μείωσαν την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή και μείωσαν ακόμη και τον συνολικό κίνδυνο καρδιακής προσβολής για τους ηλικιωμένους.

  • Βαθιά ριζωμένες σχέσεις

Καθώς όλο και περισσότεροι κοινοτικοί κήποι ξεφυτρώνουν στις πόλεις (π.χ. το κτήμα της Γεωπονικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη), δεν γίνεται να μην παρατηρήσουμε τις κοινωνικές συνδέσεις που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση με τους γείτονες και την καλλιέργεια και το μοίρασμα τοπικών τροφίμων μεταξύ της κοινότητας.

Εκτός από τον καλλωπισμό και τα διατροφικά οφέλη, οι κοινοτικοί κήποι κάνουν την πόλη ασφαλέστερο μέρος για τα παιδιά, ενθαρρύνουν περισσότερη δραστηριότητα στους εξωτερικούς χώρους και καλλιεργούν μια πιο κοινωνικά ενεργή και συνδεδεμένη κοινότητα.

  • Καλλιέργεια της ψυχικής υγείας

Μελέτες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης καταλήγουν στο συμπέρασμα: υγιής φύση – υγιείς άνθρωποι! Η μελέτη σημειώνει ότι η παραμονή στη φύση και η κηπουρική είναι ένας προσιτός και αποτελεσματικός τρόπος για την πρόληψη της κατάθλιψης και άλλων διαταραχών της ψυχικής υγείας.

Τα ευρήματα της μελέτης προσδιόρισαν επίσης τον ζωτικό ρόλο της φύσης στην ψυχική υγεία και ευεξία. Η πρόσβαση στη φύση έχει αποδειχθεί αποτελεσματική για τη βοήθεια των ασθενών με διαταραχές ύπνου και άνοιας σε κοινότητες με ηλικιωμένους ασθενείς.

  • Ανακαλύψτε τα σωματικά οφέλη της κηπουρικής

Υπάρχουν προφανώς ανεξάντλητα σωματικά οφέλη για όσους βρίσκουν χρόνο να βγουν έξω και να δραστηριοποιηθούν στη φύση.

Ωστόσο, έρευνα από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν έχει συνδέσει την κηπουρική με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων ασθενειών, συγκεκριμένα της στεφανιαίας νόσου και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Το σκάψιμο, το φύτεμα, το ξεχορτάριασμα, το φτυάρισμα και το πότισμα της κηπουρικής παρέχει μια ολοκληρωμένη προπόνηση του σώματος με σοβαρά αερόβια οφέλη.

Στην πραγματικότητα, τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) θεωρούν την κηπουρική ιδανική μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακά νοσήματα, οστεοπόρωση, καρκίνο του παχέος εντέρου, εγκεφαλικό επεισόδιο και κατάθλιψη, μεταξύ πολλών άλλων.

  • Καλλιεργήστε και φάτε αυτό που καλλιεργείτε

Το ίδρυμα WGF (Western Growers Foundation) διαπιστώνει ότι τα άτομα που καταβάλλουν προσπάθεια για να καλλιεργήσουν και να συγκομίσουν τα δικά τους προϊόντα είναι πολύ πιο πιθανό να τρώνε περισσότερα από αυτά τα φρούτα και λαχανικά.

Πραγματικά, η κηπουρική προωθεί την καλύτερη διατροφή με τα προϊόντα της εποχής που ξεχειλίζουν από θρεπτικά συστατικά.

by

Medbox

Share via
Copy link