ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΙΑ

Νεαροί που φοράτε earbuds ή ακουστικά: Για ακούστε λίγο

Συντάκτης άρθρου |

Ιατρική Ομάδα Medbox

Από την εφηβεία μέχρι την ενηλικίωση, οι νέοι ακούνε τις λίστες αναπαραγωγής τους, τα podcast και τις τηλεφωνικές τους συνομιλίες με συσκευές στο αυτί, όπως τα earbuds και τα earpods. Μολονότι αυτές οι συσκευές είναι ένας βολικός, ιδιωτικός τρόπος ακρόασης, είναι επίσης δυνητικά επιβλαβείς για την ακοή.

Παγκόσμιες μελέτες που κυκλοφόρησαν το 2020 αποκάλυψαν ότι το 24% των ατόμων ηλικίας 12-35 ετών άκουγαν σε μη ασφαλή επίπεδα έντασης. Και δεν είναι μόνο οι συσκευές που αποτελούν κίνδυνο για την ακοή, αλλά και τα θορυβώδη μέρη στα οποία συνηθίζουν να πηγαίνουν οι νέοι, συμπεριλαμβανομένων των μουσικών χώρων και άλλων χώρων όπως πολυσύχναστες καφετέριες, τα club ή οι αθλητικές εκδηλώσεις.

Πόσο δυνατά είναι το πολύ δυνατά;

Όσο πιο δυνατός είναι ο ήχος, τόσο μεγαλύτερη βλάβη μπορεί να προκαλέσει στην ακοή σας και τόσο πιο γρήγορα θα συμβεί αυτή η βλάβη. Ο ήχος μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB). Οποιοσδήποτε ήχος στα 85 dB και πάνω είναι πιο πιθανό να βλάψει την ακοή σας με την πάροδο του χρόνου. Πόσο δυνατά είναι τα 85 dB; Ισοδυναμεί με ένα μπλέντερ για τρόφιμα ή με την μουσική υπόκρουση σε έναν κινηματογράφο.

Πολλοί νέοι χρησιμοποιούν συσκευές με επίπεδα ήχου πολύ υψηλότερα από 85 dB. Για παράδειγμα, η μουσική που παίζεται μέσω ακουστικών στην υψηλότερη ένταση συχνά είναι 94-110 dB. Το ανώτερο επίπεδο των 110 dB είναι περισσότερο από 100 φορές πιο έντονο από τα 85 dB. Εάν ένας νέος φοράει over ear ακουστικά και μπορείτε ως τρίτος να ακούσετε τους στίχους, η ένταση είναι πολύ υψηλή.

Το 2022, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εξέδωσε κανόνες για την αντιμετώπιση της απώλειας ακοής σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Ένα από αυτά τα κριτήρια προβλέπει ότι οι συσκευές πρέπει να ρυθμίζονται σε ένα προεπιλεγμένο επίπεδο εξόδου για την προστασία της ακοής, συνήθως 70-85 ντεσιμπέλ (dB).

Ωστόσο, αυτή η προεπιλογή δεν είναι πάντα ενεργοποιημένη στις συσκευές που πωλούνται. Επομένως, εναπόκειται στους γονείς, τους κηδεμόνες και τους χρήστες να ενεργοποιήσουν αυτή την προεπιλεγμένη ρύθμιση. Για να το κάνετε αυτό, ελέγξτε τις ρυθμίσεις στη συσκευή του νέου.

Γιατί η ακρόαση σε ασφαλή επίπεδα έντασης είναι ζωτικής σημασίας σε κάθε ηλικία

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, ακόμη και μια μικρή απώλεια ακοής στα παιδιά μπορεί να επηρεάσει βαθιά την ομιλία, την κατανόηση της γλώσσας, την επικοινωνία, τη μάθηση στην τάξη και την κοινωνική τους ανάπτυξη.

Μια μελέτη στην Αμερική σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 6-19 ετών αποκάλυψε ότι το 12%, ή περίπου 5,2 εκατομμύρια, έχουν υποστεί μόνιμη βλάβη στην ακοή τους από την έκθεση σε υπερβολικό θόρυβο. Αυτός ο τύπος απώλειας ακοής, γνωστός και ως απώλεια ακοής λόγω θορύβου, μπορεί να προκληθεί από μία δυνατή έκρηξη ή από την ακρόαση σε δυνατά επίπεδα με την πάροδο του χρόνου. Συνήθως δεν μπορεί να διορθωθεί ιατρικώς ή με χειρουργικά μέσα.

Ευτυχώς, οι περισσότερες εφαρμογές και συσκευές περιλαμβάνουν κάποιου είδους προειδοποίηση μόλις η ένταση του ήχου σας φτάσει σε επιβλαβή επίπεδα. Αλλά δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς τείνουμε να αγνοούμε την προειδοποίηση. Για να πάρετε την προστασία της ακοής σας στα σοβαρά, κρατήστε τα ακουστικά σας σε ένταση που δεν υπερβαίνει το 60 % της μέγιστης έντασής τους.

Τα σωστά ακουστικά μπορούν επίσης να κάνουν τη διαφορά. Παρόλο που τα earbuds είναι πλέον δημοφιλή, οι ειδικοί προειδοποιούν να μην τα χρησιμοποιείτε υπερβολικά, για διάφορους λόγους.

Πρώτον, επειδή παραδίδουν τον ήχο απευθείας στο κανάλι του αυτιού, υπάρχει πολύ μεγαλύτερος κίνδυνος να καταστρέψετε τα αυτιά σας εάν η ένταση του ήχου γίνει πολύ δυνατή. Δεν υπάρχει τίποτα ανάμεσα στα αυτιά σας και τον ήχο που να σας προστατεύει. Τα earbuds μπορούν επίσης να σπρώξουν το κερί του αυτιού βαθύτερα μέσα στα αυτιά, προκαλώντας απόφραξη που επηρεάζει την ακοή σας, κάνοντάς σας να ανεβάσετε την ένταση ακόμα περισσότερο.

Τα over-the-ear ακουστικά είναι μια πολύ καλύτερη επιλογή. Όχι μόνο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τη διοχέτευση του ήχου απευθείας στα τύμπανα των αυτιών σας, αλλά τα περισσότερα ακουστικά τύπου over-the-ear είναι επίσης, κατά γενικό κανόνα, πιο άνετα στη χρήση από τα earbuds. Επιπλέον, τα ακουστικά υψηλότερης ποιότητας διαθέτουν συχνά λειτουργία ακύρωσης θορύβου, μειώνοντας περαιτέρω την ανάγκη σας να ανεβάσετε την ένταση του ήχου.

Δεν είναι ούτε εφικτό ούτε λογικό να περιμένουμε από τους ανθρώπους να σταματήσουν να ακούν μουσική. Αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπορούμε να προστατεύουμε την ακοή μας ενώ απολαμβάνουμε μουσική. Η διατήρηση της έντασης του ήχου σε χαμηλά επίπεδα και ο περιορισμός της έκθεσης είναι το πρώτο βήμα, ενώ ως δεύτερο, προτείνεται η χρήση ακουστικών over-the-ear αντί για earbuds.

Πώς θα αναπτύξετε συνήθειες ασφαλούς ακρόασης

Καθώς οι έφηβοι αρχίζουν να είναι πιο ανεξάρτητοι όταν πρόκειται να πάρουν αποφάσεις σχετικά με τις ακουστικές τους συνήθειες, είναι η κατάλληλη στιγμή να τους βοηθήσετε να αποκτήσουν ασφαλείς συνήθειες που θα προστατεύουν την ακοή τους για όλη τους τη ζωή.

Τρεις παράγοντες ισχύουν για την ασφαλή ακρόαση: τα ντεσιμπέλ, ο χρόνος και η απόσταση. Όσο υψηλότερα είναι τα ντεσιμπέλ, τόσο λιγότερο χρόνο μπορείτε να ακούσετε με ασφάλεια σε αυτό το επίπεδο. Μπορείτε να μειώσετε την επίδραση των υψηλών επιπέδων ήχου, απομακρυνόμενοι περισσότερο από την πηγή, όπως για παράδειγμα από έναν ενισχυτή σε μια συναυλία, γεγονός που σας επιτρέπει να ακούτε περισσότερο χρόνο.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για ασφαλή ακρόαση:

  • Ενεργοποιήστε τα όρια ρύθμισης της έντασης ήχου στις συσκευές.
  • Διδάξτε στα παιδιά να χαμηλώνουν την ένταση του ήχου.
  • Ακούστε με την ένταση του ήχου ρυθμισμένη στο 80% για όχι περισσότερο από 90 λεπτά.
  • Απομακρυνθείτε από δυνατές πηγές ήχου.
  • Φορέστε ωτοασπίδες όπως ωτοβύσματα ή ωτοασπίδες σε θορυβώδη περιβάλλοντα ή κατά τη διάρκεια θορυβωδών δραστηριοτήτων.

Επίσης, φροντίστε να κάνετε ένα διάλειμμα για τα αυτιά σας. Αντί να φοράτε earbuds για οκτώ ώρες, αλλάξτε τα σε ακουστικά over-ear. Ή φορέστε ένα ακουστικό μόνο στο ένα αυτί και μετά αλλάξτε το στο άλλο. Εξετάστε το ενδεχόμενο να επιλέξετε συσκευές με χαρακτηριστικά ακύρωσης θορύβου και βελτιωμένη ποιότητα ήχου. Αυτό μπορεί να περιορίσει την παρόρμηση να αυξήσετε την ένταση του ήχου για να ακούσετε πάνω από τον θόρυβο που υπάρχει γύρω σας.

Άλλη μια συμβουλή: Διατηρείτε τις συσκευές σας στο αυτί καθαρές. Ένα ακουστικό μολυσμένο με βακτήρια μπορεί να τα εισάγει στο αυτί σας και να προκαλέσει καταστάσεις όπως το αυτί του κολυμβητή, μια επώδυνη, κνησμώδη λοίμωξη.

ΑΠΟ

Ιατρική Ομάδα Medbox

Σχετικά άρθρα

Share to...