ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

O πόνος στην πλάτη, η σπονδυλική σας στήλη και η ηλικία.

Από

Medbox

Με τα χρόνια έρχεται η σοφία και η εμπειρία. Δυστυχώς, οι πόνοι και τα προβλήματα συνηθίζουν να έρχονται μαζί με τα χρόνια επίσης.

Η γήρανση της σπονδυλικής στήλης μπορεί να αποτελεί μια πραγματικότητα της ζωής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το υπομένετε.

Αιτίες του πόνου στην πλάτη που σχετίζεται με την ηλικία

Η σπονδυλική σας στήλη είναι μια στήλη από 24 οστά που εκτείνεται από το κρανίο σας μέχρι την ουρά σας και περικλείει τον νωτιαίο μυελό σας. Τα οστά της, ή σπόνδυλοι, συνδέονται μεταξύ τους με μικροσκοπικές αρθρώσεις που ονομάζονται ζυγοαποφυσιακές αρθρώσεις. Ανάμεσα τους, δίσκοι γεμάτοι με μια ουσία που μοιάζει με ζελέ χρησιμεύουν ως μαξιλάρι. Σύνδεσμοι που μοιάζουν με σχοινιά σταθεροποιούν τη σπονδυλική σας στήλη.

Οι τρεις πιο συνηθισμένοι λόγοι για την εμφάνιση πόνου στην πλάτη μετά την ηλικία των 50 ετών είναι οι εξής:

  • Εκφυλιστικές αλλοιώσεις σε δίσκους και αρθρώσεις. Η απώλεια υγρασίας και ελαστικότητας μπορεί να καταστήσει τους δίσκους λιγότερο αποτελεσματικούς ως αμορτισέρ.
  • Σπονδυλική στένωση. Ο σωλήνας μέσα στον οποίο βρίσκεται ο νωτιαίος μυελός σας μπορεί να στενέψει εξαιτίας εκφυλισμού των δίσκων, πάχυνσης των συνδέσμων ή αρθριτικών αρθρώσεων (συνήθως στο κάτω μέρος της πλάτης).
  • Σπονδυλολίσθηση. Ένας σπόνδυλος μπορεί να γλιστρήσει προς τα εμπρός ή προς τα πίσω πάνω στον σπόνδυλο που βρίσκεται από κάτω.
p1 1
O πόνος στην πλάτη, η σπονδυλική σας στήλη και η ηλικία.

Οποιαδήποτε από αυτές τις παθήσεις μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή, πίεση στα νεύρα ή πόνο – και δεν είναι ασυνήθιστο να έχετε περισσότερες από μία από αυτές τις παθήσεις. Τα ευχάριστα νέα; Υπάρχουν πολλοί τρόποι αντιμετώπισης του πόνου στην πλάτη που σχετίζεται με την ηλικία, που ποικίλουν από γρήγορες λύσεις έως ελάχιστα επεμβατικές διαδικασίες.

13 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να απαλύνετε τον πόνο στην πλάτη

Ο πόνος είναι κάτι το προσωπικό. Το ίδιο και η ανακούφιση από τον πόνο. Διαφορετικές προσεγγίσεις αποδίδουν σε διαφορετικούς ανθρώπους – και οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται έναν συνδυασμό θεραπειών για να ανακουφιστούν.

Όταν προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε τον πόνο στην πλάτη που σχετίζεται με την ηλικία, υπάρχουν τρεις κατηγορίες προσέγγισης που μπορούν να ακολουθήσουν οι γιατροί πριν εξετάσουν το ενδεχόμενο χειρουργικής επέμβασης: συντηρητικές θεραπείες, συμπληρωματικές θεραπείες και προχωρημένες θεραπείες.

Οι συντηρητικές ή συμβατικές θεραπείες είναι το πρώτο σκαλοπάτι στην κλίμακα της ανακούφισης από τον πόνο – τα πράγματα που σκέφτεστε αρχικά όταν πονάτε ή τραυματίζεστε, όπως:

Να είστε πιο δραστήριοι σωματικά. Η κίνηση είναι λοσιόν για τη σπονδυλική σας στήλη. Όσο πιο δραστήριοι είστε, τόσο καλύτερα θα αισθάνεστε. Μείνετε δραστήριοι και θα επανέλθετε πιο γρήγορα από τις κρίσεις του πόνου στην πλάτη.

Η φυσικοθεραπεία. Ο γιατρός μπορεί να σας συνταγογραφήσει ένα πρόγραμμα άσκησης για την καλή υγεία της πλάτης που θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε δύναμη και να βελτιώσετε την ισορροπία και την ευλυγισία σας. Η ενδυνάμωση των μυών της πλάτης και της κοιλιάς σας – του κορμού σας – θα κάνει τη σπονδυλική σας στήλη πιο ανθεκτική.

Λήψη φαρμάκων. Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ) – η ιβουπροφαίνη, η ναπροξένη και η ασπιρίνη – μπορούν να σταματήσουν τον πόνο που προκαλείται από τις φλεγμονές. Η συνεπής λήψη του φαρμάκου δύο έως τρεις φορές την ημέρα για 5 έως 10 ημέρες, ακόμη και μετά την υποχώρηση του πόνου, είναι πιο λογική από τη λήψη του φαρμάκου “κατά περίπτωση”. Τα οπιοειδή αναλγητικά δεν συνιστώνται για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου.

Εφαρμογή κρύου. Πάρτε πρώτα μια παγοκύστη όταν σας χτυπάει ο πόνος στην πλάτη. Η εφαρμογή πάγου (20 λεπτά εφαρμογή, 20 λεπτά απομάκρυνση) βοηθά στην καταστολή της επώδυνης φλεγμονής ή των μυϊκών σπασμών. ( Η παλιά γνωστή λύση, μια σακούλα με κατεψυγμένο αρακά, θα σας βοηθήσει επίσης!)

Εφαρμογή θερμότητας. Μετά από δύο ή τρεις ημέρες, εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ένα θερμαντικό μαξιλάρι, να κάνετε ζεστά μπάνια ή να ξαπλώσετε για λίγο κάτω από μια λάμπα θερμότητας. Έτσι μπορείτε να χαλαρώσετε τους μυς της πλάτης σας και να τονώσετε τη ροή του αίματος. Αλλά μην κάνετε υπερβολική χρήση της θερμότητας (να σας πάρει ο ύπνος πάνω σε ένα θερμαντικό μαξιλάρι, για παράδειγμα) για να αποφύγετε το έγκαυμα. Διατείνετε τους μύες που θερμαίνετε για να αποφύγετε τους μυϊκούς σπασμούς και μετά την απομάκρυνση από την πηγή της θερμότητας.

Ξεκουραστείτε … αλλά μόνο για λίγο. Η γήρανση επιβραδύνει την αποκατάσταση από τραυματισμούς. Αλλά αν η πλάτη σας σας ταλαιπωρεί, οι ήπιες διατάσεις είναι καλύτερες από την ξεκούραση στο κρεβάτι. Οποιαδήποτε κατάκλιση πέραν των 48 ωρών μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια και την ένταση του πόνου στη μέση και να επιβραδύνει το ρυθμό της ανάρρωσής σας.

Εάν ο πόνος στην πλάτη που σχετίζεται με την ηλικία δεν βελτιώνεται με τη συμβατική θεραπεία, ενδεχομένως να ενταχθούν στο πρόγραμμα τεχνικές επικουρικής ιατρικής, μεταξύ των οποίων είναι:

Βελονισμός. Οι βελονιστές εισάγουν λεπτές βελόνες στο δέρμα σας σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος και τα διαχειρίζονται. Αυτό μπορεί να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο διεγείροντας τη διαδικασία επούλωσης του σώματός σας.

Οστεοπαθητικός χειρισμός. Οι οστεοπαθητικοί γιατροί ή  χειροπράκτες χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να κινητοποιήσουν, να ρυθμίσουν, να κάνουν μασάζ και να διεγείρουν τη σπονδυλική σας στήλη και τους περιβάλλοντες ιστούς της.

Εάν ο πόνος σας γίνει χρόνιος και επίμονος παρά τις παραπάνω παρεμβάσεις, μην περιμένετε πολύ για να επισκεφθείτε έναν ειδικό για τον πόνο στην πλάτη.

Ο πόνος στην πλάτη δεν χρειάζεται να καταστρέψει την ποιότητα της ζωής σας. Υπάρχουν διαθέσιμες πιο προηγμένες θεραπείες που μπορεί να βοηθήσουν, όπως:

Νευρικοί αποκλεισμοί και ενέσεις. Τα στεροειδή – με ή χωρίς αναισθητικό – μπορούν να χορηγηθούν με ένεση για να μειώσουν τον πόνο στην πλάτη και τη φλεγμονή στην πηγή της, είτε πρόκειται για μια σπονδυλική νευρική ρίζα είτε για μια άρθρωση.

Θερμοκαυτηριασμός με ραδιοσυχνότητες. Μια προσεκτικά καθοδηγούμενη βελόνα που μπορεί να μεταφέρει ραδιοκύματα μπορεί να εισαχθεί με σκοπό να μπλοκάρει τα επώδυνα νευρικά σήματα χρησιμοποιώντας ρεύμα υψηλής συχνότητας. Αυτό μπορεί να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο στην πλάτη για έξι μήνες ή και περισσότερο σε επιμελώς επιλεγμένους ασθενείς.

Διεγέρτες νωτιαίου μυελού. Η διέγερση ενός τμήματος του νωτιαίου μυελού μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του πόνου σε ορισμένα άτομα. Μια μικρή συστοιχία ηλεκτροδίων – παρόμοια με πολλαπλούς βηματοδότες – μπορεί να εμφυτευτεί για να στέλνει ήπια ηλεκτρικά ερεθίσματα στον νωτιαίο μυελό σας. Αυτά καλύπτουν ή εκτρέπουν τα σήματα πόνου, ώστε να μην φτάνουν στον εγκέφαλό σας.

Ελάχιστα επεμβατική οσφυϊκή αποσυμπίεση. Αυτή η επέμβαση που πραγματοποιείται στα εξωτερικά ιατρεία αντιμετωπίζει ειδικά την οσφυϊκή σπονδυλική στένωση που προκαλείται από υπερανάπτυξη του συνδετικού ιστού. Πραγματοποιείται μέσω μιας μικροσκοπικής τομής χωρίς να απαιτείται γενική αναισθησία και χωρίς ράμματα.

Ελάχιστα επεμβατική σπονδυλοπλαστική ή κυφοπλαστική. Αυτή η διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εξειδικευμένες περιπτώσεις όταν ένα οξύ κάταγμα της σπονδυλικής στήλης εμποδίζει τη λειτουργικότητά της. Εισάγεται ειδικό υλικό σε ένα σπασμένο σώμα σπονδύλου για να ανακουφίσουμε τον πόνο και να επαναφέρουμε γρήγορα τον ασθενή σε πλήρη λειτουργία.

Ο συνδυασμός ενός μεγάλου εύρους προσεγγίσεων – συμπεριλαμβανομένων των συντηρητικών θεραπειών – σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του πόνου μπορεί να μειώσει τον πόνο και να βελτιώσει τη λειτουργικότητα.

Με άλλα λόγια, μπορεί να μην βρείτε ανακούφιση από μία μόνο θεραπεία. Εξάλλου, ο πόνος στην πλάτη συχνά έχει περισσότερες από μία αιτίες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί να συνδυάσετε συντηρητικές, συμπληρωματικές και προχωρημένες θεραπείες με τον θεράποντα ιατρό σας για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να βρείτε το κατάλληλο πλάνο διαχείρισης του πόνου που σας ταιριάζει.

Μπορεί να είναι αποθαρρυντικό να δοκιμάζετε θεραπευτικές προσεγγίσεις που δεν βοηθούν ή βοηθούν ελάχιστα. Όμως η εύρεση της καλύτερης θεραπευτικής επιλογής για εσάς αξίζει την προσπάθεια και τον πειραματισμό.

by

Medbox

Related Articles

Share via
Copy link