ΓΕΝΙΚΑ

Tι γίνεται αν πια αντιπαθείτε τον σύζυγό σας;

Από

Medbox

Αν ζείτε με έναν σύζυγο που αντιπαθείτε, μπορεί να αναρωτιέστε αν είναι δυνατόν να ανακτήσετε ξανά τα ερωτικά συναισθήματα που είχατε κάποτε ο ένας για τον άλλον.

Ίσως σας βοηθήσει να γνωρίζετε ότι είναι σύνηθες φαινόμενο να εθελοτυφλείτε απέναντι στις ατέλειες του συντρόφου σας κατά τη διάρκεια της ρομαντικής φάσης μιας σχέσης και αργότερα να συνειδητοποιείτε ότι ο σύζυγός σας σας ενοχλεί και σας εκνευρίζει. Ή ίσως διαπιστώσετε ότι στην πραγματικότητα δεν σας αρέσει καθόλου ο/η σύζυγός σας.

Tι γίνεται αν πια αντιπαθείτε τον σύζυγό σας;
Tι γίνεται αν πια αντιπαθείτε τον σύζυγό σας;

Λόγοι για τους οποίους μπορεί να αντιπαθείτε το σύζυγό σας

Πιστεύετε ότι ο σύντροφός σας θα αλλάξει ή ότι μπορείτε να τον βοηθήσετε να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του. Ελπίζετε ότι με τον καιρό, οι δυσάρεστες πτυχές της προσωπικότητας του συζύγου σας θα εξαφανιστούν. Αλλά στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, αυτό απλώς δεν συμβαίνει.

Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορεί να καταλήξετε να είστε παντρεμένοι με ένα άτομο που δεν σας αρέσει. Τα σχόλια των άλλων, όπως “Έπρεπε να είχες καταλάβει” ή “Δεν το έβλεπες όταν έβγαινες ραντεβού”, δεν θα βοηθήσουν. Ίσως όντως να σας διέφυγαν κάποια προειδοποιητικά σήματα ή να αγνοήσατε τις προειδοποιήσεις, αλλά αυτό δεν αλλάζει την τρέχουσα κατάσταση.

Μερικοί από τους λόγους για τους οποίους μπορεί να αντιπαθείτε τον/την σύζυγό σας είναι οι εξής:

  • Συμπεριφέρεται εκφοβιστικά
  • Είναι υπερβολικά επικριτικός
  • Είναι πολύ απαιτητικός
  • Νιώθετε αμηχανία από τη συμπεριφορά του
  • Έχει μια άσχημη ή αγενή αίσθηση του χιούμορ
  • Είναι ξερόλας
  • Έχει αρνητικές σκέψεις
  • Χαρακτηρίζεται από αναβλητικότητα και σας απογοητεύει συνεχώς
  • Έχει ανεπαρκείς επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Είναι εγωκεντρικος και εγωιστής
  • Είναι υπερβολικά αναποφάσιστος και δεν δεσμεύεται για τίποτα

Παράγοντες όπως το άγχος της καθημερινότητας παίζουν συχνά ρόλο. Η σωματική και συναισθηματική εγγύτητα που κάποτε μοιραζόταν το ζευγάρι χάνεται στην καθημερινότητα της δουλειάς, των υποχρεώσεων, της φροντίδας των παιδιών και άλλων ευθυνών. Η απώλεια αυτής της αίσθησης της εγγύτητας ως ζευγάρι μπορεί να οδηγήσει σε απομάκρυνση και δυσαρέσκεια και μπορεί να μετατραπεί ακόμη και σε αντιπάθεια.

Οι επιπτώσεις του να μην σας αρέσει ο σύζυγός σας

Το να μην συμπαθείτε το σύζυγό σας δεν επηρεάζει μόνο τη σχέση σας με το άτομο αυτό- μπορεί επίσης να βλάψει τη συναισθηματική και σωματική σας ευημερία.

Αυξημένη δυσφορία: Η αντιπάθεια για το άτομο με το οποίο μοιράζεστε τη ζωή σας μπορεί να οδηγήσει σε βαθιά δυσαρέσκεια, μοναξιά και θλίψη. Αν νιώθετε ότι ο/η σύζυγός σας δεν σας καταλαβαίνει ή αν δεν σας αρέσει να περνάτε χρόνο μαζί του, αυτό θα έχει τελικά σοβαρές επιπτώσεις στη συνολική σας ικανοποίηση από τη ζωή και την ευτυχία σας.

Μειωμένη υποστήριξη: Αν δεν συμπαθείτε ή ακόμη και μισείτε τον σύντροφό σας, είναι απίθανο να έχετε μια υποστηρικτική, τρυφερή, στενή σχέση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη σύνδεση, την απώλεια επαφής και την έλλειψη σωματικής στοργής.

Μη υγιείς στρατηγικές αντιμετώπισης: Αν ο γάμος σας είναι δυστυχισμένος και δεν συμπαθείτε τον/την σύζυγό σας, μπορεί να είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσετε μη υγιείς ή μη ωφέλιμες μεθόδους αντιμετώπισης. Σε αυτές μπορεί να συμπεριλαμβάνονται η αποφυγή, η κοινωνική απόσυρση, η χρήση ουσιών ή η συναισθηματική υπερφαγία.

Επιπτώσεις στην υγεία: Ο δυστυχισμένος γάμος μπορεί επίσης να επηρεάσει τη σωματική σας ευεξία. Το αυξημένο άγχος μπορεί να ρίξει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας και να αυξήσει τον κίνδυνο να αντιμετωπίσετε διάφορα σοβαρά προβλήματα υγείας.

Πώς να αντιμετωπίζετε το γεγονός ότι δεν σας αρέσει ο/η σύζυγός σας

Η συμβατότητα της προσωπικότητας είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των ευτυχισμένων σχέσεων. Οι ενοχλητικές συνήθειες και δραστηριότητες ενός συζύγου μπορούν να σας κάνουν να ξεσπάσετε.

Μόλις συνειδητοποιήσετε ότι βρίσκεστε σε αυτή τη δύσκολη θέση, αναλάβετε αμέσως δράση. Μην αφήσετε τη δυσαρέσκεια να συσσωρευτεί μέχρι να εκραγείτε. Μερικά από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι τα εξής:

  • Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας
  • Αποφασίστε αν θέλετε να διατηρήσετε τη σχέση
  • Επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να ελέγξετε
  • Επικεντρωθείτε στα θετικά
  • Ενισχύστε τη θετική συμπεριφορά
  • Εργαστείτε πάνω στην επικοινωνία
  • Περάστε περισσότερο χρόνο μαζί
  • Μην επιρρίπτετε ευθύνες δεξιά κι αριστερά
  • Μιλήστε σε ένα τρίτο πρόσωπο

Υπάρχει ελπίδα σε αυτές τις περιπτώσεις. Ωστόσο, χρειάζεται ειλικρινής και προσεκτική επικοινωνία.

Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας

Τα προβλήματα των σχέσεων σπάνια είναι μονόπλευρα. Να θυμάστε ότι έχετε και εσείς συμπεριφορές και χαρακτηριστικά που ενοχλούν τον σύντροφό σας.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο να αναρωτηθείτε γιατί αισθάνεστε έτσι όπως αισθάνεστε, αλλά και να αναρωτηθείτε αν υπάρχει κάτι που κάνετε και συμβάλλει στα προβλήματα του γάμου σας.

Αν κάνετε κάποιο λάθος, παραδεχτείτε το. Μπορείτε ακόμη και να ρωτήσετε τον σύντροφό σας τι αλλαγές πρέπει να κάνετε εσείς.

Αποφασίστε αν θέλετε να διατηρήσετε τη σχέση

Ορισμένες σχέσεις δεν αξίζει να σωθούν. Δεν είναι υγιές να παραμείνετε σε έναν δυστυχισμένο γάμο, εκτός αν και οι δύο σύζυγοι θέλουν να δουλέψουν για τη βελτίωση της σχέσης.

Μπορεί να έχετε πραγματικά χάσει την αγάπη σας ή η σχέση να είναι μη υγιής. Αν αισθάνεστε συνεχώς ότι σας εκφοβίζουν ή σας υποτιμούν, ίσως ήρθε η ώρα να παραδεχτείτε ότι η καλύτερη λύση είναι να χωρίσετε και να προχωρήσετε μπροστά.

Ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να χρειάζονται βοήθεια από έναν ψυχολόγο για να πάρουν αυτή τη μεγάλη, σημαντική απόφαση, ενώ άλλοι μπορεί να είναι σε θέση να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα μέσω της αυτοκριτικής τους.

Αν αποφασίσετε ότι θέλετε να συνεχίσετε τη σχέση, ήρθε η ώρα να σκεφτείτε μερικούς από τους υγιείς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις συγκρούσεις και να αποκαταστήσετε την αίσθηση ρομαντισμού που είχατε στη σχέση σας.

Επικεντρωθείτε σε όσα μπορείτε να ελέγξετε

Αναγνωρίστε ότι δεν μπορείτε να αλλάξετε το σύζυγό σας. Μπορείτε να αλλάξετε μόνο τις δικές σας αντιδράσεις και συμπεριφορές.

Το θετικό: Αν αλλάξετε τη συμπεριφορά σας, ο σύζυγός σας μπορεί να θελήσει να αλλάξει τη δική του. Ή μπορεί να δείτε μια διαφορετική αντίδραση από αυτή που έχετε συνηθίσει (με λίγη τύχη, μια καλύτερη).

Προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στα θετικά

Το να κοιτάτε μόνο τις αρνητικές συμπεριφορές του συζύγου σας μπορεί να καταλήξει σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Αν πέσετε σε αυτή την παγίδα, αφιερώστε ένα βράδυ, ένα γεύμα ή μια ώρα αναζητώντας τα θετικά στοιχεία στο σύντροφό σας. Στη συνέχεια, επαναλάβετε το. Την επόμενη φορά, δείτε αν μπορείτε να επικεντρωθείτε στα θετικά για τη διπλάσια ώρα.

Ενισχύστε τις θετικές συμπεριφορές

Όταν ο σύζυγός σας κάνει κάτι που σας αρέσει, πείτε το! Πείτε το με ειλικρινή, θετικό τρόπο. Μιλήστε στο σύζυγό σας με τον τρόπο που θα θέλατε να σας μιλάνε, όχι με σαρκασμό ή συγκαλυμμένη κριτική.

Εργαστείτε στον τομέα της επικοινωνίας

Διατηρήστε οπτική επαφή όταν δηλώνετε τις απόψεις και τα συναισθήματά σας. Αν πρόκειται να κάνετε μια δήλωση ή να διατυπώσετε ένα αίτημα, προετοιμάστε το εκ των προτέρων και κοιτάξτε τον/την σύζυγό σας στα μάτια ενώ μιλάτε. Αυτό αποδεικνύει την ειλικρίνεια και την ευθύτητά σας.

Να είστε ευθύς και σαφής στην επικοινωνία σας. Αποφύγετε τους υπαινιγμούς, τα συγκεκαλυμμένα σχόλια και τις παθητικο-επιθετικές δηλώσεις. Μην αναγκάζετε τον/την σύζυγό σας να μαντεύει τι χρειάζεστε. Ζητήστε το ευθέως.

Περάστε περισσότερο χρόνο μαζί

Δεν είναι πάντα δυνατό να συνεχίσετε να ζείτε σε έναν γάμο χωρίς αγάπη, αλλά ίσως μπορέσετε να αποκαταστήσετε λίγη από τη στοργή και τον ρομαντισμό που είχατε κάποτε εσείς και ο σύντροφός σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε αφιερώνοντας χρόνο για να είστε μόνοι μαζί. Το να περπατάτε μαζί είναι ένας τρόπος για να προκαλέσετε μια ευχάριστη, φυσική συζήτηση. Το περπάτημα, ειδικά σε φυσικό περιβάλλον, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από το στρες.

Μην επιρρίπτετε ευθύνες

Η επίρριψη ευθυνών δημιουργεί μόνο αμυντικότητα. Χρησιμοποιήστε δηλώσεις του τύπου “εγώ”. Αντί για το “θα έπρεπε”, ξεκινήστε τη δήλωσή σας με το “χρειάζομαι”, “θέλω” και “αισθάνομαι”. Επικεντρωθείτε στη συμπεριφορά που θέλετε να δείτε να αλλάζει και στο πώς σας κάνει να αισθάνεστε. Επιτρέπεται να παραπονιέστε στο σύζυγό σας. Απλά κάντε το αποτελεσματικά για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα η συζήτηση να εξελιχθεί σε καυγά (ή να διακοπεί εντελώς).

Μιλήστε σε ένα τρίτο πρόσωπο

Μερικές φορές χρειάζεται να απευθυνθείτε σε έναν έμπιστο φίλο ή μέλος της οικογένειας για να καταλάβετε τι περνάτε. Μπορεί να χρησιμεύσει είτε ως άτομο στο οποίο μπορείτε να ξεσπάσετε είτε ως κάποιος που μπορεί να σας δώσει πρακτικές συμβουλές.

Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι οι φίλοι και τα μέλη της οικογένειας δεν είναι συνήθως αμερόληπτοι και μπορεί να μην πάρετε τις ίδιες συμβουλές που θα παίρνατε αν συμβουλευόσασταν έναν σύμβουλο γάμου. Αν ευελπιστείτε να διατηρήσετε τη σχέση σας, μερικές φορές είναι καλύτερο να εξετάσετε το ενδεχόμενο να μιλήσετε σε έναν ψυχολόγο, είτε μόνοι σας είτε μαζί με τον σύντροφό σας.

by

Medbox

Related Articles

Share via
Copy link