ΓΕΝΙΚΑ

Τι πρέπει να προσέχουμε στα πιεσόμετρα στο σπίτι. Πώς παίρνουμε σωστά την πίεση

Συντάκτης άρθρου |

Ιατρική Ομάδα Medbox

Η χρήση ενός οικιακού πιεσόμετρου είναι ένας πρακτικός τρόπος για να παρακολουθείτε αυτόν τον πολύ σημαντικό δείκτη υγείας.

Παρόλο που τα όργανα μέτρησης της αρτηριακής πίεσης στο σπίτι μπορεί να μην είναι τόσο προηγμένα όσο τα όργανα μέτρησης στο ιατρείο ή στο νοσοκομείο, η παρακολούθηση των τιμών της αρτηριακής σας πίεσης στο σπίτι μπορεί ενδεχομένως να σας βοηθήσει να αποφύγετε τις ανακριβείς μετρήσεις που συχνά προκαλούνται από το άγχος που βιώνετε στους ιατρικούς χώρους.

Χρησιμοποιώντας ένα πιεσόμετρο στο σπίτι, μπορείτε εύκολα να παρακολουθείτε τις τάσεις της αρτηριακής πίεσης ώστε να μπορείτε να αναλάβετε την ευθύνη της υγείας σας. Απλά φροντίστε να συνεργαστείτε και με έναν εξειδικευμένο γιατρό.

Ίσως η αρτηριακή σας πίεση να έχει αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου ή να ξεκινάτε θεραπεία για υπέρταση. Ο γιατρός σας προτείνει να αγοράσετε ένα οικιακό πιεσόμετρο για να παρακολουθείτε την πίεσή σας μεταξύ των επισκέψεών σας στο ιατρείο. Ακούγεται απλό, σωστά;

Ίσως και να μην είναι. Ένας γρήγορος έλεγχος στο διαδίκτυο αποκαλύπτει εκατοντάδες διαφορετικά μοντέλα – και επιπλέον ένα σωρό εφαρμογές για το smartphone σας. Πώς μπορείτε να αρχίσετε να τα ξεδιαλέγετε όλα αυτά χωρίς να αυξήσετε την αρτηριακή σας πίεση;

Παρουσιάζουμε έξι συμβουλές σχετικά με το τι χρειάζεστε – και τι δεν χρειάζεστε – σε ένα οικιακό πιεσόμετρο.

Τι πρέπει να προσέχουμε στα πιεσόμετρα στο σπίτι

Τι πρέπει να προσέχουμε στα πιεσόμετρα στο σπίτι. Πώς να παρακολουθείτε την αρτηριακή σας πίεση

Πριν ασχοληθούμε με τις συμβουλές, ας δούμε πώς πρέπει να μετράτε την αρτηριακή σας πίεση στο σπίτι. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία έχει μερικές προτάσεις για να βεβαιωθείτε ότι οι μετρήσεις σας είναι ακριβείς:

  • Αποφύγετε δραστηριότητες που αυξάνουν την αρτηριακή πίεση 30 λεπτά πριν από την εξέταση. Αυτό σημαίνει όχι καφεΐνη, τσιγάρο ή σωματική άσκηση.
  • Η θέση του σώματος έχει σημασία. Όταν εξετάζετε την αρτηριακή σας πίεση, πρέπει να δίνετε προσοχή στη στάση του σώματός σας. Καθίστε σε όρθια θέση με την πλάτη σας υποστηριγμένη και βεβαιωθείτε ότι το χέρι σας είναι υψωμένο στο ύψος της καρδιάς. Το χέρι σας θα πρέπει να υποστηρίζεται από κάτι όπως ένα μαξιλάρι ή ένα μπράτσο πολυθρόνας ή καρέκλας γραφείου.
  • Χαλαρώστε λίγο. Προσπαθήστε να χαλαρώσετε για πέντε λεπτά πριν ενεργοποιήσετε τη συσκευή μέτρησης. Η συνομιλία με φίλους, το τσεκάρισμα του τηλεφώνου σας – οτιδήποτε θα μπορούσε να σας αγχώσει ή να σας διεγείρει ουσιαστικά – μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια της μέτρησής σας.
  • Μην κρατιέστε. Το αξιοπερίεργο της ημέρας: Η ανάγκη για κατούρημα αυξάνει την αρτηριακή σας πίεση!
  • Να έχετε μια συγκεκριμένη ρουτίνα. Η αρτηριακή πίεση αυξομειώνεται πολύ κατά τη διάρκεια της ημέρας, οπότε είναι πιο πιθανό να λάβετε χρήσιμα δεδομένα αν κάνετε τη μέτρηση περίπου τις ίδιες ώρες κάθε μέρα. Προσέξτε την χρήση του πληθυντικού στο “ώρες”. Η εξέταση μία φορά την ημέρα δεν θα δώσει σε εσάς ή στο γιατρό σας την ίδια εικόνα που θα έχετε από την μέτρηση πολλές φορές την ημέρα σε σταθερές ώρες.
  • Φυσικά, μπορεί να κάνετε τα πάντα σωστά και να έχετε ανακριβή μέτρηση της αρτηριακής πίεσης, εάν χρησιμοποιείτε ένα υποδεέστερο πιεσόμετρο.
  • Κάντε πολλαπλές μετρήσεις και καταγράψτε τα αποτελέσματα. Κάθε φορά που μετράτε την πίεση, κάντε δύο μετρήσεις με διαφορά ενός λεπτού και καταγράψτε τα αποτελέσματα. Εάν το πιεσόμετρό σας διαθέτει ενσωματωμένη μνήμη για την αποθήκευση των μετρήσεών σας, πάρτε την μαζί σας στα ραντεβού σας. Ορισμένα πιεσόμετρα μπορεί επίσης να σας επιτρέπουν να ανεβάσετε τις μετρήσεις σας σε έναν ασφαλή ιστότοπο αφού καταχωρίσετε το προφίλ σας.

Τι πρέπει να προσέχετε όταν επιλέγετε ένα πιεσόμετρο για οικιακή χρήση

Με τόσα πολλά πιεσόμετρα στην αγορά, πώς αποφασίζετε τι να επιλέξετε; Και πώς ξέρετε ότι το πιεσόμετρό σας λειτουργεί σωστά;

Επιλέξτε μανσέτες βραχίονα αντί για μανσέτες καρπού

Μπορείτε να αγοράσετε ένα πιεσόμετρο σε οποιοδήποτε φαρμακείο ή στο διαδίκτυο. Ανεξάρτητα από το πού αγοράζετε το δικό σας να προμηθευτείτε ένα πιεσόμετρο με αυτόματη μανσέτα που τυλίγεται γύρω από το μπράτσο σας.

Μην αγοράσετε κάποιο για το οποίο να χρειάζεστε στηθοσκόπιο. Η αυτόματη μανσέτα είναι η καλύτερη.

Τι γίνεται με τα πιεσόμετρα με μανσέτες καρπού; Ή μανσέτες δακτύλων; Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά να μην τα χρησιμοποιείτε αμφότερα εφόσον είστε σε θέση να χρησιμοποιήσετε μανσέτα βραχίονα. Είναι η καλύτερη επιλογή και συνήθως παρέχει τις πιο ακριβείς μετρήσεις.

Το μέγεθος μετράει

Το μέγεθος της μανσέτας είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να προσέξετε όταν επιλέγετε ένα πιεσόμετρο. Για την ακρίβεια, μια μελέτη του 2023 διαπίστωσε ότι η “λανθασμένη μανσέτα” είχε ως αποτέλεσμα “εντυπωσιακά ανακριβείς μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης”.

Το μέγεθος που χρειάζεστε καθορίζεται από την περιφέρεια του βραχίονα σας. Μια περιχειρίδα που δεν εφαρμόζει σωστά μπορεί να σας δώσει ανακριβείς μετρήσεις, οδηγώντας σε λανθασμένη διάγνωση.

Αυτή τη στιγμή μπορεί να σκέφτεστε, τι γίνεται με τις επιλογές ενός μεγέθους που ταιριάζουν σε όλους (one-size-fits-all) που προσφέρουν πολλά οικιακά πιεσόμετρα; Δεν είναι χάλια, αλλά δεν είναι επίσης τόσο αξιόπιστες όσο οι περιχειρίδες που προσαρμόζονται στο μέγεθος και το σχήμα του χεριού σας. Αυτή είναι μία από τις περιπτώσεις όπου αξίζει να επιστρατεύσετε τη μεζούρα σας. Πρέπει να μετρήσετε την περιφέρεια του μέσου του βραχίονα σας – ακριβώς στη μέση μεταξύ ώμου και αγκώνα.

Τα διάφορα μεγέθη περιχειρίδας είναι τα εξής:

  • Μικρό μέγεθος για ενήλικες: Περιφέρεια βραχίονα 22 έως 26 εκατοστά.
  • Μέσος όρος για ενήλικες: Περίμετρος βραχίονα 27 έως 34 εκατοστά.
  • Μεγάλο μέγεθος για ενήλικες: Περίμετρος βραχίονα 35 έως 44 εκατοστά.
  • Πολύ μεγάλο για ενήλικες: Περίμετρος βραχίονα 45-52 εκατοστά.

Προτιμήστε κάτι απλό

Ξεχάστε τα πολλά φρου φρού και αρώματα. Αυξάνουν το κόστος της συσκευής και συχνά είναι περιττά.

Σίγουρα, η συνδεσιμότητα Bluetooth και η αποθήκευση των μετρήσεών σας στο cloud είναι ωραία χαρακτηριστικά, αλλά δεν τα χρειάζεστε πραγματικά.

Δεν θα πρέπει να χρειάζεται να πληρώσετε περισσότερα από 40 έως 60 ευρώ για ένα κατάλληλο, εγκεκριμένο όργανο παρακολούθησης της αρτηριακής πίεσης που θα κάνει μια χαρά τη δουλειά του.

Παρακάμψτε τις εφαρμογές (apps)

Αν κοιτάξετε σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών, είναι πιθανό να βρείτε δεκάδες εφαρμογές μέτρησης της αρτηριακής πίεσης για το smartphone σας.

Αυτά τα προϊόντα δεν έχουν αποτέλεσμα και δεν έχουν δοκιμαστεί αυστηρά.

Ορισμένες εφαρμογές ισχυρίζονται ότι μετρούν την αρτηριακή σας πίεση μέσω της ταχύτητας των σφυγμικών κυμάτων, η οποία ουσιαστικά εξετάζει τη μορφή των κυμάτων στην αρτηρία του δακτύλου σας.

Αλλά αυτά είναι συχνά ανακριβή. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να λαμβάνετε ψευδείς πληροφορίες και να τρομοκρατηθείτε – ή να καθησυχαστείτε εσφαλμένα – σχετικά με τις τιμές της αρτηριακής σας πίεσης.

Ελέγξτε αν το προϊόν είναι εγκεκριμένο και ελέγξτε την ακρίβειά του.

Μέχρι τώρα, μπορεί να αισθάνεστε λίγο πελαγωμένοι από όλα τα πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου για την επιλογή ενός πιεσόμετρου. Εξάλλου, υπάρχουν τόσες πολλές μάρκες στην αγορά.

Μη φοβάστε: Υπάρχει ιστότοπος που μπορεί να σας βοηθήσει να ξεδιαλύνετε αυτόν τον κατάλογο!

Πιστοποιημένα πιεσόμετρα σύμφωνα με την Ευρωπαική Εταιρεία Υπέρτασης για μετρήσεις στο σπίτι.

Φυσικά, ακόμη και τα καλύτερα μόνιτορ αρτηριακής πίεσης δεν πρόκειται πάντα να είναι τέλεια. Κατασκευαστικά σφάλματα, φθορά, εξάντληση της μπαταρίας – υπάρχουν πολλά ζητήματα που μπορούν να προκαλέσουν ανακριβείς μετρήσεις. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να δοκιμάζετε τη συσκευή σας σε τακτική βάση σε σύγκριση με άλλα μηχανήματα παρακολούθησης.

Τα περισσότερα όργανα παρακολούθησης που μπορείτε να βρείτε σε ένα φαρμακείο ή στο διαδίκτυο είναι μια χαρά. Αλλά δεν βλάπτει να το πάτε στο γραφείο του γιατρού σας και να συγκρίνετε το δικό σας με το όργανο του ιατρείου.

Εάν η συστολική αρτηριακή πίεση (ο ανώτερος αριθμός) στην περιχειρίδα σας είναι εντός 10 μονάδων από το όργανο του γιατρού τότε το πιεσόμετρό σας είναι γενικά ακριβές.

Τα περισσότερα οικιακά πιεσόμετρα διαρκούν περίπου δύο ή τρία χρόνια. Μετά από αυτό το διάστημα, ελέγξτε το στο γραφείο του γιατρού σας ετησίως για να βεβαιωθείτε ότι εξακολουθεί να είναι ακριβές.

Τρεις μετρήσεις είναι καλύτερες από μία

Υπάρχει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που θα μπορούσατε να αναζητήσετε για να ενισχύσετε την ακρίβεια του οργάνου μέτρησης: Η αυτόματη λήψη τριών μετρήσεων.

Ορισμένα πιεσόμετρα το κάνουν αυτό κάθε φορά που ελέγχετε την αρτηριακή σας πίεση. Λαμβάνουν μια πρώτη μέτρηση, περιμένουν 30 έως 60 δευτερόλεπτα και λαμβάνουν μια δεύτερη μέτρηση, στη συνέχεια περιμένουν άλλα 30 έως 60 δευτερόλεπτα και λαμβάνουν μια τελική μέτρηση.

Αυτό είναι χρήσιμο επειδή υπολογίζεται ο μέσος όρος των τριών μετρήσεων, ο οποίος πιθανώς αντικατοπτρίζει πιο πιστά την πραγματική σας αρτηριακή πίεση από ό,τι μόνο η πρώτη τιμή.

ΑΠΟ

Ιατρική Ομάδα Medbox

Σχετικά άρθρα

By Ιατρική Ομάδα Medbox

Share to...