10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

Θέλετε να συνδυάσετε τη νοστιμιά με την υγεία; 10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

Ιατρική Ομάδα Medbox
Από Ιατρική Ομάδα Medbox
11 Λεπτά

1. Η κανέλα μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και έχει ισχυρή αντιδιαβητική δράση

Η κανέλα είναι ένα δημοφιλές μπαχαρικό, που βρίσκεται σε κάθε λογής συνταγές και αρτοσκευάσματα.

Contents
1. Η κανέλα μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και έχει ισχυρή αντιδιαβητική δράση2. Το φασκόμηλο μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη μνήμη3. Η μέντα ανακουφίζει από τον πόνο του σύνδρομου ευερεθίστου εντέρου και μπορεί να περιορίσει τη ναυτία4. Ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη, μια ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση5. Ο ιερός βασιλικός βοηθά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα6. Το πιπέρι καγιέν περιέχει καψαϊκίνη, η οποία βοηθά στη μείωση της όρεξης και ενδέχεται να έχει αντικαρκινικές ιδιότητες7. Το τζίντζερ μπορεί να αντιμετωπίσει τη ναυτία και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες8. Η τριγωνέλλα βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα9. Το δενδρολίβανο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των αλλεργιών και της ρινικής συμφόρησης10. Το σκόρδο μπορεί να καταπολεμήσει την αδιαθεσία και να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς

Περιέχει μια ένωση που ονομάζεται κανναμαλδεΰδη, η οποία είναι υπεύθυνη για τις φαρμακευτικές ιδιότητες της κανέλας.

Η κανέλα έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, βοηθά στην καταπολέμηση της φλεγμονής και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα.

Αλλά εκεί που η κανέλα πραγματικά διαπρέπει είναι στις επιδράσεις της στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Η κανέλα μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα με διάφορους μηχανισμούς, μεταξύ άλλων επιβραδύνοντας τη διάσπαση των υδατανθράκων στο πεπτικό σύστημα και βελτιώνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κανέλα μπορεί να μειώσει το σάκχαρο νηστείας κατά 10-29% σε διαβητικούς ασθενείς, ποσοστό το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό

Η αποτελεσματική δόση είναι συνήθως 0,5-2 κουταλάκια του γλυκού κανέλας την ημέρα ή 1-6 γραμμάρια.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

2. Το φασκόμηλο μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη μνήμη

Το φασκόμηλο ήταν πολύ γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες κατά τη διάρκεια του μεσαίωνα, και χρησιμοποιήθηκε ακόμη και για να βοηθήσει στην πρόληψη της πανούκλας.

Οι σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι το φασκόμηλο μπορεί να είναι σε θέση να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη μνήμη, ειδικά σε άτομα που πάσχουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Η νόσος Αλτσχάιμερ συνοδεύεται από πτώση των επιπέδων της ακετυλοχολίνης, ενός χημικού αγγελιοφόρου στον εγκέφαλο. Το φασκόμηλο αναστέλλει τη διάσπαση της ακετυλοχολίνης.

Σε μια μελέτη 4 μηνών σε 42 άτομα με ήπια έως μέτρια νόσο Αλτσχάιμερ, το εκχύλισμα φασκόμηλου αποδείχθηκε ότι επέφερε σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου.

Άλλες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι το φασκόμηλο μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία της μνήμης σε υγιή άτομα, τόσο σε νέους όσο και σε ηλικιωμένους.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

3. Η μέντα ανακουφίζει από τον πόνο του σύνδρομου ευερεθίστου εντέρου και μπορεί να περιορίσει τη ναυτία

Η μέντα έχει μακρά ιστορία χρήσης στη λαϊκή ιατρική και την αρωματοθεραπεία.

Όπως συμβαίνει στην περίπτωση πολλών βοτάνων, το ελαιώδες συστατικό της μέντας είναι αυτό που περιέχει τους παράγοντες που ευθύνονται για τις επιδράσεις της στην υγεία.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το έλαιο μέντας μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση του πόνου στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Φαίνεται να δρα χαλαρώνοντας τους λείους μύες του παχέος εντέρου, γεγονός που ανακουφίζει από τον πόνο που παρουσιάζεται κατά τις κινήσεις του εντέρου. Βοηθά επίσης στη μείωση του φουσκώματος της κοιλιάς, το οποίο είναι ένα συνηθισμένο πεπτικό σύμπτωμα.

Υπάρχουν επίσης ορισμένες μελέτες που δείχνουν ότι η μέντα στην αρωματοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ναυτίας.

Σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν πάνω από 1.100 γυναίκες που γεννούσαν, η αρωματοθεραπεία με μέντα προκάλεσε σημαντική μείωση της ναυτίας. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τη ναυτία μετά από χειρουργικές επεμβάσεις και γεννήσεις με καισαρική τομή.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

4. Ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη, μια ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση

Ο κουρκουμάς είναι το μπαχαρικό που δίνει στο κάρυ το κίτρινο χρώμα του.

Περιέχει αρκετές ενώσεις οι οποίες διαθέτουν φαρμακευτικές ιδιότητες, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η κουρκουμίνη.

Η κουρκουμίνη είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό αντιοξειδωτικό, που συμβάλλει στην καταπολέμηση της οξειδωτικής βλάβης και ενισχύει τα αντιοξειδωτικά ένζυμα του ίδιου του οργανισμού.

Αυτό είναι σημαντικό, επειδή η οξειδωτική βλάβη εκτιμάται ότι είναι ένας από τους βασικούς μηχανισμούς πίσω από τη γήρανση και πλήθος ασθενειών.

Η κουρκουμίνη είναι επίσης ισχυρά αντιφλεγμονώδης ουσία, σε σημείο που φτάνει την αποτελεσματικότητα ορισμένων αντιφλεγμονωδών φαρμάκων.

Δεδομένου ότι η μακροχρόνια, μικρού βαθμού φλεγμονή παίζει σημαντικό ρόλο σχεδόν σε κάθε χρόνια ασθένεια στη Δύση, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κουρκουμίνη συνδέεται με ποικίλα οφέλη για την υγεία.

Μελέτες υποστηρίζουν ότι μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, να καταπολεμήσει τη νόσο Αλτσχάιμερ, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου και να ανακουφίσει την αρθρίτιδα.

5. Ο ιερός βασιλικός βοηθά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Δεν πρέπει να συγχέεται με τον κανονικό βασιλικό ή τον βασιλικό Ταϊλάνδης καθώς ο ιερός βασιλικός θεωρείται ιερό βότανο στην Ινδία.

Μελέτες δείχνουν ότι ο ιερός βασιλικός μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη μιας σειράς βακτηρίων, μυκήτων και μούχλας.

Μια μικρή μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος αυξάνοντας ορισμένα ανοσοποιητικά κύτταρα στο αίμα.

Ο ιερός βασιλικός συνδέεται επίσης με μειωμένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πριν και μετά τα γεύματα, καθώς και με τη θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης που σχετίζεται με το άγχος.

Ωστόσο, οι μελέτες αυτές ήταν αρκετά μικρές και χρειάζονται περισσότερες έρευνες προτού γίνουν οποιεσδήποτε συστάσεις.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

6. Το πιπέρι καγιέν περιέχει καψαϊκίνη, η οποία βοηθά στη μείωση της όρεξης και ενδέχεται να έχει αντικαρκινικές ιδιότητες

Το πιπέρι καγιέν είναι ένα είδος πιπεριάς τσίλι που χρησιμοποιείται για την προετοιμασία πικάντικων πιάτων.

Το ενεργό συστατικό του ονομάζεται καψαϊκίνη, η οποία σε πολλές μελέτες έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την όρεξη και αυξάνει την καύση του λίπους.

Για το λόγο αυτό, αποτελεί σύνηθες συστατικό σε πολλά εμπορικά συμπληρώματα για την απώλεια βάρους.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η προσθήκη 1 γραμμαρίου κόκκινης πιπεριάς στα γεύματα μείωσε την όρεξη και αύξησε την καύση λίπους σε άτομα που δεν έτρωγαν τακτικά πιπεριές.

Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία επίδραση σε άτομα που είχαν συνηθίσει να τρώνε πικάντικα φαγητά, γεγονός που δείχνει ότι μπορεί να δημιουργηθεί ανοχή στην επίδρασή της.

7. Το τζίντζερ μπορεί να αντιμετωπίσει τη ναυτία και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Το τζίντζερ είναι ένα δημοφιλές μπαχαρικό που χρησιμοποιείται σε διάφορες μορφές εναλλακτικής ιατρικής.

Μελέτες έχουν δείξει επανειλημμένα ότι 1 γραμμάριο ή περισσότερο τζίντζερ μπορεί να αντιμετωπίσει με επιτυχία τη ναυτία.

Σε αυτήν περιλαμβάνεται η ναυτία που προκαλείται από την εγκυμοσύνη, τη χημειοθεραπεία και τη ναυτία στη θάλασσα.

Το τζίντζερ δείχνει επίσης να έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του πόνου.

Μια μελέτη σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου διαπίστωσε ότι 2 γραμμάρια εκχυλίσματος τζίντζερ την ημέρα μείωσαν τους δείκτες φλεγμονής του παχέος εντέρου στον ίδιο βαθμό με την ασπιρίνη.

Άλλες έρευνες διαπίστωσαν ότι ένα μείγμα τζίντζερ, κανέλας, μαστίχας και σησαμέλαιου μείωσε τον πόνο και τη δυσκαμψία που βιώνουν τα άτομα που πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα. Είχε παρόμοια αποτελεσματικότητα με τη θεραπεία με ασπιρίνη ή ιβουπροφαίνη.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

8. Η τριγωνέλλα βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Η τριγωνέλλα χρησιμοποιούνταν συνήθως στην Αγιουρβέδα (ένα σύστημα εναλλακτικής ιατρικής με ιστορικές ρίζες στην ινδική υποήπειρο. Η θεωρία και η πρακτική της Αγιουρβέδα είναι ψευδοεπιστημονική. Η Αγιουρβέδα εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό στην Ινδία και το Νεπάλ, όπου περίπου το 80% του πληθυσμού δηλώνει ότι τη χρησιμοποιεί), ιδιαίτερα για την ενίσχυση της λίμπιντο και του ανδρισμού.

Παρόλο που οι επιδράσεις της στα επίπεδα τεστοστερόνης δεν είναι σαφείς, η τριγωνέλλα φαίνεται να έχει ευεργετικές επιδράσεις στο σάκχαρο του αίματος.

Περιέχει τη φυτική πρωτεΐνη 4-υδροξυ-ισολευκίνη, η οποία μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία της ορμόνης ινσουλίνης.

Πολλές μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει ότι τουλάχιστον 1 γραμμάριο εκχυλίσματος τριγωνέλλας την ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ιδιαίτερα σε διαβητικούς.

9. Το δενδρολίβανο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των αλλεργιών και της ρινικής συμφόρησης

Το ενεργό συστατικό του δεντρολίβανου ονομάζεται ροσμαρινικό οξύ.

Η ουσία αυτή έχει αποδειχθεί ότι καταστέλλει τις αλλεργικές αντιδράσεις και τη ρινική συμφόρηση.

Σε μια μελέτη με 29 άτομα, τόσο οι δόσεις των 50 όσο και των 200 mg ροσμαρινικού οξέος έδειξαν να καταστέλλουν τα συμπτώματα της αλλεργίας.

Ο αριθμός των ανοσοποιητικών κυττάρων στη ρινική βλέννα μειώθηκε επίσης, οδηγώντας σε μειωμένη συμφόρηση.

10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία
10 υπέροχα μυρωδικά και μπαχαρικά με σημαντικά οφέλη για την υγεία

10. Το σκόρδο μπορεί να καταπολεμήσει την αδιαθεσία και να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς

Σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν οι φαρμακευτικές του ιδιότητες.

Τώρα γνωρίζουμε ότι οι περισσότερες από αυτές τις επιδράσεις στην υγεία οφείλονται σε μια ένωση που ονομάζεται αλλικίνη, η οποία είναι επίσης υπεύθυνη για την ξεχωριστή μυρωδιά του σκόρδου.

Η συμπληρωματική χορήγηση σκόρδου είναι ευρέως γνωστό ότι καταπολεμά τις ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του κοινού κρυολογήματος.

Εάν έχετε συχνά κρυολόγημα, τότε η προσθήκη περισσότερου σκόρδου στη διατροφή σας θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

Υπάρχουν επίσης πειστικά στοιχεία για τις ευεργετικές επιδράσεις του σκόρδου στην υγεία της καρδιάς.

Σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη, η συμπληρωματική χορήγηση σκόρδου φαίνεται να μειώνει τη συνολική ή/και την LDL χοληστερόλη κατά περίπου 10-15%.

Μελέτες σε ανθρώπους έχουν επίσης διαπιστώσει ότι τα συμπληρώματα σκόρδου προκαλούν σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Σε μια μελέτη, ήταν εξίσου αποτελεσματικό με ένα φάρμακο που μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Κάθε χρόνο, βοηθάμε χιλιάδες ανθρώπους να βρουν απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις για την υγεία τους με τα άρθρα μας που έχουν γραφτεί από ειδικούς, ιατρικά αναθεωρημένα σε εκατοντάδες θέματα υγείας.