11 θεραπείες για την ημικρανία που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματά της

Ιατρική Ομάδα Medbox
Από Ιατρική Ομάδα Medbox
10 Λεπτά

Όσοι υποφέρουν από χρόνιες ημικρανίες γνωρίζουν πολύ καλά το συναίσθημα – αυτόν τον εξουθενωτικό πόνο που καραδοκεί και φαίνεται να χτυπάει πάντα τη λάθος στιγμή.

Οι ημικρανίες μπορεί να προκληθούν από παράγοντες όπως είναι η αφυδάτωση, ορισμένες τροφές ή ακόμη και αλλαγές στη βαρομετρική πίεση ή τον καιρό. Το στρες, το άγχος και η κατάθλιψη μπορούν επίσης να αυξήσουν τη συχνότητα εμφάνισης αυτών των πονοκεφάλων.

Επομένως, τι μπορείτε να κάνετε αν σας πιάσει ημικρανία;

Πρώτα απ’ όλα, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής ή στη συμπεριφορά μπορούν να βοηθήσουν στις ημικρανίες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ασκείστε περισσότερο, να μειώνετε τον χρόνο που περνάτε μπροστά σε μια οθόνη και να κοιμάστε καλά. Η μείωση του άγχους σας μπορεί επίσης να βοηθήσει – ή το να κάνετε πράγματα όπως το να χαμηλώνετε τα φώτα ή να χρησιμοποιείτε ένα κρύο πανί στο μέτωπό σας, αν ο πόνος είναι πολύ έντονος.

Αλλά αυτό που είναι αποτελεσματικό για έναν άνθρωπο μπορεί να μην είναι αποτελεσματικό για εσάς, επομένως είναι καλύτερο να εξετάσετε τον δικό σας ιδιαίτερο τρόπο ζωής και τη συχνότητα των ημικρανιών και να κάνετε τις ανάλογες προσαρμογές στις παρακάτω προτάσεις.

Οι καλύτερες θεραπείες για τις ημικρανίες

Είτε πρόκειται για σπιτικές θεραπείες για τις ημικρανίες είτε για συνεργασία με το γιατρό σας προκειμένου να βρείτε τη σωστή φαρμακευτική αγωγή, οι ειδικοί συνιστούν τα εξής:

  • Να τρώτε συχνά

Αν αναζητάτε φυσικές θεραπείες για τις ημικρανίες, είναι λογικό να ξεκινήσετε με τον τρόπο με τον οποίο τρώτε. Η κατανάλωση μικρών, συχνών γευμάτων διατηρεί το σάκχαρο στο αίμα σας σταθερό και βοηθά στον έλεγχο των ημικρανιών.

Δοκιμάστε να ακολουθήσετε μια μεσογειακή κυρίως διατροφή – μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, φασόλια, άπαχες πρωτεΐνες, όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα, και υγιεινά λιπαρά, όπως αυτά που περιέχονται στον αγριο σολομό, στους ξηρούς καρπούς και σπόρους και στο ελαιόλαδο.

  • Προσέξτε τα διατροφικά ερεθίσματα που ενδέχεται να πυροδοτήσουν την ημικρανία σας

Αυτό που τρώτε μπορεί να έχει επίδραση στις ημικρανίες σας.

Ορισμένες τροφές που πρέπει να αποφεύγετε είναι μεταξύ άλλων:

  • Το γλουταμινικό μονονάτριο (MSG), το οποίο βρίσκεται συνήθως στο “κινέζικο φαγητό”.
  • Τα νιτρικά άλατα, που βρίσκονται στα αλλαντικά και τα χοτ ντογκ.
  • Τα θειώδη (άλας θειώδους οξέως, εστέρας θειώδους οξέως), που περιέχονται στις σαλάτες, στο κόκκινο κρασί και στα αποξηραμένα φρούτα.
  • Τα τεχνητά γλυκαντικά.
  • Τα επεξεργασμένα τρόφιμα.
  • Τα λιπαρά, τηγανητά τρόφιμα.
  • Το ώριμο τυρί.
  • Τη σοκολάτα.
  • Τα τουρσιά και τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση.

Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει μια δίαιτα αποκλεισμού για να διαπιστώσετε αν έχετε τροφικές ευαισθησίες.

  • Αναλογιστείτε πόσο και τι πίνετε

Το νερό είναι ο καλύτερός σας φίλος – και θα πρέπει να επιδιώκετε να το πίνετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι Εθνικές Ακαδημίες Επιστήμης, Μηχανικής και Ιατρικής των ΗΠΑ συνιστούν τις ακόλουθες τιμές για την ημερήσια πρόσληψη υγρών:

  • 3,7 λίτρα για τους άνδρες.
  • 2,7 λίτρα για τις γυναίκες.

Και όσον αφορά άλλα ροφήματα, όπως ο καφές, τα αναψυκτικά και το αλκοόλ, θα πρέπει να κινείστε με προσοχή – και να βρείτε ποιες ποσότητες είναι κατάλληλες για εσάς.

Για ορισμένα άτομα με ημικρανίες, η μπύρα και το κρασί, ειδικά το κόκκινο κρασί, μπορεί να αποτελέσουν εκλυτικό παράγοντα. Και σε άλλες περιπτώσεις, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί επίσης να προκαλέσει ημικρανία. Οποιαδήποτε ποσότητα καφεΐνης μεταξύ 100 και 150 χιλιοστογραμμαρίων την ημέρα – περίπου ένα φλιτζάνι καφέ – είναι συνήθως ανεκτή.

  • Καλύψτε τις διατροφικές σας ελλείψεις. Γνωρίζετε ποια θρεπτικά συστατικά σας λείπουν

Ο γιατρός σας θα πρέπει επίσης να εξακριβώσει αν έχετε διατροφικές ελλείψεις.

Φαίνεται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ της μιτοχονδριακής παραγωγής ενέργειας στα κύτταρά σας και των ημικρανιών. Το να βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε τα σωστά επίπεδα CoQ-10, βιταμίνης Β2 και μαγνησίου, ειδικότερα, είναι χρήσιμο για την πρόληψη και τη θεραπεία της ημικρανίας.

Εάν λαμβάνετε συμπληρώματα, είναι σημαντικό να τα συζητήσετε με τον γιατρό σας. Μπορεί να σας συστήσει μια ημερήσια δόση ριβοφλαβίνης (βιταμίνη Β2) 400 χιλιοστογραμμάρια (mg), τρεις δόσεις CoQ-10 των 100 mg ημερησίως για τη μείωση των συμπτωμάτων ή 400 mg έως 1.200 mg ημερήσιας δόσης γλυκινικού μαγνησίου.

Το μαγνήσιο είναι επίσης καλό για τη μείωση της αύρας της ημικρανίας. Η αύρα είναι μια ομάδα αισθητηριακών, κινητικών και γλωσσικών συμπτωμάτων που συνήθως λειτουργούν σαν προειδοποιητικά σήματα όταν πρόκειται να ξεκινήσει ένας πονοκέφαλος ημικρανίας.

Μια δόση μαγνησίου μπορεί να προστατεύσει από αυτές τις αύρες και συχνά συνιστάται στους ασθενείς να παίρνουν μαγνήσιο όταν βιώνουν την αύρα τους.

Τα φυτικά φάρμακα για τις ημικρανίες, όπως το butterbur (πετασίτης) και το feverfew (πύρεθρον το παρθένιον, τανατσέτο, παρθενούλι, βασκαντήρα), μπορούν επίσης να βοηθήσουν κατά την αντιμετώπιση των ημικρανιών. Το butterbur είναι ευεργετικό για τα εποχικά συμπτώματα αλλεργίας και το feverfew -ένα βότανο που εμποδίζει τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων- μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση των ημικρανιών.

  • Διαχειριστείτε το άγχος σας

Αν και το άγχος είναι αναπόφευκτο μέρος της καθημερινότητας, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής για τη διαχείριση του άγχους σας μπορούν επίσης να μειώσουν τον αριθμό και τη σοβαρότητα των ημικρανιών σας.

  • Επικεντρωθείτε στον καλό και ποιοτικό ύπνο

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε ποιοτικά το βράδυ; Οι έρευνες δείχνουν ότι οι διαταραχές του ύπνου, όπως η αϋπνία, το τρίξιμο των δοντιών και το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών, μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη συχνότητα ημικρανιών.

Προσπαθήστε να κοιμάστε τη συνιστώμενη διάρκεια ύπνου, η οποία είναι επτά έως εννέα ώρες. Προσπαθήστε να περιορίσετε τον χρόνο που αφιερώνετε στις οθόνες σας πριν από τον ύπνο και να δημιουργήσετε μια ρουτίνα, όπως το να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε πρωί.

  • Περιορίστε τα παυσίπονα που χορηγούνται χωρίς συνταγή

Η λήψη αναλγητικών χωρίς συνταγή, όπως η ασπιρίνη, η παρακεταμόλη και η ιβουπροφαίνη, μπορεί να επιδεινώσει τη συχνότητα εμφάνισης ημικρανιών.

Συνήθως συνίσταται στους ασθενείς να περιορίσουν τη χρήση οποιουδήποτε μη συνταγογραφούμενου παυσίπονου σε όχι περισσότερες από δύο ημέρες την εβδομάδα για να αποφύγουν το rebound ή την κεφαλαλγία από υπερβολική χρήση φαρμάκων, η οποία μπορεί να μετατρέψει τις ημικρανίες τους σε χρόνιες ημικρανίες.

  • Προσπαθήστε να γυμναστείτε

Δεν λέμε να γυμνάζεστε όταν έχετε ημικρανία. Αντίθετα, επικεντρωθείτε στην άθληση σε τακτική βάση – αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ελάττωση των συμπτωμάτων της ημικρανίας.

Αυτό συμβαίνει χάρη στην ενδορφίνη, μια χημική ουσία που βοηθά στην καταπολέμηση του πόνου, την οποία απελευθερώνει το σώμα σας κατά τη διάρκεια της άσκησης. Είτε θέλετε να κολυμπήσετε, είτε να κάνετε έναν περίπατο είτε να δοκιμάσετε τη γιόγκα, οποιαδήποτε μορφή άσκησης μπορεί να βοηθήσει.

  • Εφαρμόστε μια κρύα κομπρέσα

Το κεφάλι σας χτυπάει δυνατά. Τι άλλο μπορείτε να κάνετε; Δοκιμάστε να εφαρμόσετε μια κρύα κομπρέσα, είτε πρόκειται για μια παγοκύστη είτε για ένα κρύο πανί, στο μέτωπό σας ή όπου αλλού αισθάνεστε πόνο. Ο πάγος βοηθάει να καταπραΰνει τον παλλόμενο πόνο που έχετε. Για ορισμένους, η χρήση θερμότητας μπορεί να αποδώσει περισσότερο όταν έχετε ημικρανία, καθώς χαλαρώνει τους μυς που μπορεί να προκαλούν πόνο.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε από τις δύο μεθόδους καθ’ όλη τη διάρκεια μιας κρίσης ημικρανίας, αλλά μην αφήνετε την κρύα κομπρέσα ή το θερμαντικό μαξιλάρι πάνω από 15 λεπτά.

  • Χαμηλώστε τα φώτα

Τα έντονα φώτα (καθώς και οι δυνατοί θόρυβοι) μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία. Θα βοηθούσε να αναζητήσετε καταφύγιο σε μια κρεβατοκάμαρα ή σε έναν χώρο όπου μπορείτε να σβήσετε τα φώτα και να χαλαρώσετε σε συνθήκες ησυχίας.

Η χρήση κουρτινών συσκότισης σε όλο το σπίτι σας μπορεί επίσης να βοηθήσει. Μπορεί επίσης να θέλετε να φοράτε γυαλιά ηλίου όταν βρίσκεστε έξω για να βοηθήσετε να μπλοκάρετε τις ισχυρές ηλιακές ακτίνες. Για όσους έχουν ευαισθησία στο φως, γνωστή ως φωτοφοβία, ακόμη και το να κοιτάτε την οθόνη του τηλεφώνου ή του υπολογιστή σας μπορεί να προκαλέσει ημικρανία. Οι αντιθαμβωτικές οθόνες μπορούν να βοηθήσουν.

  • Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης συνταγογραφούμενων φαρμάκων

Για την αντιμετώπιση των σοβαρών ημικρανιών, μπορεί να χρειαστείτε φάρμακα που σταματούν την ημικρανία μετά την έναρξή της ή να πάρετε προληπτικά φάρμακα που την κρατούν μακριά.

Στις επιλογές των συνταγογραφούμενων φαρμάκων συγκαταλέγονται τα εξής:

  • Τριπτάνες.
  • Αναστολείς διαύλων ασβεστίου.
  • Μονοκλωνικά αντισώματα που σχετίζονται με το γονίδιο της καλσιτονίνης (CGRP).
  • Β-αναστολείς.
  • Αντικαταθλιπτικά.
  • Αντιεπιληπτικά φάρμακα.
Μοιραστείτε το Άρθρο
Κάθε χρόνο, βοηθάμε χιλιάδες ανθρώπους να βρουν απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις για την υγεία τους με τα άρθρα μας που έχουν γραφτεί από ειδικούς, ιατρικά αναθεωρημένα σε εκατοντάδες θέματα υγείας.