Εξάψεις και Εμμηνόπαυση. Αλήθειες και ψέματα

Medbox

Εξάψεις και Εμμηνόπαυση. Αλήθειες και ψέματα

ΓΥΝΑΙΚΑ

Εξάψεις και Εμμηνόπαυση. Αλήθειες και ψέματα

Από

Medbox

Μοιραστείτε το άρθρο:

Υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση γενικά για την εμμηνόπαυση. Παλαιότερα ήταν ένα θέμα που συζητιόταν ελάχιστα, αφήνοντας όσες το περνούσαν να το κατανοήσουν μόνες τους – σιωπηλά, χωρίς υποστήριξη και συχνά νιώθοντας αμηχανία ή άγχος.

Ευτυχώς, η εμμηνόπαυση δεν είναι πλέον θέμα ταμπού. Εξάλλου, αποτελεί ένα φυσικό μέρος της διαδικασίας γήρανσης. Για ποιο λόγο να ντρέπεστε;

Καθώς πλησιάζει η εμμηνόπαυση, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι συμβαίνει στο σώμα σας και τι να περιμένετε. Παρακάτω το άρθρο βοηθά στην κατάρριψη ορισμένων μύθων σχετικά με ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης – τις εξάψεις.

Εξάψεις και Εμμηνόπαυση. Αλήθειες και ψέματα
Εξάψεις και Εμμηνόπαυση. Αλήθειες και ψέματα

Τι είναι οι εξάψεις;

Μια ξαφνική έξαρση θερμότητας, εφίδρωσης και δυσφορίας: Οι εξάψεις είναι ένα συχνό και δυσάρεστο αγγειοκινητικό σύμπτωμα της εμμηνόπαυσης. Υπάρχουν πολλά συμπτώματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε κατά την εμμηνόπαυση (τη μεταβατική φάση κατά την οποία σταματάει ο εμμηνορροϊκός σας κύκλος), τα οποία κυμαίνονται από την κολπική ξηρότητα και την επείγουσα ούρηση έως την αϋπνία και τις διακυμάνσεις της διάθεσης. Όμως, για πολλές γυναίκες, οι εξάψεις είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Οι εξάψεις μπορεί να είναι διαφορετικές για την καθεμία. Ορισμένες γυναίκες μπορεί να μην αντιλαμβάνονται τις εξάψεις, ενώ άλλες μπορεί να έχουν εξάψεις που διαταράσσουν τη φυσιολογική καθημερινή ζωή. Όχι μόνο η σοβαρότητα των εξάψεων μπορεί να διαφέρει, αλλά και η διάρκεια του χρόνου που έχετε εξάψεις μπορεί να είναι διαφορετική για κάθε πρόσωπο.

Ο λόγος για τον οποίο εμφανίζονται οι εξάψεις δεν είναι πραγματικά ξεκάθαρος. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να τις διαχειριστείτε και να βελτιώσετε τη ζωή σας κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου.

Τι μπορεί να προκαλέσει εξάψεις;

Το εκλυτικό αίτιο είναι κάτι που μπορεί να πυροδοτήσει μια έξαψη. Για την ακρίβεια, υπάρχουν πολλά πράγματα στη φυσιολογική σας ζωή που θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εξάψη. Τα εναύσματα των εξάψεων μπορεί να είναι τα εξής:

  • Ζεστός καιρός.
  • Η ζέστη.
  • Το κάπνισμα.
  • Η καφεΐνη.
  • Το αλκοόλ.
  • Τα πικάντικα φαγητά.
  • Τα στενά ρούχα.
  • Το άγχος.

Η αποφυγή των παραγόντων που πυροδοτούν τις εξάψεις σας μπορεί συχνά να σημαίνει ότι πρέπει να προσέχετε τι τρώτε. Τα πικάντικα φαγητά, η καφεΐνη και το αλκοόλ είναι μερικά μόνο από τα πράγματα που μπορεί να σας προκαλέσουν εξάψεις.

Οι εξάψεις μπορεί επίσης να προκληθούν από τη ζέστη. Μπορεί να έχετε περισσότερες εξάψεις όταν ο καιρός είναι ζεστός ή ακόμη και όταν υπερθερμαίνεστε λόγω κάποιας δραστηριότητας. Να είστε προσεκτικές όταν γυμνάζεστε για να βεβαιωθείτε ότι δεν ζεσταίνεστε πολύ, καθώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξάψεις.

Μύθος #1: Οι εξάψεις καίνε θερμίδες

Λάθος. Συγγνώμη, αλλά αυτές δεν είναι το είδος των προπονήσεων που παράγουν ολόκληρα κιλά ιδρώτα για να κάψετε το πρωινό σας! Οι εξάψεις δεν καίνε θερμίδες. Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να πάτε στο γυμναστήριο ή να γυμναστείτε με άλλο τρόπο. 

Μύθος #2: Οι εξάψεις σημαίνουν ότι βρίσκεστε στην εμμηνόπαυση

Λάθος. Ίσως εκπλαγείτε μαθαίνοντας ότι δεν χρειάζεται να βρίσκεστε στην εμμηνόπαυση – ή ακόμα και πολύ κοντά σε αυτήν – για να αρχίσετε να έχετε εξάψεις. Παρόλο που η συνήθης ηλικία της εμμηνόπαυσης είναι περίπου τα 51 έτη, πολλές γυναίκες εμφανίζουν συμπτώματα περιεμμηνόπαυσης (η προετοιμασία του γυναικείου οργανισμού για την εμμηνόπαυση) για χρόνια πριν από την τελευταία έμμηνο ρύση.

Μύθος #3: Οι εξάψεις προκαλούν πυρετό

Λάθος. Οι εξάψεις σας κάνουν να αισθάνεστε ζέστη, αλλά διαφέρουν από τον πυρετό, ο οποίος υποδηλώνει μια υψηλότερη από το φυσιολογικό αύξηση της κεντρικής θερμοκρασίας του σώματός σας.

Όταν βρίσκεστε στην περιεμμηνόπαυση, το σώμα σας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο ακόμη και σε μικρές αλλαγές της θερμοκρασίας. Όταν αντιλαμβάνεται μια αλλαγή, ξεκινάει αμέσως τη διαδικασία να προσπαθήσει να σας δροσίσει – κάτι που, κατά ειρωνικό τρόπο, είναι ακριβώς αυτό που σας κάνει να αισθάνεστε τόση ζέστη. Το αίμα τρέχει στο στήθος και το πρόσωπό σας και αρχίζετε να ιδρώνετε καθώς το σώμα σας προσπαθεί να δροσιστεί. 

Οι εξάψεις αυξάνουν την επιφανειακή θερμοκρασία του δέρματός σας επειδή το σώμα σας απαλλάσσεται από την εσωτερική του θερμότητα. Αλλά οι εξάψεις δεν σας προκαλούν πυρετό, διότι δεν αυξάνουν τη θερμοκρασία του πυρήνα του σώματός σας.  

Μύθος #4: Συμπληρώματα όπως το μαγνήσιο και η σιμισιφούγκα μπορούν να βοηθήσουν στις εξάψεις

Ως επί το πλείστον ψευδές. Όπα, ηρεμήστε! Πολλά συμπληρώματα και φυτικά προϊόντα – συμπεριλαμβανομένου του μαγνησίου και της σιμισιφούγκας – έχουν μελετηθεί για τον πιθανό ρόλο τους στο να κάνουν τις εξάψεις πιο διαχειρίσιμες. Αλλά μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν οριστικές αποδείξεις ότι κάποιο από αυτά ανταποκρίνεται στους ισχυρισμούς αυτούς. Και ορισμένα μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. 

Μην πηγαίνετε να αγοράσετε απλά συμπληρώματα με ετικέτες που διατυπώνουν ένα σωρό ισχυρισμούς. Τα συμπληρώματα δεν υπόκεινται σε ρυθμίσεις και αυστηρούς κανονισμούς όπως γίνεται στα φάρμακα, οπότε δεν ξέρετε πραγματικά τι περιέχουν. Και πρέπει να είστε πολύ προσεκτικές σχετικά με το τι βάζετε στο σώμα σας.

Να είστε επιφυλακτικές με κάθε προϊόν που ισχυρίζεται ότι βάζει τέλος στα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, συμπεριλαμβανομένων των εξάψεων, και να μιλήσετε με τον γιατρό σας.

Μύθος #5: Οι εξάψεις μπορεί να σας προκαλέσουν ζάλη

Είναι αλήθεια, αλλά είναι σπάνιο. Η ζαλάδα είναι ένα πιθανό σύμπτωμα των εξάψεων, αλλά δεν είναι ένα από τα συνηθισμένα. 

Κατά τη διάρκεια μιας εξάψεως, τα αιμοφόρα αγγεία στο στήθος και το πρόσωπό σας διαστέλλονται για να προσπαθήσουν να απελευθερώσουν μέρος της θερμότητας. Αν αρκετό αίμα πηγαίνει στο πρόσωπο, μπορεί να εμφανίσετε χαμηλή αρτηριακή πίεση, η οποία μπορεί να προκαλέσει κάποια προσωρινή ζάλη.

Αν την αντιμετωπίσετε, είναι πιθανό να είναι βραχύβια και να περάσει όταν υποχωρήσει η έξαψη. Αν όμως οι εξάψεις σας προκαλούν συχνά ζάλη ή ναυτία, μιλήστε με τον γιατρό σας. Αυτά δεν είναι τα τυπικά συμπτώματα των εμμηνοπαυσιακών εξάψεων, επομένως είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν άλλα προβλήματα υγείας. 

Μύθος #6: Το σεξ βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της έξαψης

Λάθος. Μερικοί ισχυρίζονται ότι το να επιδοθείτε σε λίγες ερωτικές περιπτύξεις μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τις εξάψεις σας, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. 

Εξ όσων γνωρίζουμε, το σεξ δεν μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα των εξάψεων. Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να επιβεβαιώνει ότι κάτι τέτοιο ισχύει. 

Το ευχάριστο είναι ότι οι εξάψεις συνήθως διαρκούν μόνο περίπου 30 δευτερόλεπτα έως μερικά λεπτά, επομένως περνούν από μόνες τους αρκετά γρήγορα (και χωρίς να σας δίνουν πολύ χρόνο για να ξεκινήσετε το σεξ, ούτως ή άλλως). 

Μύθος (;) #7: Το κάπνισμα επιδεινώνει τις εξάψεις

Είναι αλήθεια. Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που διέκοψαν το κάπνισμα είχαν λιγότερες πιθανότητες να έχουν έντονες εξάψεις σε σχέση με εκείνες που συνεχίζουν να καπνίζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης. Σε γενικές γραμμές, πιστεύεται ότι οι γυναίκες που καπνίζουν βιώνουν χειρότερα τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης από ό,τι οι μη καπνίστριες. 

Αυτό είναι λογικό, δεδομένου ότι το κάπνισμα είναι γνωστό ότι έχει αρνητική επίδραση στο αναπαραγωγικό σύστημα. Το κάπνισμα μπορεί να μειώσει την παραγωγή ορμονών και να έχει αρνητική επίδραση στις ωοθήκες, γι’ αυτό και οι γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες παροτρύνονται έντονα να κόψουν το κάπνισμα.

Μύθος #8: Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα για τις εξάψεις, γι’ αυτό πρέπει να ζήσετε μαζί τους.

Λάθος! Όσον αφορά τις εξάψεις, σίγουρα δεν χρειάζεται απλά να σφίγγετε τα δόντια και να κάνετε υπομονή. Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τις διαχειριστείτε:

Επικεντρωθείτε στη διατροφή. Μια φιλική προς την εμμηνόπαυση διατροφή μπορεί να βοηθήσει να κρατήσετε τις εξάψεις μακριά. Και φυσικά, η ισορροπημένη διατροφή έχει και μια σειρά από άλλα οφέλη, βοηθώντας στη συνολική ενίσχυση της υγείας και της ευεξίας σας.

Διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Έχετε μαζί σας έναν φορητό ανεμιστήρα, αφήστε ανοιχτούς τους ανεμιστήρες ή τον κλιματισμό στο σπίτι και αναζητήστε δροσιστικά κλινοσκεπάσματα, μαξιλάρια και καλύμματα στρώματος για να καταπολεμήσετε τη ζέστη.

Αποφύγετε τα ερεθίσματα που σας προκαλούν εξάψεις. Τα ερεθίσματα που προκαλούν εξάψεις στην κάθε γυναίκα είναι διαφορετικά, γι’ αυτό προσπαθήστε να εντοπίζετε τι συμβαίνει στη ζωή σας όταν έχετε έξαψη. Τρώτε πικάντικα φαγητά ή πίνετε καφεΐνη ή αλκοόλ; Φοράτε στενά ρούχα από υλικά που δεν αναπνέουν; Μόλις εντοπίσετε τους εκλυτικούς παράγοντες, μπορείτε να αναθεωρήσετε τις συνήθειές σας για να τους αποφύγετε.

by

Medbox

Related Articles