Φυσικοί τρόποι να αυξήσετε την ενέργειά σας

Το πώς ζείτε καθορίζει την ενέργεια που έχετε για να… ζείτε τη ζωή σας. Ακολουθώντας αυτές τις 10 συμβουλές θα είστε πάντα σε ετοιμότητα.

Μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό

Δεν θα περιμένατε να φτάσετε μακριά σε ένα μακρινό ταξίδι αν ξεκινούσατε να οδηγείτε με άδειο ρεζερβουάρ, σωστά; Σκεφτείτε το ίδιο όσον αφορά την έναρξη της ημέρας σας. Αν δεν γεμίσετε το “ρεζερβουάρ” σας με ένα θρεπτικό πρωινό, το σώμα σας δεν θα λειτουργεί το ίδιο αποτελεσματικά.

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό αποδίδουν καλύτερα στις εργασίες τους και χάνουν λιγότερες ημέρες εργασίας και σχολείου από εκείνους που δεν τρώνε.

Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι που παραλείπουν το πρωινό είναι πιο πιθανό να είναι λιγότερο δραστήριοι ή ακόμα και ληθαργικοί.

Κινητοποιηθείτε

Το να κάθεστε σε ένα γραφείο για πολλές ώρες μπορεί να είναι εξαντλητικό. Η λύση; Σηκωθείτε και κινηθείτε. Ένα τέντωμα των ποδιών κάθε μία ώρα περίπου μπορεί να κάνει το αίμα σας να ρέει αρκετά ώστε να ανεβάσει τα επίπεδα της ενέργειάς σας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πεντάλεπτα “μικροδιαλείμματα” περπατήματος έξι φορές σε μια βάρδια έκαναν τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο ενεργητικοί και βελτίωσαν τη γενική διάθεση. Η αποσύνδεση από το φορτικό εργασιακό περιβάλλον ακόμα και για λίγο μπορεί να έχει πολύ ισχυρό αποτέλεσμα.

Η τακτική άσκηση απελευθερώνει επίσης ενεργοποιητικές ενδορφίνες που μπορούν να σας κρατήσουν σε ετοιμότητα.

Διαλέξτε τους σωστούς υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες εξασφαλίζουν τα απαραίτητα καύσιμα για το σώμα σας. Αλλά το πόσο διαρκεί αυτή η τόνωση εξαρτάται από το είδος των υδατανθράκων που τρώτε.

Οι πολύ επεξεργασμένοι απλοί υδατάνθρακες – παραδείγματα είναι το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα γλυκά αρτοσκευάσματα – προσφέρουν μια συγκεκριμένη ενεργειακή έξαρση, καθώς αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτή η γρήγορη άνοδος, ωστόσο, ακολουθείται από μια κατάρρευση που μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε ζαλισμένοι και έτοιμοι για έναν υπνάκο.

Οι πιο σύνθετοι υδατάνθρακες, από την άλλη πλευρά, χωνεύονται πιο αργά και εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματός σας. Αυτό δίνει στο σώμα σας μια σταθερή πηγή ενέργειας για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, βοηθώντας σας να κυριαρχήσετε μέσα στην ημέρα και σε ό,τι αυτή επιφυλάσσει.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που παρέχουν πιο μακροχρόνια ενέργεια είναι οι εξής:

  • Βρώμη.
  • Καφέ ρύζι.
  • Βατόμουρα.
  • Πορτοκάλια.
  • Όσπρια.
  • Μπρόκολο.
  • Σπαράγγια.
  • Σπανάκι.
  • Λάχανο.

Τρώτε άπαχες πρωτεΐνες

Ξέρετε ποιο άλλο είδος τροφής σας δίνει ενέργεια για μεγάλο χρονικό διάστημα; Οι άπαχες πρωτεΐνες. Αυτά τα μακροθρεπτικά συστατικά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν, γεγονός που βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Οι πηγές πρωτεϊνών τροφίμων για να διατηρήσετε τα επίπεδα ενέργειας σε υψηλά επίπεδα είναι οι ακόλουθες:

  • Ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και τα καρύδια.
  • Απλό γιαούρτι (αποφύγετε τις εναλλακτικές με ζάχαρη).
  • Όσπρια όπως τα φασόλια.
  • Χούμους.
  • Αυγά.
  • Πιο άπαχα κρέατα, όπως πουλερικά και ψάρια.
  • Πρωτεΐνη σε σκόνη (ιδίως πρωτεΐνη ορού γάλακτος).

Κοιμηθείτε αρκετά

Το smartphone σας δεν μπορεί να λειτουργεί ασταμάτητα για μέρες χωρίς επαναφόρτιση, σωστά; Ε λοιπόν, το σώμα σας λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Ο σταθερός ύπνος επιτρέπει στο σώμα σας να αναδομήσει τα αποθέματα ενέργειας που εξαντλούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι ενήλικες χρειάζονται συνήθως τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου τη νύχτα για να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. (Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο.)

Οι power naps μπορούν επίσης να δώσουν ενέργεια, αλλά μόνο αν είναι σύντομοι. ( 15 έως 20 λεπτά.) Ο υπνάκος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στη μέση της ημέρας μπορεί να σας κουράσει περισσότερο παρά να σας αναζωογονήσει όταν ξυπνήσετε.

Ενυδατωθείτε

Το σώμα σας χρειάζεται επαρκή παροχή υγρών για να λειτουργήσει σωστά. Έτσι, αν διατηρείτε την εσωτερική σας δεξαμενή γεμάτη, έχετε περισσότερες πιθανότητες να έχετε αρκετή ενέργεια για να βγάλετε τη μέρα σας.

Αν όμως τα επίπεδα αυτά πέσουν, αναμένετε να πέσουν και τα επίπεδα της ενέργειάς σας. Μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κόπωση.

Απλώστε την κατανάλωση φαγητού μέσα στην ημέρα

Έχετε φάει ποτέ ένα μεγάλο γεύμα και αμέσως νιώθετε ότι θέλετε να καταρρεύσετε μέχρι να φύγει η φουσκωμένη από το πολύ φαγητό κοιλιά σας; Λοιπόν, αυτός είναι ο τρόπος του σώματός σας να σας ρίχνει τους ρυθμούς  ώστε να μπορέσει να ασχοληθεί με την πέψη του γεύματος.

Η κατανάλωση “μίνι-γευμάτων” θρεπτικών τροφών πιο συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να σας δώσει ενεργειακή ώθηση χωρίς να επιβαρύνει τον οργανισμό σας

Αν κατανέμετε τις θερμίδες σας κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι λιγότερο πιθανό να υποστείτε ένα πλήγμα ενεργειακού ελλείμματος. Το να λαμβάνετε κάποια θρεπτική τροφή πού και πού μπορεί να σας βοηθήσει να ανταπεξέλθετε στη διάρκεια της ημέρας σας.

Μην το παρακάνετε με την καφεΐνη

Δεν είναι κακό να βασίζεστε σε ένα φλιτζάνι καφέ για να ξεκινήσετε τη μηχανή σας το πρωί. Άλλωστε, η καφεΐνη είναι ένα φυσικό διεγερτικό που μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη, τη διάθεση και τη νοητική λειτουργία. Έχει πράγματι οφέλη.

Αλλά η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί τελικά να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι όταν η επίδρασή της εξαντληθεί. Η προσθήκη ζάχαρης στον καφέ σας μπορεί επίσης να ενισχύσει αυτό το μοντέλο ανόδου και πτώσης.

Μια ακόμη προειδοποίηση: Η καφεΐνη αργά μέσα στην ημέρα μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας και να περιορίσει την επαναφόρτιση του σώματός σας, κάτι που δεν είναι ιδανικό για τα καθημερινά επίπεδα ενέργειάς σας.

Το συμπέρασμα; Χρησιμοποιήστε την καφεΐνη με φειδώ.

Περιορίστε το αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση μπύρας, ποτού ή κρασιού μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε ληθαργικοί. Αυτό συμβαίνει επειδή το αλκοόλ μπορεί να στερήσει από το σώμα σας θρεπτικά συστατικά και να διαταράξει τον ύπνο, ένα διπλό χτύπημα που εγγυάται ότι θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο ζωηροί την επόμενη μέρα.

Έτσι, αν πρόκειται να πιείτε ένα ποτηράκι, κάντε το με μέτρο. Οι διατροφικές οδηγίες συνιστούν στους ενήλικες που έχουν φτάσει σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ να μην πίνουν αλκοόλ ή να περιορίζουν την κατανάλωσή του σε όχι περισσότερα από δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες ή ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες.

Χαλαρώστε

Οι καθημερινές απαιτήσεις επιφέρουν κάποιο άγχος στη ζωή. Όταν αυτοί οι στρεσογόνοι παράγοντες φτάνουν στο σημείο να είναι αφόρητοι, μπορείτε να το νιώσετε ψυχικά και σωματικά – και αυτό μπορεί να επιβαρύνει τα αποθέματα ενέργειάς σας.

Μαθαίνοντας πώς να διαχειρίζεστε το άγχος σας μπορεί να σας κρατήσει φρέσκους για ό,τι σας επιφυλάσσει η ζωή.

Share to...