Σταφύλια. Ο Βασιλιάς των φρούτων. 10 οφέλη του σταφυλιού για την υγεία

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ

Σταφύλια. Ο Βασιλιάς των φρούτων. 10 οφέλη του σταφυλιού για την υγεία

Συντάκτης άρθρου:

Ιατρική Ομάδα Medbox

Όταν σκεφτόμαστε τη βιταμίνη C, ίσως έχουμε κατά νου τα πορτοκάλια ως μία καλή πηγή.

Γνωρίζατε όμως ότι τα σταφύλια είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να πάρετε βιταμίνη C; Σε συνδυασμό με άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Κ και κάλιο, αυτά τα μικρά σφαιρίδια είναι γεμάτα με άπειρες ευεργετικές ουσίες.

Τα σταφύλια είναι υπέροχα όχι μόνο επειδή είναι οικονομικά προσιτά, αλλά και επειδή είναι ευπροσάρμοστα ως τροφή ή σνακ. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά διαφορετικά πιάτα και καταστάσεις.

Τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης σταφυλιού

Τα σταφύλια είναι γεμάτα βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικές ουσίες. Είναι επίσης γεμάτα νερό, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Παρακάτω θα δείτε με ποιον τρόπο η κατανάλωση σταφυλιών μπορεί να ωφελήσει την υγεία σας.

Σταφύλια. Ο Βασιλιάς των φρούτων. 10 οφέλη του σταφυλιού για την υγεία
Σταφύλια. Ο Βασιλιάς των φρούτων. 10 οφέλη του σταφυλιού για την υγεία
  • Βοηθούν το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Δεδομένου ότι τα σταφύλια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, μπορούν να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα να καταπολεμήσει βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις.

Αν έχουμε ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, το σώμα μας είναι πιο ικανό να καταπολεμήσει και να αποτρέψει οποιαδήποτε ξαφνική, βραχυπρόθεσμη ασθένεια.

  • Προφυλάσσουν από τον καρκίνο

Τα σταφύλια, τα οποία είναι γεμάτα αντιοξειδωτικές ουσίες, μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, οι οποίες είναι μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και να προκαλέσουν καρκίνο.

Συνεπώς, τα αντιοξειδωτικά εξορμούν και περιορίζουν αυτό που ονομάζουμε οξειδωτικό στρες, συμβάλλοντας στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Τα σταφύλια διαθέτουν επίσης την αντιοξειδωτική ουσία που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, η οποία μπορεί να προστατεύει από τον καρκίνο μειώνοντας τη φλεγμονή και εμποδίζοντας την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Τα σταφύλια περιέχουν επίσης κατεχίνες, κερκετίνη και ανθοκυανίνες, δηλαδή άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες που ενδεχομένως αποτελούν έναν ισχυρό παράγοντα κατά του καρκίνου.

  • Το σταφύλι μειώνει την αρτηριακή πίεση

Τα σταφύλια έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Εντάσσονται άριστα σε ένα πρόγραμμα διατροφής με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, βοηθώντας στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τα σταφύλια έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, το οποίο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εξισορρόπηση της αρτηριακής πίεσης. Εάν έχετε χαμηλή πρόσληψη καλίου, ίσως έχετε αυξημένο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης.

  • Προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις

Η ρεσβερατρόλη δεν βοηθά μόνο στην πρόληψη του καρκίνου. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις.

Μια μελέτη δείχνει επίσης ότι τα άτομα των οποίων η διατροφή είχε περισσότερο κάλιο από ό,τι νάτριο είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις σε σχέση με τα άτομα που δεν είχαν τόσο πολύ κάλιο στη διατροφή τους.

  • Μειώνει την υψηλή χοληστερόλη

Θα βρείτε πολλές φυτικές ίνες στα σταφύλια, γεγονός που τα καθιστά μια καλή επιλογή για τη μείωση της υψηλής χοληστερόλης.

Σε μια μελέτη σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη, όσοι έτρωγαν τρία φλιτζάνια κόκκινα σταφύλια την ημέρα για οκτώ εβδομάδες είχαν χαμηλότερη ολική χοληστερόλη και “κακή” χοληστερόλη LDL.

  • Προστατεύει από το διαβήτη

Τα σταφύλια έχουν χαμηλό αριθμό γλυκαιμικού δείκτη, που σημαίνει ότι δεν αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα σας.

Για την ακρίβεια, μελέτες δείχνουν ότι τα θρεπτικά συστατικά στα σταφύλια μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να αυξήσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να χρησιμοποιήσει τη γλυκόζη.

  • Βοηθά στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου

Ο λόγος για τη ρεσβερατρόλη, η οποία ωφελεί τον οργανισμό με πολλούς τρόπους. Το ισχυρό αντιοξειδωτικό συμβάλλει στη μείωση του οξειδωτικού στρες, γεγονός που μπορεί να έχει θετική επίδραση στον εγκέφαλό σας.

Αναλογιστείτε τη νόσο του Πάρκινσον και τη νόσο του Αλτσχάιμερ, που μπορεί να είναι σημάδια οξειδωτικού στρες. Η ρεσβερατρόλη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης αυτών των ασθενειών.

Αν και μια μελέτη δείχνει τις δυνατότητες που έχει το συγκεκριμένο αντιοξειδωτικό όσον αφορά την πρόληψη των γνωστικών διαταραχών, χρειάζονται ακόμη πολλές έρευνες σε ανθρώπους για να καταλάβουμε πραγματικά αν είναι ωφέλιμο.

  • Τα σταφύλια βελτιώνουν την υγεία των οστών

Χάρη στη βιταμίνη Κ και σε μέταλλα όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο και το κάλιο, η κατανάλωση σταφυλιών μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα οστά σας γερά.

Ενώ όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντικά για την υγεία των οστών, χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να κατανοήσουμε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο τα σταφύλια μπορούν να βοηθήσουν στην υγεία των οστών.

  • Επιβραδύνουν τη γήρανση

Ναι, καλά διαβάσατε. Αν θέλετε να αντιμετωπίσετε τον Χρόνο, τα σταφύλια μπορεί να σας βοηθήσουν να παραμείνετε νέοι.

Η ρεσβερατρόλη (ναι, αυτό το ισχυρό αντιοξειδωτικό και πάλι) διεγείρει το γονίδιο SirT1, το οποίο έχει συνδεθεί με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, επηρεάζοντας τη δομή των κυττάρων και προστατεύοντας τα κύτταρα.

  • Βελτιώνουν τον ύπνο

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε καλά; Τα σταφύλια μπορεί να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε.

Τα σταφύλια έχουν κάποια ποσότητα μελατονίνης. Επομένως, είναι ένα εξαιρετικό βραδινό σνακ. Δεν έχουν πολλές θερμίδες και μπορούν ενδεχομένως να σας βοηθήσουν να αποκοιμηθείτε.

Τι είδους σταφύλια πρέπει να τρώτε;

Υπάρχουν πολλές επιλογές στην αγορά – που ποικίλλουν σε χρώμα από πράσινο, λευκό, μοβ και κόκκινο. Συνεπώς, ποια από αυτά θα πρέπει να τρώτε;

Αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι να επιλέξετε μια μορφή που είναι πιο κοντά στη φυσική της κατάσταση. Έτσι, αντί να πίνετε χυμό σταφυλιού ή να τρώτε σταφίδες, το αυθεντικό, μη επεξεργασμένο σταφύλι είναι αυτό που θα σας προσφέρει την καλύτερη θρεπτική αξία.

Μια μερίδα σταφύλι είναι περίπου ένα φλιτζάνι. Εξετάστε το ενδεχόμενο να τα προσθέσετε σε smoothies και σαλάτες όπως η κοτοσαλάτα. Δοκιμάστε να τα καταψύξετε επίσης για να έχετε ένα γλυκό κέρασμα.

Μπορείτε σίγουρα να αποκομίσετε οφέλη τρώγοντας σταφύλια δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.

ΑΠΟ

Ιατρική Ομάδα Medbox

Share to...