Μπορεί η μελατονίνη να σας βοηθήσει πράγματι να κοιμηθείτε καλύτερα;

Αν υποφέρετε από αϋπνία, το να μετράτε πρόβατα δεν θα σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε ή να παραμείνετε κοιμισμένοι.

Με τόσα πολλά μη συνταγογραφούμενα βοηθήματα για τον ύπνο, ποιο είναι το καλύτερο;

Αν είστε ανάμεσα σε αυτούς που αναρωτιούνται αν η μελατονίνη μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο καλά, είναι σημαντικό να καταλάβετε πώς λειτουργεί αυτό το δημοφιλές σκεύασμα.

Αυτή η φωτοευαίσθητη ορμόνη, που παράγεται από την επίφυση του εγκεφάλου, ελέγχει εν μέρει τον κύκλο ύπνου-αφύπνισης του σώματός σας.

μελατονίνη

Πόσοι άνθρωποι υποφέρουν από αϋπνία;

Αν υποφέρετε από αϋπνία τον τελευταίο καιρό, αποδεικνύεται ότι δεν είστε οι μόνοι. Η αϋπνία επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους.

Η Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής του Ύπνου αναφέρει ότι:

  • 30% των ενηλίκων βιώνουν σύντομες περιόδους αϋπνίας.
  • Το 15 έως 20% έχει αϋπνία για λιγότερο από τρεις μήνες.
  • 10% έχουν χρόνια αϋπνία (τρεις φορές την εβδομάδα για πάνω από τρεις μήνες) που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πώς λειτουργεί η μελατονίνη στην περίπτωση της αϋπνίας;

Οι επιστήμονες μόλις τώρα αρχίζουν να κατανοούν το πόσο ικανοποιητικά λειτουργούν τα συμπληρώματα μελατονίνης για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων ύπνου, καθώς και το πότε και πόσο πρέπει να παίρνετε.

Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Γνωρίζουμε όμως ότι η λήψη μελατονίνης για μικρά χρονικά διαστήματα -δηλαδή ημέρες ή εβδομάδες- είναι καλύτερη από το εικονικό φάρμακο για την αντιμετώπιση της αϋπνίας που εμφανίζεται κατά την διάρκεια του ύπνου ή της δυσκολίας να κοιμηθείτε εξαρχής.

Τα συμπληρώματα μελατονίνης μπορούν να βελτιώσουν τον ύπνο σας εάν έχετε διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού (από τζετ λαγκ ή από εργασία σε νυχτερινή βάρδια, για παράδειγμα).

Η μελατονίνη μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη εάν είστε “νυχτοπούλι” και αισθάνεστε πιο παραγωγικοί και σε εγρήγορση το βράδυ ή τη νύχτα.

Πόση μελατονίνη χρειάζεστε;

Η μελατονίνη δεν είναι ένα από αυτά τα πράγματα που ταιριάζουν σε όλους.

Για να είναι χρήσιμη η μελατονίνη, είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τη δόση που παίρνετε, τον τρόπο λήψης και την ώρα της ημέρας στο συγκεκριμένο πρόβλημα ύπνου που αντιμετωπίζετε.

Η λήψη της τη “λάθος” ώρα της ημέρας μπορεί στην πραγματικότητα να επιδεινώσει τη διαταραχή του ύπνου σας.

Είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με πολύ χαμηλές δόσεις μελατονίνης.

Φροντίστε η δόση να είναι κοντά στην ποσότητα που παράγει κανονικά ο οργανισμός σας. Αυτό σημαίνει λιγότερο από 0,3 mg την ημέρα.

Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο τη χαμηλότερη δυνατή ποσότητα για να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε ό,τι αφορά τη μελατονίνη, είναι καλύτερο να μην την παίρνετε μόνοι σας.

Η μελατονίνη λειτουργεί διαφορετικά για τον καθένα και οι συστάσεις των γιατρών ποικίλλουν ανάλογα με τη διάγνωση και το ιστορικό του ύπνου σας.

Σε περιπτώσεις χρόνιων παθήσεων όπως η αϋπνία ή άλλες παρόμοιες διαταραχές ύπνου, είναι καλύτερο να επισκεφθείτε έναν ειδικό ύπνου για να λάβετε μια σωστή διάγνωση και να εξετάσετε το ενδεχόμενο γνωστικής συμπεριφορικής θεραπείας ή άλλων θεραπειών.

Η σωστή δόση μελατονίνης θα πρέπει να προσφέρει ξεκούραστο ύπνο, χωρίς ευερεθιστότητα ή κόπωση κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Share to...