Δέκα τρόποι για να καταπολεμήσετε τις φοβίες σας

Αν ταλαιπωρείστε από τις καθημερινές φοβίες και τα άγχη σας, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε προκειμένου να τα αντιμετωπίσετε.

1. Κάντε ένα διάλειμμα

Είναι δύσκολο να σκεφτείτε καθαρά όταν είστε γεμάτοι φόβο ή άγχος. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να κάνετε ένα διάλειμμα ώστε να μπορέσετε να ηρεμήσετε σωματικά.

Αποσπάστε την προσοχή σας από τις έγνοιες που σας απασχολούν για 15 λεπτά. Πηγαίνετε μια βόλτα ή φτιάξτε ένα φλιτζάνι τσάι ή καφέ. Ένα μπάνιο μπορεί επίσης να βοηθήσει να χαλαρώσει το μυαλό σας.

2. Αναπνεύστε κατά τη διάρκεια του πανικού

Αν η καρδιά σας αρχίσει να χτυπά πιο γρήγορα ή οι παλάμες σας ιδρώνουν, μην το αντιπαλέψετε.

Μείνετε εκεί που είστε και παρατηρήστε το άγχος. Τοποθετήστε την παλάμη του χεριού σας στην κοιλιά σας και αναπνεύστε αργά και βαθιά.

Ο στόχος είναι να βοηθήσετε το μυαλό σας να συνηθίσει να αντιμετωπίζει τον πανικό. Έτσι θα βοηθηθείτε να αντιμετωπίσετε τον φόβο.

3. Αντιμετωπίστε τους φόβους σας

Το να αποφεύγετε τους φόβους, τους καθιστά απλώς πιο τρομακτικούς. Αν αντιμετωπίσετε αυτό που φοβάστε, θα αρχίσει να ατονεί.

Για παράδειγμα, αν πανικοβληθείτε μια μέρα μπαίνοντας σε ένα ασανσέρ, είναι καλύτερο να ξαναμπείτε σε ένα ασανσέρ την επόμενη μέρα.

Αν είστε πολύ τρομοκρατημένοι ώστε να αντικρίσετε κατάματα το φόβο, προτιμήστε μια πιο ήπια προσέγγιση.

Για παράδειγμα, αν έχετε άγχος να πάτε για ψώνια, προτιμήστε απλά να παρκάρετε έξω από το κατάστημα τη μία μέρα χωρίς να μπείτε σε αυτό και να πάτε για ψώνια μια ήσυχη ώρα την επόμενη μέρα.

Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να ενισχύσετε σιγά σιγά την αυτοπεποίθησή σας.

4. Φανταστείτε τα χειρότερα

Προσπαθήστε να φανταστείτε το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί. Για παράδειγμα, να πανικοβληθείτε και να πάθετε καρδιακή προσβολή.

Παρατηρήστε πόσο άγχος εγείρεται στο μυαλό και το σώμα σας όταν σκέφτεστε με αυτόν τον τρόπο. Επιμείνετε σε αυτή τη σκέψη και αφήστε το άγχος σας να υποχωρήσει με φυσικό τρόπο.

5. Εξετάστε τα πραγματικά δεδομένα

Αυτή η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει στην αμφισβήτηση των φοβικών σκέψεων.

Για παράδειγμα, μπορεί να φοβάστε μήπως παγιδευτείτε σε ένα ασανσέρ και πάθετε ασφυξία. Αναρωτηθείτε ωστόσο αν ακούσατε ποτέ να έχει συμβεί αυτό σε κάποιον.

Αναρωτηθείτε τι θα λέγατε σε έναν φίλο που είχε παρόμοιο φόβο.

6. Μην προσπαθείτε να είστε τέλειοι

Η ζωή μπορεί να είναι γεμάτη άγχος. Πολλοί από εμάς αισθανόμαστε ότι η ζωή μας πρέπει να είναι τέλεια.

Οι κακές μέρες και οι αναποδιές θα συμβαίνουν πάντα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ζωή είναι μπερδεμένη και χαοτική.

7. Οραματιστείτε ένα όμορφο και χαρούμενο μέρος ή ξαναζωντανέψτε μια γαλήνια ανάμνηση

Κλείστε για λίγο τα μάτια σας και φανταστείτε ένα μέρος γεμάτο ασφάλεια και ηρεμία. Θα μπορούσε να είναι μια εικόνα που σας δείχνει να περπατάτε σε μια όμορφη παραλία ή μια ευτυχισμένη ανάμνηση από την παιδική σας ηλικία.

Αφήστε τα θετικά συναισθήματα να σας ηρεμήσουν μέχρι να νιώσετε πιο χαλαροί.

8. Μιλήστε για τους φόβους σας

Οι φοβίες είναι λιγότερο τρομακτικές όταν μιλάμε γι’ αυτές.

9. Φροντίστε πρώτα για τα βασικά

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αλκοόλ ή ναρκωτικά για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν το άγχος.

Αυτό όμως απλώς θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Απλά πράγματα όπως ένας καλός ύπνος, ένα υγιεινό γεύμα και ένας περίπατος είναι συχνά οι καλύτεροι τρόποι για να διαχειριστείτε το άγχος.

10. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Αν αντιμετωπίσετε έναν από τους φόβους σας, προσφέρετε στον εαυτό σας ένα δώρο.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας όταν θα έχετε κάνει εκείνο το τηλεφώνημα που φοβόσασταν.

Το δώρο σας θα μπορούσε να είναι:

  • ένα γεύμα σε εστιατόριο
  • ένα βιβλίο
  • μια ταινία
  • ένα μασάζ
  • ένας περίπατος στην εξοχή
  • ένα μικρό δώρο που σας κάνει ευτυχισμένους
Share to...