Πιστόλια για μασάζ: Είναι αποτελεσματικά;

Αισθάνεστε αγχωμένοι και τσιτωμένοι; Ένας μασέρ μπορεί να σας βοηθήσει να λύσετε αυτά τα προβλήματα που προκαλούνται από το άγχος. Τι γίνεται όμως αν δεν έχετε τον απαραίτητο προϋπολογισμό ή τον χρόνο για να επισκεφθείτε έναν μασέρ;

Με μια διαρκώς διευρυνόμενη σειρά από πιστόλια για μασάζ στην αγορά, ίσως διαπιστώσετε ότι η ανακούφιση βρίσκεται στα χέρια σας.

Ακολουθούν συμβουλές για το πώς να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά ένα ατομικό μηχάνημα για μασάζ ώστε να αποκομίσετε οφέλη που δεν περιορίζονται απλώς στην ανακούφιση από το άγχος.

Πιστόλια για μασάζ
Πιστόλια για μασάζ

Τι είναι η κρουστική θεραπεία;

Το πιστόλι κρουστικού μασάζ χρησιμοποιεί δονήσεις για να ζεστάνει τον μυϊκό ιστό και να αυξήσει τη ροή του αίματος στις περιοχές τις οποίες στοχεύετε.

Το εφαρμόζετε στα σημεία που πονάνε και πιάνει δουλειά με την ταχεία κρουστική του δράση. 

Φανταστείτε το σαν ένα μικρό σφυρί, που χτυπά επανειλημμένα τους μαλακούς ιστούς και προκαλεί αύξηση της ροής του αίματος σε αυτή την περιοχή.

Η ήπια πίεση που ασκείται μπορεί να μειώσει τους σφιχτούς μυϊκούς ιστούς και να μαλακώσει τους ιστούς που μοιάζουν με ουλές και ονομάζονται συμφύσεις. Αυτό βοηθά στην επιμήκυνση των μυϊκών ινών.

Οι διατάσεις και η θεραπεία μασάζ μπορούν επίσης να το επιτύχουν αυτό – αλλά με ένα πιστόλι μασάζ, μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας, από την άνεση του καναπέ σας. Και δεν χρειάζεται να είστε πιασμένοι ή να έχετε ένταση για να το χρησιμοποιήσετε.

Τα συγκεκριμένα εργαλεία μπορούν επίσης να είναι κατάλληλα για την προθέρμανση των μυών σας πριν ξεκινήσετε μια δραστηριότητα ή να συμβάλλουν στην αποφόρτιση μετά την εν λόγω δραστηριότητα.

Είναι αποτελεσματική η κρουστική θεραπεία;

Ναι! Για να συνοψίσουμε, τα πιστόλια μασάζ μπορούν:

  • Να αυξήσουν τη ροή του αίματος.
  • Να ανακουφίσουν από το μυϊκό σφίξιμο.
  • Να παρέχουν ανακούφιση από το άγχος.
  • Να βελτιώσουν τον πόνο μετά την άσκηση.

Όταν χρησιμοποιούνται σωστά, τα φορητά πιστόλια μασάζ είναι γενικά ασφαλή και αποτελεσματικά στο να προσφέρουν γρήγορη ανακούφιση στις περιοχές του σώματός σας στις οποίες μεταφέρετε το άγχος, όπως ο αυχένας, οι ώμοι και το κάτω μέρος της πλάτης.

Εάν έχετε υποκείμενες παθήσεις, προβληματισμούς ή αν αναρρώνετε από έναν τραυματισμό, είναι πάντα καλύτερο να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Καλό ακούγεται, έτσι; Δυστυχώς, τα συγκεκριμένα εργαλεία μπορεί να είναι ακριβά – αλλά όταν συνυπολογίσετε το πιθανό κόστος των τακτικών επισκέψεων σε έναν μασέρ, ίσως τελικά να είναι μια δαπάνη που αξίζει τον κόπο.

Τι ΔΕΝ μπορούν να κάνουν τα πιστόλια μασάζ 

Οι άνθρωποι αναρωτιούνται συχνά αν ένα μασάζ χειρός θα βελτιώσει τις αθλητικές τους επιδόσεις. Η έρευνα καθιστά σαφές ότι οι συσκευές αυτές δεν έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ταχύτητα, τη δύναμη ή την αντοχή.

Μπορούν, ωστόσο, να βελτιώσουν το εύρος της κίνησής σας και την αίσθηση της κόπωσης, γεγονός που μπορεί τελικά να σας ωφελήσει.

Η περιορισμένης έκτασης έρευνα επισημαίνει ένα όφελος που μπορεί να είναι θετικό για τη βραχυπρόθεσμη απόδοση: Οι μασέρ θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους αθλητές που πρέπει να σηκώσουν ένα βάρος ή να πετύχουν έναν στόχο μόνο μία φορά.

Ενδέχεται να αυξήσουν την απόδοσή τους σε αυτές τις περιπτώσεις, επειδή προετοιμάζουν τον συγκεκριμένο μυ που χρησιμοποιείτε για αυτό το μοναδικό γεγονός.

Πώς να χρησιμοποιήσετε ένα πιστόλι μασάζ

Επιλέξτε την επιθυμητή ένταση. Τα περισσότερα πιστόλια μασάζ διαθέτουν περισσότερες από μία ρυθμίσεις, προσφέροντάς σας τον έλεγχο του επιπέδου πίεσης που θέλετε να ασκήσετε στους μυς σας. Αν χρησιμοποιείτε το πιστόλι για πρώτη φορά, είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με τη χαμηλότερη δυνατή ένταση για να δείτε πώς αντιδρά το σώμα σας. Μπορείτε να αυξήσετε την ένταση μελλοντικά, αν θέλετε. 

Στοχεύστε τον μυ σας. Αποφασίστε πού θέλετε να χρησιμοποιήσετε το πιστόλι μασάζ και στρέψτε την κεφαλή του πάνω στον συγκεκριμένο μυ. Δεν χρειάζεται να ασκήσετε επιπλέον πίεση. Το πιστόλι μασάζ παρέχει την απαραίτητη και κατάλληλη πίεση για λογαριασμό σας.

Συνεχίστε αργά. Δεν είναι απαραίτητο να επιταχύνετε κάτι καλό. Μετακινήστε αργά το πιστόλι μασάζ κατά μήκος του μυός σας, φροντίζοντας και πάλι να μην ασκείτε επιπλέον πίεση (η οποία μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει βλάβη αντί να προσφέρει ανακούφιση).

Προσφέρετε επιπλέον φροντίδα στα σημεία που πονάνε. Αν συναντήσετε ένα σημείο που το αισθάνεστε ιδιαίτερα σφιγμένο ή πονεμένο, κρατήστε το πιστόλι μασάζ εκεί για μερικά επιπλέον δευτερόλεπτα για να παρέχετε μια επιπλέον δόση φροντίδας.

Οριοθετήστε τη χρήση του εργαλείου. Ακόμη και αν νιώθετε καλά, μη χρησιμοποιείτε το πιστόλι μασάζ για περισσότερο από δύο λεπτά σε κάθε μυϊκή ομάδα.

Φροντίστε να επιμείνετε στους μύες, όχι στα οστά. Αν σύρετε το πιστόλι μασάζ πάνω από ένα οστό, όπως ο αυχένας σας, θα νιώσετε κάποια ανάκρουση – και πιθανότατα λίγο πόνο. Για να αποφύγετε τον τραυματισμό, είναι καλύτερο να παραλείψετε αυτές τις περιοχές.

Πώς να χρησιμοποιήσετε ένα πιστόλι μασάζ για προθέρμανση και χαλάρωση 

Πριν από μια έντονη προπόνηση, στοχεύστε το πιστόλι σε μια μεμονωμένη ομάδα μυών, όπως οι γάμπες ή οι μηροί σας, για να τους βοηθήσετε να προετοιμαστούν για τη δραστηριότητα.

Προετοιμάζοντας τους ιστούς, είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσετε ζημιά κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας.

Αν κάνετε γυμναστική για όλο το σώμα, μια προθέρμανση για όλο το σώμα (όπως τα άλματα) μπορεί να είναι καλύτερη.

Αλλά αν πρόκειται να ξεκινήσετε μια προπόνηση που στοχεύει σε συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες, η στόχευση αυτών των μυών εκ των προτέρων με το πιστόλι του μασάζ σας μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική ως προθέρμανση.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το πιστόλι μασάζ για λίγη επιπλέον αποκατάσταση. Ο λόγος που πονάτε “ευχάριστα” μετά από μια προπόνηση είναι ότι η άσκηση δημιουργεί συσσώρευση γαλακτικού οξέος, το οποίο οδηγεί σε μυϊκό πόνο.

Η χρήση ενός χειροκίνητου πιστολιού μασάζ μετά τη δραστηριότητα μπορεί να μειώσει ή να καθυστερήσει τον μυϊκό πόνο μειώνοντας την ικανότητα των μυϊκών ινών σας να συγκρατούν αυτό το γαλακτικό οξύ.

Τι να προσέξετε σε ένα μηχάνημα μασάζ χειρός

Τα διαθέσιμα στο εμπόριο πιστόλια μασάζ διατίθενται σε διάφορα μεγέθη, σχήματα και τιμές. Είτε θέλετε να στοχεύσετε σε έναν μυ είτε σε μια ομάδα μυών, υπάρχει ένα πιστόλι για εσάς.

Αυτά τα τέσσερα χαρακτηριστικά μπορούν να σας βοηθήσουν να επιλέξετε τη συσκευή μασάζ που θα σας ανακουφίσει:

Ταχύτητα: Η ύπαρξη πολλαπλών ταχυτήτων καθιστά ένα μασάζ πιο πολυχρηστικό.

Βάρος: Πρέπει να μπορείτε να κρατάτε τη συσκευή μασάζ με το ένα χέρι για έως και 10 λεπτά, ενώ εργάζεστε σε έναν μυ ή μια μυϊκή ομάδα, οπότε αναζητήστε μια συσκευή βάρους 2 έως 4 κιλών.

Θόρυβος: Ορισμένα μοντέλα είναι αθόρυβα, ενώ άλλα μπορεί να είναι αρκετά θορυβώδη. Εάν ο ήχος υπονομεύει το σκοπό της χρήσης της συσκευής (όπως για παράδειγμα όταν επιθυμείτε μια χαλαρωτική εμπειρία), προτιμήστε ένα πιστόλι μασάζ με κινητήρα χωρίς ψήκτρες (brushless).

Μπαταρία: Ορισμένες συσκευές μασάζ μπορούν να λειτουργούν για ώρες με μία μόνο φόρτιση, ενώ άλλες χρειάζονται επαναφόρτιση μέσα σε περίπου 90 λεπτά. Τα πιστόλια μασάζ με αντικαταστάσιμες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες είναι συνήθως πιο ακριβά, αλλά μπορεί να σας εξοικονομήσουν χρήματα με τον καιρό.

Share to...