Πόσο πρέπει να ζυγίσω για το ύψος και την ηλικία μου;

Πόσο πρέπει να ζυγίσω για το ύψος και την ηλικία μου;

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΔΙΑΙΤΑ

Πόσο πρέπει να ζυγίσω για το ύψος και την ηλικία μου;

Συντάκτης άρθρου:

Ιατρική Ομάδα Medbox

Πολλοί άνθρωποι θέλουν να μάθουν την απάντηση σε αυτήν την ερώτηση: Πόσο πρέπει να ζυγίσω;

Ωστόσο, δεν υπάρχει ένα ιδανικό υγιές βάρος για κάθε άτομο, επειδή πολλοί διαφορετικοί παράγοντες παίζουν ρόλο.

Αυτοί περιλαμβάνουν την ηλικία, την αναλογία μυών-λίπους, το ύψος, το φύλο και την κατανομή λίπους σώματος ή το σχήμα του σώματος.

Το υπερβολικό βάρος μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει ορισμένες καταστάσεις υγείας, όπως παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιαγγειακά προβλήματα.

Όχι όλοι οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι αναπτύσσουν προβλήματα υγείας. Ωστόσο, οι ερευνητές πιστεύουν ότι ενώ αυτά τα επιπλέον κιλά ενδέχεται να μην επηρεάζουν επί του παρόντος την υγεία ενός ατόμου, η έλλειψη διαχείρισης θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα στο μέλλον.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε για τέσσερις τρόπους να μάθετε το ιδανικό βάρος σας.

Μέθοδος 1: Δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ)

Ο δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) είναι ένα κοινό εργαλείο για να αποφασιστεί εάν ένα άτομο έχει το κατάλληλο σωματικό βάρος.

Μετρά το βάρος ενός ατόμου σε σχέση με το ύψος του.

Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH):

ΔΜΣ κάτω των 18,5 σημαίνει ότι ένα άτομο είναι λιποβαρή.

Ένας ΔΜΣ μεταξύ 18,5 και 24,9 είναι ιδανικός.

Ο ΔΜΣ μεταξύ 25 και 29,9 είναι υπέρβαρος.

Ο ΔΜΣ άνω των 30 δείχνει παχυσαρκία.

Ποιο είναι το πρόβλημα με το ΔΜΣ;

Ο ΔΜΣ είναι μια πολύ απλή μέτρηση.

Ενώ λαμβάνει υπόψη το ύψος, δεν λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως: μετρήσεις μέσης ή ισχίου αναλογία ή κατανομή λίπους αναλογία μυϊκής μάζας.

Αυτά, επίσης, μπορούν να έχουν αντίκτυπο στην υγεία.

Οι αθλητές υψηλής απόδοσης, για παράδειγμα, τείνουν να είναι πολύ γυμνασμένοι και να έχουν λίγο σωματικό λίπος.

Μπορούν να έχουν υψηλό ΔΜΣ επειδή έχουν περισσότερη μυϊκή μάζα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι υπέρβαροι.

Ο ΔΜΣ μπορεί επίσης να προσφέρει μια γενική ιδέα για το εάν το βάρος ενός ατόμου είναι υγιές ή όχι και είναι χρήσιμο για τη μέτρηση των τάσεων στις μελέτες πληθυσμού.

Ωστόσο, δεν πρέπει να είναι το μόνο μέτρο για ένα άτομο να εκτιμήσει εάν το βάρος του είναι ιδανικό ή όχι.

Μέθοδος 2: Αναλογία μέσης προς ισχίο (WHR)

Η αναλογία μέσης-ισχίου ενός ατόμου (WHR) μπορεί να δώσει μια ιδέα για το αν έχει περισσότερο κοιλιακό λίπος από ό, τι είναι υγιές.

Η μέτρηση μέσης-ισχίου ενός ατόμου συγκρίνει το μέγεθος της μέσης με το μέγεθος των γοφών του.

Η έρευνα έχει δείξει ότι τα άτομα που έχουν περισσότερο σωματικό λίπος στη μέση τους είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν καρδιαγγειακές παθήσεις (CVD) και διαβήτη.

Όσο υψηλότερη είναι η μέτρηση της μέσης σε αναλογία με τους γοφούς, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος.

Για το λόγο αυτό, η αναλογία μέσης προς ισχίου (WHR) είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον υπολογισμό του κατά πόσον ένα άτομο έχει υγιές βάρος και μέγεθος.

Μετρήστε την αναλογία μέσης-ισχίου

  1. Μετρήστε γύρω από τη μέση στο πιο στενό μέρος, συνήθως ακριβώς πάνω από το κουμπί της κοιλιάς.
  2. Διαιρέστε αυτήν τη μέτρηση με τη μέτρηση γύρω από το ισχίο στο ευρύτερο τμήμα του.

Εάν η μέση ενός ατόμου είναι 28 ίντσες και τα ισχία του είναι 36 ίντσες, θα χωρίσουν 28 με 36. Αυτό θα τους δώσει 0,77.

Τι σημαίνει? Ο τρόπος με τον οποίο η WHR επηρεάζει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων (CVD) είναι διαφορετικός για τους άνδρες και τις γυναίκες, επειδή τείνουν να έχουν διαφορετικά σχήματα σώματος.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η WHR μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο της CVD ως εξής:

Σε άνδρες Κάτω από 0,9: Ο κίνδυνος καρδιαγγειακών προβλημάτων υγείας είναι χαμηλός.

Από 0,9 έως 0,99: Ο κίνδυνος είναι μέτριος.

Σε 1,0 ή παραπάνω: Ο κίνδυνος είναι υψηλός.

Στις γυναίκες Κάτω από 0,8: Ο κίνδυνος είναι χαμηλός.

Από 0,8 έως 0,89: Ο κίνδυνος είναι μέτριος.

Σε 0,9 ή παραπάνω: Ο κίνδυνος είναι υψηλός.

Ωστόσο, αυτά τα στοιχεία μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με την πηγή και τον πληθυσμό στον οποίο εφαρμόζονται.

Το WHR μπορεί να είναι καλύτερος προγνωστικός παράγοντας των καρδιακών προσβολών και άλλων κινδύνων για την υγεία από τον ΔΜΣ, ο οποίος δεν λαμβάνει υπόψη την κατανομή λίπους.

Μια μελέτη των αρχείων υγείας για 1.349 άτομα σε 11 χώρες, που δημοσιεύθηκαν το 2013, έδειξε ότι εκείνοι με υψηλότερο WHR έχουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο ιατρικών και χειρουργικών επιπλοκών που σχετίζονται με την παχέος εντέρου.

Ωστόσο, το WHR δεν μετρά με ακρίβεια το συνολικό ποσοστό σωματικού λίπους ενός ατόμου ή την αναλογία μυών προς λίπος.

Μέθοδος 3: Αναλογία μέσης προς ύψος

Ο λόγος μέσης προς ύψος (WtHR) είναι ένα άλλο εργαλείο που μπορεί να προβλέψει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και γενικής θνησιμότητας πιο αποτελεσματικά από τον ΔΜΣ.

Ένα άτομο του οποίου η μέτρηση της μέσης είναι μικρότερο από το μισό του ύψους του, έχει μικρότερο κίνδυνο για ορισμένες απειλητικές για τη ζωή επιπλοκές στην υγεία.

Μετρήστε την αναλογία μέσης προς ύψος

Το ύψος ενός ατόμου πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσιο από τη μέση του μέτρου για ένα υγιές WtHR.

Για να υπολογίσει το WtHR, ένα άτομο πρέπει να διαιρέσει το μέγεθος της μέσης του με το ύψος του.

Εάν η απάντηση είναι 0,5 ή λιγότερο, οι πιθανότητες είναι ότι έχουν ένα υγιές βάρος.

Μια γυναίκα με ύψος 5 πόδια και 4 ίντσες (163 cm), πρέπει να έχει μέτρηση μέσης κάτω από 32 ίντσες (81 cm).

Ένας άντρας ύψους 6 ποδιών ή 183 εκατοστών (cm), πρέπει να έχει μέτρηση μέσης κάτω από 36 ίντσες ή 91 εκατοστά.

Αυτές οι μετρήσεις θα δώσουν WtHR λίγο κάτω από 0,5.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2014 στο Plos One, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το WtHR ήταν καλύτερη πρόβλεψη της θνησιμότητας από το ΔΜΣ.

Οι συγγραφείς ανέφεραν επίσης ευρήματα από μια άλλη μελέτη – που περιελάμβανε στατιστικά στοιχεία για περίπου 300.000 άτομα από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες – που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το WHtR είναι καλύτερο από το ΔΜΣ στην πρόβλεψη καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων, διαβήτη και υπέρτασης.

Αυτό υποδηλώνει ότι το WHtR θα μπορούσε να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο διαλογής.

Οι μετρήσεις που λαμβάνουν υπόψη το μέγεθος της μέσης μπορεί να είναι καλοί δείκτες των κινδύνων για την υγεία ενός ατόμου, επειδή το λίπος που συλλέγεται γύρω από τη μέση μπορεί να είναι επιβλαβές για την καρδιά, τα νεφρά και το ήπαρ.

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) σημειώνουν ότι ένας άντρας με μέγεθος μέσης 40 ίντσες ή παραπάνω, ή μια γυναίκα με μέγεθος μέσης 35 ίντσες ή παραπάνω έχει υψηλότερο κίνδυνο από άλλους ανθρώπους:

διαβήτης τύπου 2

υψηλή πίεση του αίματος

στεφανιαία νόσο

Αυτό, ωστόσο, δεν λαμβάνει υπόψη το ύψος ή το μέγεθος του ισχίου ενός ατόμου.

Μέθοδος 4: Ποσοστό σωματικού λίπους

Το ποσοστό σωματικού λίπους είναι το βάρος του λίπους ενός ατόμου διαιρεμένο με το συνολικό βάρος του.

Το συνολικό σωματικό λίπος περιλαμβάνει βασικό και αποθηκευτικό λίπος.

Βασικό λίπος: Ένα άτομο χρειάζεται βασικό λίπος για να επιβιώσει. Παίζει ρόλο σε ένα ευρύ φάσμα σωματικών λειτουργιών.

Για τους άνδρες, είναι υγιές να έχει 2 έως 4 τοις εκατό της σωματικής τους σύνθεσης ως απαραίτητο λίπος.

Για τις γυναίκες, το ποσοστό είναι 10 έως 13 τοις εκατό, σύμφωνα με το Αμερικανικό Συμβούλιο Άσκησης (ACE).

Αποθήκευση λίπους: Ο λιπαρός ιστός προστατεύει τα εσωτερικά όργανα στο στήθος και την κοιλιά και το σώμα μπορεί να το χρησιμοποιήσει εάν είναι απαραίτητο για ενέργεια.

Εκτός από τις κατά προσέγγιση οδηγίες για άνδρες και γυναίκες, το ιδανικό ποσοστό συνολικού λίπους μπορεί να εξαρτάται από τον τύπο του σώματος ή το επίπεδο δραστηριότητας ενός ατόμου.

Ένα υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους μπορεί να υποδηλώνει μεγαλύτερο κίνδυνο:

Διαβήτης

καρδιακή ασθένεια

υψηλή πίεση του αίματος

Εγκεφαλικό

Ο υπολογισμός του ποσοστού σωματικού λίπους μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για τη μέτρηση του επιπέδου φυσικής κατάστασης ενός ατόμου, επειδή αντικατοπτρίζει τη σύνθεση του σώματος του ατόμου.

Ο ΔΜΣ, σε αντίθεση, δεν διακρίνει μεταξύ λίπους και μυϊκής μάζας.

Πώς να μετρήσετε το σωματικό λίπος

Ο παχυμετρικός διαβήτης μετράει το σωματικό λίπος.

Το αποτέλεσμα μπορεί να δώσει μια ένδειξη για το εάν ένα άτομο είναι πιθανό να έχει ορισμένους κινδύνους για την υγεία.

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι μέτρησης του ποσοστού σωματικού λίπους είναι να κάνετε μια μέτρηση του δέρματος, η οποία χρησιμοποιεί ειδικές δαγκάνες για να τσιμπήσει το δέρμα.

Ο επαγγελματίας υγείας θα μετρήσει τους ιστούς στο μηρό, την κοιλιά, το στήθος (για τους άνδρες) ή τον άνω βραχίονα (για τις γυναίκες).

Οι τεχνικές παρέχουν μια ακριβή ανάγνωση εντός περίπου 3,5 τοις εκατό, σύμφωνα με το ACE.

Άλλες τεχνικές περιλαμβάνουν:

υδροστατική μέτρηση λίπους σώματος ή «ζύγιση υποβρύχιου»

πυκνομετρία αέρα, η οποία μετρά την μετατόπιση αέρα

απορροφησιομετρία ακτίνων Χ διπλής ενέργειας (DXA)

ανάλυση βιοηλεκτρικής αντίστασης

Κανένα από αυτά δεν μπορεί να δώσει 100% ακριβή ανάγνωση, αλλά οι εκτιμήσεις είναι αρκετά κοντά για να δώσουν μια λογική αξιολόγηση.

Πολλά γυμναστήρια και ιατρεία διαθέτουν συσκευές για τη μέτρηση του ποσοστού σωματικού λίπους ενός ατόμου.

ΑΠΟ

Ιατρική Ομάδα Medbox

Σχετικά άρθρα

By Ιατρική Ομάδα Medbox

By Ιατρική Ομάδα Medbox

Leave a Comment