Εσείς τρώτε Παντζάρι; 5 οφέλη για την υγεία!

Για τους μη μυημένους, τα παντζάρια μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να τα συνηθίσουν. Είναι κοντόχοντρα, κατακόκκινα και αναδύουν ένα πλούσιο, γήινο άρωμα. Αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο να γνωρίσετε αυτό το διατροφικά πλούσιο ριζώδες λαχανικό

Τα παντζάρια είναι μοναδικά όσον αφορά τα καρδιαγγειακά και καρδιακά οφέλη τους. Λόγω ενός συνδυασμού ενώσεων που βρίσκονται στα παντζάρια, είναι σε θέση να ενισχύσουν τη ροή του αίματος, να βελτιώσουν την υγεία των αρτηριών, να υποστηρίξουν τη μείωση των επιπέδων ομοκυστεΐνης και να μειώσουν την LDL χοληστερόλη.

Είναι τα παντζάρια υγιεινά;

Τι κάνει τα παντζάρια τόσο πολύτιμα; Αποδεικνύεται ότι το ίδιο στοιχείο που κάνει αυτά τα ριζώδη λαχανικά τόσο πολύχρωμα, σας προσφέρει επίσης πολλά θρεπτικά συστατικά. Τα παντζάρια παίρνουν το χρώμα τους που θυμίζει πολύτιμο λίθο από τις βηταλαΐνες, έναν τύπο φυσικής φυτικής χρωστικής ουσίας που έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Έχουν πολλά διατροφικά οφέλη

Αν ψάχνετε για κάτι που είναι χαμηλό σε θερμίδες, αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, δεν έχετε παρά να αναζητήσετε το ταπεινό παντζάρι. Η προσθήκη παντζαριών στις σαλάτες, στις σούπες και σε άλλα καθημερινά γεύματα μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να ενισχύσετε μια ισορροπημένη διατροφή.

Επιπλέον – όπως και άλλα φρούτα και λαχανικά με πορφυρό χρώμα – τα παντζάρια αποτελούν εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών. Αυτές οι φυσικές ενώσεις προστατεύουν τα κύτταρά σας από βλάβες και μπορεί ακόμη και να μειώσουν τον κίνδυνο ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος.

Διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η χρόνια φλεγμονή στο σώμα συνδέεται με διάφορες ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2, η υψηλή αρτηριακή πίεση, οι καρδιακές παθήσεις, το άσθμα και η παχυσαρκία. Ευτυχώς, τα παντζάρια έχουν μια σειρά από αντιφλεγμονώδη οφέλη, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε βηταλαΐνες.

Μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τη λήψη όλων αυτών των πλεονεκτημάτων καταναλώνοντας παντζάρια σε μορφή χυμού. Πιστέψτε μας, είναι πιο νόστιμο από ό,τι νομίζετε.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός παντζαριού μειώνει τη φλεγμονή σε ολόκληρο το σώμα σας. Μια μελέτη του 2014 διαπίστωσε ότι οι κάψουλες βηταλαΐνης με εκχύλισμα παντζαριού βοήθησαν στην ανακούφιση του πόνου στις αρθρώσεις λόγω οστεοαρθρίτιδας.

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Τα παντζάρια στη διατροφή σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών. Μόλις ένα φλιτζάνι παντζάρια περιέχει 3,8 γραμμάρια φυτικών ινών.

Και τα οφέλη των φυτικών ινών για την υγεία είναι άφθονα. Οι φυτικές ίνες μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, να διατηρήσετε ένα φυσιολογικό βάρος, να μειώσετε τη χοληστερόλη σας και να έχετε τακτικές και κανονικές κενώσεις. Επιπλέον, μια ισορροπημένη διατροφή με φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για παθήσεις όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου, οι καρδιακές παθήσεις και η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου (IBS).

Παντζάρι
Παντζάρι

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νιτρικά άλατα

Τα παντζάρια περιέχουν νιτρικά άλατα, τα οποία βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να ανοίξουν. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αρτηριακή πίεση και μπορεί επίσης να βελτιώσει την αθλητική απόδοση αλλά και τη λειτουργία του εγκεφάλου”

Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση χυμού τεύτλων πριν από την άσκηση αυξάνει την καρδιοαναπνευστική σας αντοχή – επιτρέποντάς σας να ασκείστε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα νιτρικά άλατα που βρίσκονται στα παντζάρια μετατρέπονται σε νιτρικό οξύ στο σώμα σας, το οποίο με τη σειρά του αυξάνει τη ροή του αίματος. Έτσι βελτιώνεται η λειτουργία των πνευμόνων και ενισχύεται επίσης η μυϊκή συστολή.

Τα νιτρικά άλατα στα παντζάρια συμβάλλουν επίσης στη μείωση της αρτηριακής πίεσης εάν έχετε υπέρταση, σύμφωνα με περισσότερες έρευνες σχετικά με αυτό το καταπληκτικό λαχανικό. Πράγματι, ο χυμός παντζαριού έχει αποδειχθεί σε μελέτες ότι μειώνει τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση.

Επιπλέον, μια διατροφή πλούσια σε νιτρικά έχει επίσης συνδεθεί με τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Δεδομένου ότι τα νιτρικά διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία, αυτό επιτρέπει αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο, γεγονός που είναι ευεργετικό για τη γνωστική λειτουργία.

Είναι εξαιρετική πηγή καλίου

Τα παντζάρια – και τα φύλλα των παντζαριών – είναι μια καλή πηγή καλίου. Το κάλιο συμβάλλει στη δημιουργία πιο εύκαμπτων αιμοφόρων αγγείων για χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, προσθέτοντας ένα ακόμη όφελος όσον αφορά τα καρδιαγγειακά και καρδιακά οφέλη. Όλα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία – και όλα αυτά πηγάζουν από τα παντζάρια!

Share to...